Leksands IF vs HV71
En på fyra. Alla byxor äro dyra.
Den som ingen av fyra tar. Står där som Anton med rumpan bar.
Ohemult mycket elände har drabbat vår förening under de senaste åren. Rättvist givet klenheten i medlems och supporterskarn. Allt underblåst av en för hög andel felande personer på viktiga poster. Vi är en roderlös medlemsostyrd förening, lämnad att driva vind för våg bland charlatanisberg och munlädersminor. Vi har ingen att skylla utom oss själva. Vi, den hvgråa, tunnhåriga och överviktiga medlems och supportermassan, må inte ha kompetensen att vrida till röfven så den pekar i rätt riktning själva, men när självaste viljan till röfvvridning totalt saknas, ja då är det ta mig fan vårt eget fel att vi är där vi är.
Detta måste få ett slut. För just nu har vi en styrelse och ledning som placerat sina röfvar, åt alla håll samtidigt, i en hermetiskt tillsluten, opak och supporterfrånvänd desinformationsbubbla. De sitter där, i sitt elfenbenstorn, orubbeliga i sin enfald, oförmögna att se det uppenbara vad gäller Antons nya kläder.
Förhoppningen är att denna dag kommer leverera ett adekvat slut på det debacle som är SHL 2025-26. Förhoppningen är att denna dag kommer leverera ett adekvat slut på det debacle som är HV71 2025-26. Så låtom oss hesskrikandes sluta upp bakom laget. Här, där, everyvär. En sista gång.
Förhoppningsvis.
12 gillningar
Vinn ikväll, snälla. Jag vill inte att Leksand får luft för då kan detta gå riktigt illa. Inget lag har vänt 0-3 men någon gång måste ju vara den första?
nej, det måste det inte. inte alls, faktiskt.
5 gillningar
Det här fick mig att skratta högt, shit vad kul skrivet. 
1 gillning
Citat från Sandquist i JP-chatten från dagens träning.
”En glädjande nyhet från HV:s värmning. Hugo Pettersson, som gick av matchen i söndags och i går bara tränade några minuter utan utrustning, är på is fullt munderad.”
HP, behövs!
18 gillningar
Ingen är nervös? Nähe. Bara jag då. Typiskt.
1 gillning
Lite, det finns en risk att de rasar ihop när de kan ta allt. Det är inte som att de har haft en toppsäsong hittills.
Jodu, fyfan. Av någon anledning är jag mer nervös inför denna än någon av de tre tidigare matcherna. Usch
1 gillning
Jag vill också ha en ingress.
En kväll igen, en kväll för sista gången 2025/26. Eller måste vi igen anpassa ytligare en matchdag för att någon har kommit på den här ruttna idé. Ty vi ska vara glada för att vi har en livboj att addera för den miserabla skara som styrde föreningen i ytligare en säsong, rakt till kvalet.
Dom ska vara evigt tacksamma. Vi är det inte, vi har försökt påtala vart år det barkar. Vi sträckte ut en hand, den slog dom bort lika snabbt. Kvar står vi där, i det vi alla visste skulle ske. Beskyll oss inte för att vara cyniska, det är oförskämt. Vi förekom er, av historian, av statistik. Den underliggande på riktigt, medan ni lekte glädje kalkyl i Excel Vi är bättre än er.
Vi tar gärna 3-0 i matcher, vi vill stänga serien. Vi färdiga med det här. Ni ska vara tacksamma att föreningen lever, för den kan fortfarande dö, INTE ikväll. Om laget stänger serien ikväll. Så är det så. Då landar vi in , stänger säsongen. Men tror inte att saker är bra för det. Vi kommer till er igen, för det här, det är oacceptabelt.
Snälla HV- stäng ikväll!

5 gillningar
Idag slår vi in matchbollen. Vi fans behöver inte lida mer, vi behöver vila från alla oro & stress 
3 gillningar
Vet inte om det är jag men jag vill se upprörda Leksand fans idag. Lite hemskt att slå ut Leksand på deras egna hemmaplan på något sätt. Lite som när Brynäs åkte ut 21/22. Stämningen är inte go på slutet alltså.
Jag pallar fan inte mer. As nervös konstant.
1 gillning
Så länge det står 0-0 är jag glad.
Blir 5-0 eller 0-5. Tror inte på en jämn match idag.
2 gillningar
Skall man tycka synd om leksand som nu skänker bort biljetter eller håna dem?
Jag tycker det är lika delar patetiskt som beklagligt.
Vi har ingen rätt att håna nån med våra 3 raka kval
8 gillningar