Kvalmatch 2: MoDo - HV71

WIN lär spela 30 sekunder innan han får game för att ha kört över keepern i MoDo…

3 gillningar

Ptja… om Lehtinen skulle utgå resten av matchserien efter den smällen. WIN-Win?
(Nu önskar jag självklart inte att det händer…)

6 gillningar

Fortsatt väldigt låg prio på att ha backar som kan spela pucken bakifrån. Avdelning “vi hänger inte med i utvecklingen”. Sjöholm, Engsund och Seppelä är som att be om att spela i egen zon.

En intensiv och taggad WIN är väl inget negativt, Modo-backarna kommer hela tiden behöva se sig över axeln så en frustande WIN inte är på ingång… samtidigt måste han hålla sig från utvisningsbåset idag.

2 gillningar

Funderar på om vi skall ta målvaktsfrågan till match #3 redan nu? :sweat_smile:

1 gillning

Som vanligt då? :slight_smile: #kontinuitet

Jävla märkligt… Man undrar ju vart Mattias hade fått nos från att Borgy satt på planet upp när man ser detta…

Hoppas dichow kommer upp i förra årets kvalform. Då har vi en liten chans att nypa matchen.

Då vinner vi! 0-4!

Ge fan i att spela runt i sargen idag. Kötta framför mål, det är där målen görs!

3 gillningar

När HV71 gjort en okej match brukar man ofta komma ut med huvudet någonstans matchen efter. Det fina spelet är som bortblåst och ingen fattar vad som hände. Risk att vi gör en skitmatch idag då med andra ord.

Komigen nu HV visa lite hjärta

Blir hv, mot förmodan, kvar i shl så måste vi ha en ny, rutinerad och BRA målvakt. Alnefeldt kan väl omöjligt få vara kvar?

Dålig känsla idag.
Blir nog plattmatch a la HV och shl-drömmen kommer vara över

Alnefelt ska inte vara kvar i HA heller.

Idag OCKSÅ kan man väl lägga till. Det var väl längesedan ”man” hade det eller??

andra och tredja backparet är katastrof… ser inte hur vi ska vinna detta med dom backarna, Fransson är saknad men HV valde ju bort honom hela säsongen så de får skylla sig själva.

Som vanligt speglar aktiviteten i matchtrådarna intresset och laddet inför match, i alla avseenden… tyvärr kanske även hos laget. Dagens drabbning har inte alls samma känslor hos mig. Chansen känns obefintlig, nästan… och det är svårt att vara team halvfullt, även om jag vill.

3 gillningar

Begravnings-psalm incoming

1 gillning

Gå med i mitt team. Team helfullt!

7 gillningar