Kvalmatch 4: HV71 - MoDo

Tycker det är konstigt att de inte fattar att det inte var någon “filmning” och att domarna därför måste blåsa av.

Om Hugo hade “filmat” måste ju det dummaste man kan göra vara att ligga kvar på isen när ingen avblåsning kom på så himla länge

Klart de tror han KAN vara ordentligt skadad, kan ju vara klubba in i ögat eller vad som helst

I det läget finns ingen människa som ligger kvar frivilligt

3 gillningar

Domarna blåste inte av pga. skada. Linjedomaren meddelade i radion att han såg en highstick på vit #25 som potentiell 2+2 varpå domaren blåste för att gå ut och se på situationen.

2 gillningar

Nästa bann på att lägga in ett klipp med den jävla lipande klykmodioten, fy fan vilken jävla usel människa, borde inte vara nära sport eller journalistik.

5 gillningar

De flesta som får en klubba i ansiktet brukar kunna ta sig ut för egen maskin. Jag tror vi hade haft åsikter om situationen om det varit åt motsatt håll. Men det gnälls nåt så infernaliskt från Modo och dess bihang. På allt.

Jag hade haft större förståelse om ett mål dömts bort, eller om det lett fram till en felaktig utvisning.

Jag har för vana att skrolla igenom motståndarforum. Tror inte ett enda domslut som gått emot Modo under hela kvalet anses vara rätt bedömt. Finns heller ingen där som erkänner att även Modo-spelare förstärker emellanåt, eller att de hade tur med någon bedömning. Som supporter är man ju tämligen enögd, men detta finner inga gränser…

Låt dem gärna hålla på med sin felfokusering. Tror det gynnar oss.

6 gillningar

Göteborg. Synd att jag inte hade koll på att du skulle åka, då hade man kunnat ha resesällskap i bilen.

Är ingen som har en bild på vart pucken är vid blå innan de gör 3-3! Tycker pucken är långt utanför blå!

Ja, alltså. Sker det något direkt regelvidrigt där domarna helt uppenbarligen gjort fel, missat ett mål eller solklart matchstraff, är det en sak. Men här verkar ju domarna vara helt eniga om att de agerade rätt. De blåste av för att kontrollera skada.

Så fortsätter Modo och supportrarna lägga fokus på det här kan det snarare få motsatt effekt.

3 gillningar

Det gjorde de inte.

Jag tror den säkert var ute för hela HV-båset reagerade, men trots att jag försöker kan jag inte frysa bilden vid rätt tillfälle, behöver nog ta det bild flr bild med något program för att hinna se det.

Fattade det som så på intervjun med Fransson? Hängde inte med

Domaren (Holm?) klev ju fram i intervjun efteråt och sade att anledningen till att de blåste av var att de blev uppmärksammade (av någon?) på att en hög klubba hade skett, av (felaktigt) röd spelare, samt att det tog tid att reda ut detta mellan domare, därav sen avblåsning.

Om detta är en efterkonstruktion vet jag inte, men de var väldigt tydliga med att detta var ett normalt, om än långsamt, förfarande och absolut inget konstigt eller upprörande.

4 gillningar

Linjedomaren såg tydligt att det var en klubba i ansiktet på Hugo och tog för givet att det var MODO-spelarens klubba - och sen dröjer det en del pga allt oväsen innan domaren uppfattar att linjedomaren säger det - var det så det gick till ?

PS Tänk om han fått klubban i ögat - hur ska domarna hinna avgöra det ?

Karlin menade enligt denna artikeln att Hugo filmade och den åsikten tycker jag verkar rent korkad med tanke på hur länge Hugo låg kvar trots att det inte blåstes av
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/mattias-karlins-ilska-efter-bilderna-han-filmar/

5 gillningar

Jag tror den är på linjen. I slow motion ser det mer ut som att kanske klubbladet lurar ögat.

5 gillningar

Kanon, bra att det vart rätt beslut i så fall

2 gillningar

Bra ändå att de inte nämnde domslutet i storyn.

2 gillningar

Att vi supportrar är lite enögda och har svårt med objektivitet är helt naturligt och inget att bry sig om. Och det finns extremister i ämnet i alla supporterskaror. Men när det gäller Modo så står de ändå i en klass för sig själv.
Genomsnittslig Modo supporter är långt mycket mer extrem än hälften av extremisterna i alla andra föreningar.

3 gillningar

Kanske kan se om man kan få ihop ett forumgäng från GBG-trakten och samåka upp för match nästa säsong. Hade varit kul!

4 gillningar

Jag är på. Bor i Landvetter…

1 gillning

Man blir ju sugen på en tråd ”var bor vi, alla HV71fans?”. Eller finns den tråden redan?

1 gillning

Finns en ganska oanvänd tråd. Hade kanske varit en rolig idé att göra en nysatsning på en sån tråd efter säsongen?

Annars har du den här https://forum.hv71fans.se/t/vem-ar-du-medlemmar/95/173

1 gillning