Har ändå en hyfsad känsla inför ikväll. Vi har flera gånger tidigare levererat med kniven mot strupen och det känns som AP20 och Dichow (bland andra) älskar dessa matcher som betyder så mycket.
I förfjol var vi som bäst när matcherna gällde som mest, vi lyckades mot alla odds undvika kval.
I fjol vann vi en avgörande game 7 hemma i HG mot IKO med klara 5-0.
Med underläge 0-2 i matcher mot Modo spelade vi ut totalt och vann med klara 5-0 förra veckan.
Jag ser inte vilka Modo-spelare som kan kliva fram, medan jag ser flera i HV som steppat upp och tagit med ansvar senaste matcherna.
Glömde nästan lägga bärsen på kylning! Forumet ger en förstoring av den inre reptilhjärnan som ger en många bra påminnelser. Nu ska bärsen bli kalla. Frågan är: När tar man första? 16? 17? 18?
Vissa på forumet skulle låta frysa in sig och tina upp sig 10 år senare och då skriftligen få reda på om HV åkte ur och hur många SM-guld etc det blivit under den tiden
Så länge det slutar med att HV säkrar SHL-kontraktet är jag redo att kämpa mig igenom en ångestfylld match 6 och till och med ännu mer ångestfylld match 7.
Jag vill se denna blicken från kungen ikväll också. Detta är från förra året precis innan nedsläpp match 7💙
Snälla HV. Ge mig en tidig födelsedagspresent idag. Vill inte ha ångest på fredag då jag fyller