Kvalmatch 3: HV71 -MoDo

Detta kortet är fantastiskt. :joy:

Fina Engsund, haha.

9 gillningar

Jag säger bara tacka Frederik Dichow för matchen. För hade han haft en okej dag hade Modo haft 0-2 och då vet i fan om det hade gått vägen. Tur att han inte hade en okej dag utan en grym dag! På fredag får vi inte ge Modo såna chanser för då kommer det smälla förr eller senare.

Nu bävar jag för, ja ni vet. Upp som en sol, ner som en xxxxxxxx.

3 gillningar

ledning mot Malmö?

1 gillning

Hemkommen igen efter nyttjande av forumsplatserna. Som vanligt väldigt kul att få träffa folket härifrån och få ansikten bakom nicken.

Matchen är ju bra summerad redan. Dichow grym, aggressivt spel, Engsund bra mot Aagard, Ang var bättre, Tikka + WIN matade på, AP het. Man höll ihop laget bättre.

Nu gäller det bara att göra detta, fast än bättre, tre gånger till. För MoDo lär göra justeringar till nästa match. Men kan man fortsätta få sådana som Aagard helt ur balans så är nog ganska mycket vunnet. Och att man lyckas få deras andramålvakt (som har sämre statistik än samtliga av våra tre målvakter som spelar) att dra på sig en 2+2 var nog grädden på moset (förutom segern!).

4 gillningar

Skön seger. Många som var bra idag.
Man måste ju gills WIN alltså vilken energi.
Tikka wow!! “Slutspelslirare”?
AP börjar vakna.
OSL gör det bra.
Men bäst idag var nog Jamiro Reber. Gör en jävla kanonmatch och har knappt ett fel därute idag.
Dichow​:heart::white_heart:

Så nog med beröm.

Se nu för fan till o vinna på fredag och flytta pressen till Modo.

2 gillningar

Vilken underbar match. Vaknade upp och trodde jag drömt.
Men det stämmer vi vann!!
Fortsätt kämpa
:rofl:

2 gillningar

Haha vi får väll se

Våran junior Håkansson har ju nu helt sonika kommit in och bevisat sig och är ju den spelartypen som Engsund är också.

Många är inne på att vi ska köra på honom istället för Engsund :joy:

Fantastiskt bra genomförd match.
Men glöm inte att laget är mentalt vekt. Hade Dichow inte tagit det första friläget hade det kunnat bli en helt annan bildmatch. Så viktigt att få lite medvind.

Nae inte riktigt. Vill inte jinxa men så fort HV71 gjort en bra match kommer ett riktigt magplask matchen efter. Men det får vi inte hoppas. Nu vet ju laget vad som krävs, hur svårt ska det vara? Bara ut och fortsätt där vi slutade. Hoppas Tikka, Win och Engsund fortsätter krypa under skinnet.

Om, ooommm vi vinner imorgon vet i fan om inte vi vänt serien och lagt all press på Modo, för då måste dom vinna nästa hemma, dom har inte råd att torska hemma.

Haha, Leifby ensam på presskonferens

Tycker Lehtinen gjorde en ganska blek insats. Hade han stått i HV:s mål med samma prestation hade jag varit helt uppgiven.

3 gillningar

Ja, eller hur! Han har stått 40 matcher, vilade väl någon innan kvalet men i övrigt så bör han ju bli slut när som helst.

Jag var tvungen att googla Leifbys och Blommans interna referens “Grottebacken”.

Det är alltså en gammal folkpark i Osby där det antagligen har förekommit ett och annat rallarslagsmål under årens lopp… :joy:

4 gillningar

HV-klacken får det att fladdra i brallan på honom. Många kalsongbyten där.

Klassiker. :sweat_smile: :beers:

Det är inte ofta det har sett ut så här efter en HV-match, denna säsongen. Nu jävlar fortsätter vi så!

7 gillningar

I Sportbladet liknar Leifby matchen vid Slaget vid Getaryggen. Det fick jag googla, ett slag mot danskarna utanför Jönköping.

5 gillningar

Bara jag som är orolig över att det var lite väl mycket som klaffade i går och att allt i morgon är som vanligt igen?

7 gillningar

Det finns väl en risk för det, men just därför som det är viktigt för HV71 att komma ihåg vad som stämde och hur de hittade dit. Tyvärr kan det vara så att de vinner en match och är usla matchen efter, vilket man har sett en hel del den här säsongen men så blev tabellen som den blev också.

Jag väljer team Glaset halvFULLT och tror på vinst ikväll igen

1 gillning