vinn bara vinn
inte sportsligt, men supportermässigt… leksand som tror sig vara hela sveriges lag… då borde väl hela sverige vallfärda till hallen en potentiellt sista kvalmatch?
Jag var inställd med att lida med Leksand om de mot förmodan missar kvalet, men om man får skänka biljetter för att få dit folk känns det numera bara rättvist om det inträffar….
Edit: med missar menar jag förlorar…
redan börjat på spriten så känner mig lugn
Nu talar väl allt för Hv, och det är väl det som talar emot ikväll.
Gissar att WIN gör 3 mål ikväll.
Är riktigt nervös, hoppas man kniper den ikväll. Men jag är mycket tveksam, leksand kommer attackera mål riktigt brutalt
jag hoppas han gör 20 mål ikväll.
Jag ser 2 troliga scenarios för aftonen.
1: Leksand startar som ilskna getingar, får utdelning och håller hela vägen. HV slutar täcka och kämpa lika hårt, tänker vi tar nästa. 4-1
2: Leksand startar som ilskna getingar, får inte utdelning och HV får det istället. Slagsmål, utvisningar, Leksand tappar humöret och det kan bli 1-5?
Större siffror åt endera håll…
Första målet otroligt viktigt!
Islossning och inte helt otänkbart.
VINN BARA VINN!!!
Vågar man kolla ikväll?
I en normal verklighet, med en välfungerande förening som inte gjort allting baklänges de senaste åren så hade ju 3-0 i matcher känts kassaskåpssäkert för att behålla SHL-platsen.
För egen del är jag inte alls övertygad om att vi fixar det. Är det någon som kan tappa fyra matchbollar är det vi.
Så skadad man blivit av alla nederlag…
Ingen bra känsla inför kvällen. 4-0 leksand varav två st i PP och en i tom kasse.
Vi gör en push i tredje medans Gidlöf storspelar och håller tätt.
Vedjemo gör 2
Lindqvist gör 1
Koblar gör 1
Alsing slår av sin klubba i frustration
Nya tag på fredag!
Själv sitter jag mest här och är förbannad att vi ens befinner oss i kvalmatch 4. Det är så jävla kasst så det finns inte.
Med det sagt så hoppas man ju på det bästa. Fysiska spelet avgör hävdar jag med en dåres envishet. Hv måste upp på den fronten.
Är detta sista matchen som Blomman står i båset som tillhör föreningen HV71?
- Ja
- Nej
Jag hade svarat JA på denna fråga, alla chanser jag hade fått, de senaste två åren.
Alla svar hade varit fel. Men varje ny match är en chans på att det är sista.
mindre än 4 timmar till match… tillsatt syre behövs…
GAAAAAAAAH