Kvalmatch 2: MoDo - HV71

KVALMATCH 2 - 2025

Blaise Pascal var endast 19 år när han år 1642 var en av två uppfinnare till den mekaniska räknaren (dåtidens motsvarighet till vår elektroniska miniräknare). Ful var han också.

Vi är inte så jättesnygga heller just nu. Spelet är ickesnyggt. Ickeeffektivt. Annat var det med Lord Kelvin. Han var stilig. Men det är naturligtvis inte utseendefixering som gör dessa herrar relevanta. Kopplingen finns i det termodynamiska tillstånd som vi nu upplever. Tryck och temperatur. Bägge starkt ökande storheter i den tryckkokare som är SHLs kvalspel.

Andra matchen är en måstematch. En HV-match. Pressen är enorm. Hettan påtaglig. Hur reagerar vi på detta? Ingjuter vi kevlar-armering i ryggraden och möter upp med kompakt tryck och heta närkamper eller injicerar vi Paraflex i ringmuskeln och anammar flatulensens flyktighet och diffusion i rymden, mot noll Pascal och noll Kelvin?
Bra eller anus?

Nervositet och ångest. Kramphjärna och bubbelmage. Orden finns inte att tillgå för att beskriva känslorna. Stön och suckar är nutidens soundtrack. Till detta kommer läggas ljudet av snyftningar och gråt, sådär framåt slutet av denna månad. Av en eller annan anledning. Oavsett utgång. Detta är känt sedan länge. Redan Pascal kunde räkna ut vart vi var på väg, på sin mekaniska räknare.

Hejja HV

Fransson frisserar

FORZA HV71!!

11 gillningar

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

2 gillningar

Ser inte fram emot detta. Värsta kommer vara när AB efter 1-4 i matcher glatt berättar om mästarplanen de gjort för HA.

Ikväll kommer han nog prata om att det inte är över, att det var bra att vi gjorde mål i powerplay men att man möter en het målvakt och måste gå hårdare in på mål i fem mot fem.

Jag hjälper min syster att förbereda flytt idag. Tack o lov.

3 gillningar

Fan.
Hatar det här.
Redan kramp i ringmuskeln.
Tack å skit på dig Blomman.

2 gillningar

Jaha, då var vi här än en gång. Vinn ikväll annars kan vi kyssa den här matchserien adjö redan. 2 - 0 och sen kommer vi se en kollapsmatch, speciellt om vi förlorar en jämn match ikväll eller en där vi dominerar.

Nu är det dax att rensa upp skiten.
Börjar se otroligt otäckt ut!!
:eyes::rofl:

1 gillning

Bara hoppas man förenklat PP inför kvällen. Ser det likadant ut undrar man hur det är fatt hos tränarna.

Sätt Reber eller OSL på Borgström plats och spela AP20 med Fisker i PP2 det funka iaf ibland.

1 gillning

Det gäller att få fart på den trötta AP.

2 gillningar

Ibland kan man ju ha någon larvig förhoppning om att man (genom att ge något råd om spel eller liknande ) kan hjälpa HV i nästa match, det är nog ingen som har nån inverkan över spelet som läser här ändå och man kan ju ha fel och de kan ha helt andra åsikter o.s.v

Men man vill på något sätt hjälpa till och det kan vara frustrerande när man tror sig se något fel som man tycker återkommer i nästa match igen och så vidare .

Hur som helst hoppas jag man hittar en bra balansgång mellan att spela smart, jobba hårt vid rätt tillfällen, samt gå in med rätt inställning och så vidare .

Hoppas de kan glömma all historik och allt som skall ske senare och bara gå in i nuet och släppa loss allt som Nubben tränat dem till …

Tycker ändå han tidvis gjort det bra .

Håller med AP ville nåt förra matchen dom borde byta plats på han och Lenc om inget funkar.

Fast risken är väl att Ang och AP funkar för bra ihop och så kan vi inte ha det tycker Blomman.

Ikväll blir vi satta på plats ordentligt. Det här laget var kört sen omgång 1.

Det är inte ofta man blir positivt överraskad längre, så jag tror dessvärre samma som du.

Vad det nu än beror på så kändes det som HV ett tag hade som vana att alltid göra det sämre än man trodde

Men nu … nu är det sällan man blir överraskad längre, jag tror av princip aldrig på vinst längre .

2 gillningar

Ångesten är total.

1 gillning

Måste vinst idag. Förlust och HA nästa. Vinst och SHL inte omöjligt

1 gillning

Förlust idag och det bör vara kört, men samtidigt hade vi nog aldrig vågat säga så om vi hade 2-0 i matcher.

1-1 efter idag, och säg att vi iallafall splittar även matcherna i Garden, ja då har vi en bäst av 3. Allt kan hända när två dåliga lag möts.

Mitt tips är fortfarande 4-1 Modo.

2 gillningar

Idag väljer jag en annan typ av hantering av allmäntillståndet. Kan rekommenderas. Utblåsning. Inandning. Repetera.

12 gillningar

Noll P-A, Noll Kå,
HV Blå.

När AP gör det bra är han helt osynlig men lyckas skramla av isen med 3 mål och 1 ass :slight_smile:

2 gillningar

Ett privatägt flygplan har precis lyft från Jönköping, destination okänd.

Är det Borgström tro?

5 gillningar