Kvalmatch 6: HV71 - MoDo Hockey

Man får sitta HELT still… 14:47…

Har fått till mig att Liljander har övertalat Evertsson att låna ut Martinsson till Modo! Brilliant!

6 gillningar

Så länge något faller in är jag nöjd.

Spyr snart av detta, vinn bara ikväll snälla

2 gillningar

Då kör vi full kareta framåt.
Och tätt bakåt.
Då kommer denna kvällen bli överstyv!!
:rofl:

jag är inte nervös, hockeyn påverkar mig ingenting, jag är inte nervös, hockeyn påverkar mig ingenting, jag är inte nervös, hockeyn påverkar mig ingenting, jag är inte nervös, hockeyn påverkar mig ingenting, jag är inte nervös, hockeyn påverkar mig ingenting,

11 gillningar

Visste man inte bättre, hade man nästan kunnat tro att du är nervös och att hockeyn påverkar dig.

4 gillningar

glöm inte att det är våffeldagen idag

3 gillningar

Det är därför viktigt med tydlig kommunikation !

1 gillning

Men nu är det bara att köra!

1 gillning

Såg lite statistik från shl.se.

:point_right: HV71-målvakten Frederik Dichow har hållit nollan i två av de tre senaste matcherna. Ser vi över hela kvalet så har han stått fyra matcher, tagit tre vinster, släppt in 1,48 mål per match samt noterat en räddningsprocent på 93,9%.

:point_right: HV71:s André Petersson har gjort fem mål i de tre senaste matcherna. Han har dessutom blivit tvåmålsskytt i de två senaste matcherna på hemmaplan.

:point_right: HV71-duon Joona Luoto och Oskar Stål-Lyrenäs har gjort poäng i samtliga fem kvalmatcher.

:point_right: HV71-backen Joey LaLeggia har noterat sex assist i de fyra senaste matcherna.

:point_right: Båda lagen har gjort det bra i powerplay, där MoDo har 25,0% och HV71 har 23,5% i effektivitet.

13 gillningar

Stänga en serie är alltid svårt!
Modo lär sälja sig dyrt och tveksam om vi klarar av att få till det idag igen.

Jag och chefen (som håller på MoDo) för respektfull dialog på kontoret och turas om att gå på dass för att lätta på stress-diarrén. Fy fan för detta, VINN BARA FÖR FAEN!

6 gillningar

JAG TÄNKER PROPPA KAKHÅLLET MED SÅ MYCKET VÅFFLOR ATT JAG SOMNAR AV UTMATTNING INNAN MATCHEN STARTAR.

(Jag är inte nervös. Det är du som är nervös).

8 gillningar

Har inte bestämt mig om jag hellre velat ha en match 7 hellre på hemmaplan som HV hade hade mot IKO förra året. Borde ju vara bättre med en match 6 hemma med chans att avgöra men så säger inte känslan.

Jag känner både spänning och en oerhörd nervositet inför kvällens match.

Jag hade redan förlikat mig med en degradering och tanken på att börja om i Allsvenskan – att göra om och göra rätt. Jag hade funnit en inre frid och accepterat utgången.

Att HV71 vann en match förändrade inte det. När de sedan vann match 4, trots att det kändes oförtjänt, började dock något inom mig att väckas till liv igen. Vi kan kalla det hopp.

Därefter tog vi även hem match 5, och det på ett relativt enkelt sätt.

Nu är jag livrädd för att spelarna någonstans inom sig tror att vi har Modo i brygga. Du och jag får tänka så, men inte laget.

På ett sätt vill jag bara att detta ska vara över. Sett över fem matcher tycker jag att HV71 har varit det bättre laget.

Samtidigt vet jag att vi mycket väl skulle kunna falla ihop fullständigt i två raka matcher – och tyvärr skulle det inte ens förvåna mig.

En sannerligen intressant kväll väntar.

Oavsett hur det går ikväll får vi hjälpas åt att acceptera alla känslor som bubblar upp, och skratta och gråta tillsammans – precis som vi alltid gör.

11 gillningar

Matchhjälte blir Brännström med en snedstuds i krysset!

3 gillningar

Det är faktiskt lite upplagt för att han blir årets stakke

Kommer vi få se någon “läktar banderoll” idag?

Farzan Dysso The_wall och Erdball

2 gillningar