Kvalmatch 2: MoDo - HV71

Förresten är det ett plan från Swiss Air? Mystiken tätnar, ska den ta med Borgy direkt till NL efter matchen?

PS! Nej visst EasyJet. Men jag tror Swiss Air flyger den här sträckan med. OT! Ursäkta jag gör allt för att inte prata match…

1 gillning

Dicken i mål!

1 gillning

Ingen Borgy :neutral_face:

5 gillningar

Låt honom vara med på matcherna hemma i Jönkan och framåt istället. Ikväll kvitterar vi matchserien.

1 gillning

WIN över HP :roll_eyes:

1 gillning

Ge Borgy 1-1 i matcher. Viktigaste just nu

Hugo Fransson utanför laget? Skadad?

2 gillningar

Vet inte riktigt vad jag tycker som superoffensiva och superdefensiva backpar

2 gillningar

Positivt med Dichov i mål. Sätter mitt hopp till att han storspelar ikväll.

5 gillningar

Fick han inte en puck på foten Fransson? Jävla otur med alla skador alltså. Hoppas han bara missar en match.

2 gillningar

Nu litar vi ju/sätter sista hoppet till Dicken. Vore förödande om han börjar med en målvaktstavla. Då är vi rökta. Måtte han ha en bra match.

5 gillningar

Få nu inte för stora förhoppningar bara för att Dicken står. Vi vet att han är en tredjemålvakt. HV71 behöver få igång målgörare, kommer inte långt med 0-0.

2 gillningar

Dicken växer när det hettar till.

Skulle han inte göra det finns det sätt för att få honom att göra det… :upside_down_face:

Ikväll vinner vi.

2 gillningar

Håller han nollan räcker det med en Reber-skridsko för att vända hem med 1-1 i matcher. Det var en väsentlig del av skillnaden i fredags.

2 gillningar

Helt otroligt att man ändrar i 4:e och slänger in WIN nu när det faktiskt har sett bra ut där det senaste…

2 gillningar

Synd, HP har adderat lite fart i press-spelet emedan WIN mest sett trött ut senaste 10 matcherna.

Hoppas HP får hoppa in mycket.

3 gillningar

Pettersson istället för Brännström…
En sniper till Osl.
Men men …
Blomman e bra vissen.

Om det finns något som heter nyckelmatch, så är det här väl en sådan. Vinst och man övertar hemmafördel. Förlust och uppförsbacken är enorm.

Negativa saker från förra matchen är att man förlorade trots att man gjorde en bitvis bra match och vann skotten relativt överlägset. Men man får helt enkelt inte utdelning ens när man spelar bra. Utöver det så var målvaktsspelet på en sådan nivå att det nästan inte spelar någon roll hur man spelar.

Positivt är ändå att man som sagt spelade ganska bra. Man vann skotten. Man släppte till relativt få skott.

Special teams blev tyvärr avgörande. Trots flera PP så gör man inget mål där. Och i kombination med 2 insläppta i BP så blir sagan all. HV måste kunna klara sig utan Borgström även i PP.

Jag har 3 frågor idag:

1. Hur kommer det gå med Dichow i kassen? Sämre än senast kan det knappast bli, men jag hoppas att han kommer ut och tävlar på sin högsta nivå. Då blir det bra.

2. Hur kommer HV komma ut till matchen när man trots bra spel förlorade ganska övertygande i slutänden? Har luften gått ur, eller kan man lyfta sig ytterligare ett snäpp?

3. Hur kommer MoDo komma ut till match? De såg darriga och nervösa ut senast, men vann trots svagt spel komfortabelt. Har det gjort att knutarna släppt, eller har de fått vattenskalle?

Hur som. Ska HV ha en chans i det här kvalet så måste man nog vinna idag. Jag skiter i hur det ser ut - bara vinn!

5 gillningar

Win är Blommans favorit, därför petar han Pettersson tyvärr. Sen tycker jag återigen man ska sära på Ang och Fisken, men Blomman vet bäst!

2 gillningar