Kvalmatch 6: HV71 - MoDo Hockey

KVALMATCH 6 - 2025

Aktiv dödshjälp. Det är vad doktorn ordinerar för kvällen. Patienten är säsongen 24/25 och den behöver verkligen dö idag, allt annat vore obarmhärtigt, oetiskt och gravt ångestframkallande. Ingen mår bra av att dra ut på lidandet. Det är i dessa tider svensk lag behöver ses över och bestämmanderätten över liv och död förflyttas till södra Vätterns strand och oss HV-fans. Detta är alla som inte lystrar till ändelsen “-röfv” i sitt namn, övertygade om.

Känslan är att dagens begivenhet kommer att kunna spåras i det svenska BNP-bortfallet, orsakat av den krampaktiga ångest som omöjliggör produktiv verksamhet och lamslår större delen av Småland med omnejd. Ingen kommer lasta er för att ni sket i att starta pressverktygen denna morgon, att ICA-butiken fortfarande inte är öppen eller att ni avinstallerat TEAMS på samtliga digitala enheter. Det kommer förhoppningsvis en dag imorgon också, för oss, men det skiter vi högaktningsfullt i just nu, där vi ligger som en blöt trasa på hallgolvet.

Det enda vi nu vill, är att se laget ta fram hagelbrakaren, stoppa upp den i mumindalen på kvalspelet 2024-2025, trycka av och njuta av tystnaden, lugnet och döden.
Är detta verkligen för mycket begärt?

KÖÖÖÖÖÖÖR, BARA KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!

Fisker fiskar

FORZA HV71!!

32 gillningar

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!

4 gillningar

Byter profilbild för denna matchen till KaptenKval! Fräls oss AP20! :pray:

Jobba? BNP? Lön, Omsättning? Vafan är det… Idag är Dagen D… Nu smäller det KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!

SLÄPP DEN OCH HÅLL KÄFTEN MODORÖFV! :white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:

14 gillningar

Får inte blir fega eller rädda nu utan bara att köra på!

Samtidigt spela säkert och inte missa markeringar så att MODO får komma ensamma med Dicken.

Under press i egen zon - spela rejält och inte sladdra med pucken

Lyckas man med detta så har man goda chanser att ta detta !

PS också hålla koll på när Aagard / Woods är inne och inte ta onödiga risker då !

AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH VINN!

1 gillning

Ok. Tänk tillbaka nu. Under säsongen som var, vad gjorde ni när det gick bra??
Ni som missade matchen. Stäng av tv:n!!
Ni som kollade, missa för bövelen inte matchen.
Ni som fixade tvätten, lås in er i tvättstugan.
Ni som drack ölbärs, ni vet vad som gäller.
Nu minns jag inte vem det var som satt på muggen men vem det än var, köp ett storpack laxermedel till kvällen. Skit för HV71.

15 gillningar

Har stått upp 1m ifrån TVn, druckit samma jävla pisse öl och knappt rört en kudde i soffan sen vinsten i match 3. Skulle egentligen till arenan idag men jag kan inte bryta min rutin för då är de en garanterad förlust :sweat_smile:

7 gillningar

Ångestpåslag deluxe. Gå för det HV. Våga. Vinn!

9 gillningar

KOM IGEN, KÄMPA FÖR OSS ALLA!!!

3 gillningar

Snälla HV, bara vinn.

3 gillningar

Idag måste alla alla alla ge 100%. En blandning av match 3 och match 5 vill jag se.

3 gillningar

All press på Modo folk kan säga vad de vill. Förlorar Modo i kväll blir det snart match mot Almtuna mfl.

Hv tar detta 4-1

8 gillningar

Hoppet som kommit tillbaka gör att denna matchen framkallar den värsta känslan denna säsongen. Snälla HV. Vinn, bara vinn. Jag vill inte behöva se en match 7.

6 gillningar

Jag ger mig inte, checkar grabbarna in så. Annars utsätts vi för fredag.

Hoppas att de kör på, och inte blir nervösa av att veta att de kan ta en SHL-plats om de vinner. Man kan väl reagera på det på två sätt 1. Man känner en press att vinna eller 2. Det gör att man känner sig extra motiverad, jag hoppas på alternativ två. Snälla HV71 vinn det här.

3 gillningar

Det är ingen som tvingar dig :smiley:

Om det vore så enkelt…

2 gillningar

Så är det, ingen har sagt att det är enkelt.

Känslan är god jag tror HV spelarna är peppade efter att ha vänt serien.

1 gillning

Varenda cell i mig utstrålar ångest, men känslan är ändå fin på något vänster, vinn!