Sista matchtråden i SHL på många år? Orkar inte bry mig mera. Är redan helt knäckt och inställd på Allsvenskan. Tror 100% på förlust och uttåg, kan man inte motivera sig i en game 4, kommer ut och spelar som ett gäng höga brats som tror dom är nåt, då tappar man allt hopp om föreningens överlevnad. Varför motivera sig nu är man inte gjort det senaste 56 matcher. Nä, Allsvenskan vore nog enda lösning på denna sorgliga berättelse. Hoppas verkligen någon i HV71 kan svara på Wikegårds fråga från torsdagens match; hur är det möjligt att det kan se ut som det gör från en match till en annan.
HV vinner inte 3 raka nu. Brynäs är bättre och HV är rättvist i allsvenskan.
Tycker det är komiskt att värvningar som fick alla att klia sig i huvudet som Bertov och Arell visa sig vara just usla och Holmström som floppat får spela med Wedin. Det är komedi på hög nivå och fullständig katastrof med facit i hand.
Vi kanske vinner denna match men spelet talar inte för en vändning i serien.
Det spelar ju ingen roll om man vinner denna matchen eller inte, det finns inte att detta gäng vinner 3 raka. Vilken annan HV upplaga som helst hade spelat för klubbmärket i det här läget. Men tyvärr inte denna. Halva laget har nya fina kontrakt någon annanstans. Är tyvärr bara en handfull spelare som spelar uppoffrande och fokuserat.
Jag tror HV gör en bra match imorgon och vinner. Sen total pannkaka på Onsdag igen, efter media skrivit upp dem lite, så hybrisen stiger lite.
Spelar Donovan tror jag att vi vinner imorgon.
Betyder enormt mycket och gör stor skillnad när vi minskar speltiden för Bertov, Arell och Emil med totalt 20-22 min.
Murray ska ju inte ha mest istid i HV.
Som jag ser det har vi endast en spelare i laget som kan och vill tacklas, Strömberg.
Helt sjukt egentligen, men det är tydligen inte så ”hv-hockey” ska spelas har vi lärt oss.
Tro fan vi åker ut, när hela laget är mjukare än en nybalsamerad babykalufs.
Jag skiter i hur det går imorgon, anser att slaget redan är förlorat, men det vore ju klädsamt om laget inte skämmer ut klubbmärket helt i sista SHL-matchen på länge utan skjuter ut bröstet och visar lite k*k för en jävla gångs skull!!
Ingen Donovan och fortfarande ingen verklighetsuppfattning hos ledningen och Agne.
Är det konstigt att spelarna är som de är då?
Det måste vara helt kravlöst som jag trott i klubben.
Det kommer vara över redan efter 20min och spelare som säger ha hjärta kommer stå efter matchen och lipa.
Fy fan säger jag bara att det inte finns mer vilja för att spela för klubbens märke och SHL plats.
Skönt med förändring.
Det kom inte före denna match. Så varför skall det hända nu?
Varje steg mot avgrunden kunde undvikits om man inte kört en Bagdad Bob hela tiden.
Låt oss välkomna det nya!!
Tack alla och hoppas ni välkomnar ett steg ner i systemet.
All rutten frukt må försvinna
Med hopp om bättring framgent…
Man får väl ändå hoppas att Lillis och laget inte har gett upp på samma sätt som det tycks ha gjorts här inne. Jag är fortsatt nyfiken på vad HV kommer förändra, hur matcha, hur hitta något nytt handtag att greppa i. Det krävs förmodligen något nytt som lyckas. Någon ny matchning eller ny konstellation. Dubbla med Wedin första halvan av matchen t ex? Proppa Donovan med smärtstillande och låta honom bära ofantliga minuter tillsammans med Martinsson? Något KAN göras och därmed finns fortfarande chansen! Ge inte upp!
Om det är till tröst för nån så har redan HV spelat sin sista SHL-match. Det var den mot LHC.
Kvalet är ett slags limbo där man varken är ett SHL- eller allsvenskt lag.
Jag skrev inför kvalspelet att jag aldrig varit så säker på HV-torsk som nu. Tippade 4-1 i matcher till Brynäs. Ser ut att få rätt.
Visst kan HV vinna idag. Men som magnusb skriver finns det inte på världskartan, för att låna från Agne…, att HV vänder och vinner tre raka. Knappt 7 procent chans enligt betterthanamonkey.
Lillis är helt fel person och trots all den rutin och erfarenhet han påstås ha förlorar han coachmatchen mot ett tränarpar helt utan rutin och erfarenhet.
Som Arlbrandt sa i sin podd. Två scenarier idag. Att HV försöker och det blir en jämn tillställning. Alternativ två att Brynäs tar en tidig ledning och luften går ut en gång för alla för HV-spelarna. Tror på det senare alternativet.
Nu har han inte gjort så många minuter i kvalet så det blir ju inte sämre, men naturligtvis blir det inte bättre heller. Murray med mest istid är ju ett skämt. Hade hellre sett Andrae få mest istid, det hade åtminstone skickat en signal. Nu får den person som egenhändigt sänkt HV i flertalet matcher pga odisciplin och kassa dribblingar på offensiv blå spela mest. VAFAN sänder det för signal Lillis? Svara mig gärna på det.
Åker vi ner i dag tar jag rätt “lätt” på det. Man har förberett sig på detta i flera månader. Jag tror om Hv åker ur kommer de tillbaka snabbt, andra är av en annan åsikt men tror de kommer vara nere och vända. DOck vill jag varken se Hult eller Agne nästa säsong.