Kvalmatch 4: IK Oskarshamn - HV71

IK Oskarshamn vs HV71


image image

Hockeykval i din mumindal.
Det kan vara på sin plats att sätta saker och ting på plats. Det är ingalunda så att vår plats avsevärt förbättrats från det mjukbruna. Det luktade ordentligt illa på många platser i laget, på isen och i spelformer, under onsdagen. Det kan inte bli sämre, säger ingen. Så, likt en prepper från Texas så bör vi bunkra upp och bomma igen. För vi är inte på något sätt placerade i läge att slappna av. Framstupa sidoläge är fortfarande den allmänna rekommendationen, samt att ha rikligt med vatten, laddade batterier och radion inrattad på FM 105.6 eller tillfälligt AM-bandet: 15-12Mhz.

Walk through the muminvalley of the shadow of Kent. Det beskriver våran plats i näringskedjan, i nuläget, i verkligheten. Det är inte läge eller plats att hålla ölbärsglaset halvfullt. Ytläget bör vara en singularitet. Från ett till noll, från fullt till tomt, inte halvfullt, utan gå direkt till tomt, utan att passera halvfullt. Repetera.

Så, med ovan insikt och ett korrekt kalibrerat mentalt tillstånd via ölbärs så kan vi nu ta oss an uppgiften. Att skrika, skrika och skrika. Skrika högt, långt och brett. Det hjälpte senast och vi tar inga risker. Inte heller flyttar vi fjärrkontroller, familjemedlemmar eller andra fysiska ting från den plats där de senast gjorde mest nytta. Inget får rubba möjligheten till SHL-platsande och chansen att sätta IKO på plats.

På edra platser, färdiga, VINN!

Johan jazzar

FORZA HV71!!

21 gillningar

Vårsol och fredagsmatch! Fint ändå… :slight_smile:

OK varför är Ortio på bild på Instagram??

1 gillning

Hade nog varit ännu värre om Nubben dök upp på en bild en matchdag som denna.

Joni kommer säkert stå idag med motiveringen “Vi måste hålla igång båda målvakterna”…

1 gillning

Det är han ju redan. Fast i annan media.

För någon timme sedan:

2 gillningar

Dina inför-texter är balsam för själen.

Som vän av ordning vill jag dock påpeka att det numera heter “stabilt sidoläge”.
Stabiliteten i HV har varit sådär…

3 gillningar

Tillsammans, tillsammans, tillsammans, OSKARSHAMN.

Den jävla skitlåten har jag gått och nynnat på hela dagen… Tillsammans mot Allsvenskan möjligtvis. Förhoppningsvis sätter vi trean idag så vi kan avsluta den här helvetessäsongen på söndag.

Då ska Kent och Lindbom out.

6 gillningar

Det var ju temat för förra ingressen, det Doktor Alban’ska “Det är stabilt” :sweat_smile:

1 gillning

Detta var obehagligt relevant idag…

3 gillningar

Ja den är tyvärr alltför lätt att ” få på hjärnan ” när man varit på plats i BeGe :hear_no_evil::see_no_evil:. Och måltutan ger mig tinnitus varje j :face_with_symbols_over_mouth: la gång. Ikväll vill jag ICKE höra den en enda gång. NOLLA IK nu :pray:

2 gillningar

Är det lugnet före stormen jag förnimmar? Det är så lite aktivitet… så lite ölbärs.

Imgur: The magic of the Internet

1 gillning

Tänk såhär:

oavsett vad som sker idag: Söndag kommer bli avsevärt värre.

Take Kentfort… comfort in that.

4 gillningar

Sitter och undrar på om kvällens match kanske är ännu viktigare. Vinst idag är ju nästan garanterat SHL nästa säsong. Förlust är ju lite tillbaka på ruta ett fast fördel i antal hemmamatcher

1 gillning

TVÅ TIMMAR KVAR

fuck me.

1 gillning

Säg nått. Har jag hamnat i en annan dimension… var är alla… varför ekar det så mycket här?

1 gillning

Har inte ord, det kommer nog om en stund, så summerar med en bild.

1 gillning

Min summering är:

En tom ölbärs och oxå en ölbärs.