Kvalmatch 3: HV71 -MoDo

Betydligt bättre än i de två tidigare matcherna. På rätt väg helt klart.

För mycket snack om att det varit bra i första två matcherna, det är ju natt och dag. Se skillnaden Anton!

petter: sopa. ta bort han.

De känslorna som visades upp idag har jag saknat så läääänge.
Bokstavligen njöt varenda gång det hettade till.

4 gillningar

Tycker ändå inte Ang var så bra han kan vara. Lenc var bäst i den kedjan tycker jag.

1 gillning

Han ser nog skillnaden, men säger så för att gjuta mod i grabbarna. Helt enkelt menar han att vi gjorde inga dåliga matcher borta, men det räckte inte riktigt. Han vet att vi ska upp dit igen och då vill han att man skall känna sig bekväma med det.

3 gillningar

Nån som såg om Tedenby-tippet gick in? Fan att man inte kan lita på Tikka, men nära nog, nu tar vi 3 raka!

3 gillningar

Visst har du en poäng, men det här “vi är nästan tillräckligt bra” har vi haft så mycket av på senare år. Hockey handlar om att vinna, inte hedersamma förluster. Lite trött på att höra det nu.

Konservera detta spel! Ett måste och vi får inte tumma en mm från det vi gjorde idag.

1 gillning

Fyfan va skönt me vinst! Liket lever
Tycker att de va många som anammade de som är des styrkor idag. Engsund och win gör sin grej. Ap får lite mer frihet framåt. Ang snurrar på och Louto är en jävla bjässe i duellerna. Tikka vill ha sina stålar.
Jävligt skönt å se att ingen har gett upp.

Hade Modo satt 0-1 första bytet där så vet vi alla att de hade kunnat sluta 0-5 men dicken gör en jävla insats idag

1 gillning

WIN = MVP.
Ingen diskussion.

Nu har han äntligen gjort en bra match i HV, de va jävligt glädjande att se. Det vi såg ikväll kan störa MoDo över 7 men let’s be realister här. Vi ser sällan ett koppel bra matcher på rad.

Jävligt roligt, alldeles oavsett.

1-2. Fortsätt pumpa nu.

6 gillningar

HV vann, jag är glad. Men MoDo var dåliga idag och orkade inte resa sig efter tidiga mål i baken.

Frågan är om MoDo kommer studsa tillbaka eller om dom inte orkar/tror på det efter denna slätstrukna match.

Det blir hjärnornas kamp mellan de båda HC!

Hur såg det ut ikväll? Satt på puben hela kvällen utan tv (felval av pub)

Men tanke på antal inlägg antar jag vi spelade bra?

Bra jävla jobbat HV

Nu är ni på gång och har hittat rätt nycklar!
Nu utjämnar ni det här i nästa match! :clap::clap:

9 gillningar

Tack.
Å glöm Engsund.
Han har hittat hem nu.
Tog lite tid och en Mikkel.

3 gillningar

Unnar mig en iskall Budvar efter matchen. Ännu inga luder i sikte, däremot kom frugan precis hem.

11 gillningar

Presskonferens!

1 gillning

:joy: :joy: :joy:

Vågar modo inte ens skicka tränaren på pk:n?

Läser anton från fusklapp?

Beröm till domarna som höll en väldigt bra nivå idag. Man markerade när det behövdes men överdrev inte och lät spelarna spela hårt.

4 gillningar