Kvalmatch 5: Brynäs IF - HV71

Läget i Brynäs: Patrik Berglund och Niclas Andersén har inte varit i spel i de tre första kvalmatcherna men har nu börjat träna på is igen. Nicklas Danielsson saknades senast i Husqvarna Garden men kan vara aktuell för spel på söndag.

Läget i HV71: Max Wennlund och Jesper Williamsson finns på frånvarolistan. Matt Donovan och Simon Önerud klev av i torsdagens match men sjukgymnasten Andreas Frostemarks första prognos var att det finns hopp om spel på söndag för båda.

JP/Jnytts Patrik Sjöblom tippar: 3–1.
Patrik Sjöblom
patrik.sjoblom@jp.se

Vilka kommer kolla matchen? Jag tänkte slå på lagom till 20:15 men är nästan övertygad om att det jag kommer få bevittna är bl.a Fröbergs nonchalanta och likgiltiga kroppsspråk efter att ha kört ner oss till Allsvenskan.

Min känsla är att den här fiaskosäsongen avslutas med ett riktigt magplask. Brynäs punkterar matchen redan efter två perioder och den sista blir en enda avslagen transportsträcka. Det är märkligt hur tränarteamet i Brynäs som saknar erfarenhet lyckats överlista Lillis och HV gång på gång. Det taktiska har inte förändrats sedan kvalmatch 1. Hv försöker föra spelet men kommer ingenvart och hamnar i sarghörnorna. Brynäs ligger på försvar och kontrar. Ersson behöver knappt inte rädda några puckar längre och ett mål framåt per match är på tok för dåligt.

allt under 2 siffrigt får ses som positivt, tror brynäs kommer ha lekstuga idag.

mest speltid kommer ges til C:Sandberg, Arell, Johansson och Holmström

Kommer inte att se. Jag gör som Agne bla och låtsas inte om att det går dåligt.

Jag är dum i huvet och har självskadebeteende. Jag kollar.
Men ångest har jag åtminstone inte. Tror det blir 4-1.

En match kvar, sen får man vila!

Jag kör matchen. Stor risk annars att man får sms som typ…
- Yo! Sätt på tvn, HV leder ju med 4-1.

Vi får köra på “Det är i motvind drakar lyfter” och hoppas på det bästa :confused:

Jaha. Då kollar man ändå. Fast jag sa att jag inte skulle.

Tror det som lockar är matchens dignitet. Det är historia som skrivs ikväll. Och det är alltid spännande att se. Oavsett om det är positiv eller negativ sådan.

Får en klump i magen när jag ser reportaget med HV-supportern. Fy fan vad jag lider med bygden.

En klick människor i föreningen har skadat så många.

Om det där är vad som brukar hända när du ger fan i att kolla matcher så ber jag dig ödmukast att snälla rara söta med socker på toppen ge fan i matchen och håll koll på sms :laughing: :laughing:

Jag kommer kolla. Jag förlikade mig redan i februari att det skulle mycket till för att hålla sig kvar, och just nu känns det lite konstigt.
På ett sätt vill jag att HV ska vinna och klara sig kvar (såklart), på ett annat vill jag bara att eländet ska vara över…

Intervjun med Önerud gör en ju inte övertygad direkt.

Samma floskler som hela säsongen. Han känns dessutom lite skakig. Dämpad.

Nä. Alla, verkligen alla, även spelarnas själva vet att det är kört. Luftslottet sprängdes all världens väg redan under säsongen. Det är smärtsamt att se när det går upp för spelarna själva.

Ja, snacka om historia…
Vi har varit med i sura slutspelsförluster, sett laget vinna orättvist, varit med i ett mediokert 90-tal, lockout-säsongen, sett 6 sm-finaler, firat och skrattat och gråtit med Hv. Vi har fått vara med om typ allt.

Idag skrivs historia igen. Klart man ska vara med då!

Glad att Zion får chansen nu… däremot är Holmström - Forsberg en Odynamisk duo så hans lekkamrater är inte de bästa (förutom skotten från Forsberg )

Så jävla dålig coachning. Fegt att inte spela andrae som varit bland de bättre backarna. Hur kan arell och bertov gå före?

Instämmer till 100%, tycker Arell spelat bort sig, ohet

emil J, du är fortfarande för dålig.

Jahopp, då var det dags att åka på storstryk igen. Förväntningarna är inte höga… de är bara hoppa med huvudet först ner i Vättern med fastbundna händer. Vi ses väl i HA nästa år! :slight_smile:

Kan det va så att det var detta läge som krävdes för att Önnan skulle vakna?

Fan vad man missar målchanser