Det värsta är ju att vi fortsatt är cirkus HV. Alla dessa pengar, denna ledarstab osv osv. Svårt känna glädje för nästa år.
Äsch. Jag har blivit så skadad att cirkusen är nästan minst lika rolig. Själv laddar jag redan för att hålla på Looserklustret uppdaterat nästa år.
Härligt, vågade inte se något eller ens kolla på texttv, för nervöst helt enkelt. Såg på ett par avsnitt av arkiv x innan jag med svår ångest slog på svttext sid 377.
När siffrorna 3-2 syntes blev hela jag ett leende.
Skulle vilja ge ett hjärta till alla inlägg i denna tråd om jag kunde.
Nu ska jag kolla matchen i efterhand och njuta.
Om looserclustret ska fram igen hoppas jag vi kör botten ur som föregående två år men att föreningen denna gång försöker åtgärda eländet. I år var det som man gjorde allt i sin makt för att komma sist.
Ny på forumet, ja. Ny inom elitidrott, nej!
Jag vill inte kränka någons känslor i denna glädjeyra. Det jag hoppas på är att ledare inte drivs av känslor (som alltid ska finnas på forum) utan av kunskap och verklighetsuppfattning.
Fyra raka, är kaffe och kaka. Sist i tabellen är något annat.
Vi som förening vill inte vara där vi var ikväll.
Vi vill och kan bättre.
För att detta ska bli verklighet krävs bättre prestationer över tid. Då ska inte de senaste fem matcherna styra vilka som får förnyat kontrakt och de som ska lämna.
All välmening Robert.
Där är vi helt överens, och jag tror att kontrakt kommer att brytas, jag tror och hoppas på att Dichow är kvar men att man kommer plocka in ngn annan istället för Alnefelt.
Sen tror jag verklighetsuppfattningen är ganska hög här på forumet, vi har oftast rätt i det mesta, det är därför vi är Sveriges bästa hockeyforum, och de allra bästa skribenterna
Det viktigaste och mest intressanta nu blir att bygga om laget. Och det måste ske helt osentimentalt.
Spelare som varit bra i kvalet, men som inte fixat säsongen måste ersättas. Oavsett namn på tröjan, lön och ev kontraktslängd kvar. Bara att erkänna att det blev fel den här gången också.
Men det innebär inte att det måste bli fel framåt också. Bygg om laget. Gör det bättre. Både laget och lagbygget. Då kanske vi slipper en repris om ett år.
All respekt till dig och övriga ”rävar”på forumet som jag skådat från sidan under många år Robert!!
Vi är överens!!
Nästa år står/sitter vi där igen och då tar vi dom jävlarna!!
Om jag känner HV rätt så går kontinuiteten före allt annat så utöver att Blomman hänger kvar kommer vi få återse WIN, Tedenby, Tikka, Engsund och alla andra gamla favoriter även nästa säsong.
Stort fokus kommer att läggas på nya maträtter som lammisterband, en ny HV-öl och diverse golfturneringar.
Fråga:
Körde vi på sju backar långa stunder idag? Och varför i så fall? Eller missade jag nåt. Sjöholm tycktes vara på isen ofta, åtminstone i tredje…
Satan i gatan vad skönt att det gick vägen! Njut nu. Nu tar vi nya tag, bygger om och aldrig kval igen.
Han gick väl in istället för Day som det ser ut på statistiken. Varför vet jag ej.
Ok. Det noterade jag inte… Tack!
Det är lite sent då jag inte vågade kolla resultatet förens nu men , JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Sitter på ett kokhett tåg till Mt Fuji och läser matchtråden.
Satan var spännande… det var återigen både himmel och helvete att följa.
Stort tack!
Med det sagt… Jaaaaaa! Vi klarade det!
Många av oss tvivlande dock aldrig…
Fan vad gott!!
Nä de två sämsta lagen borde givetvis åka direkt ner.
Var med stor lättnad man vaknade upp denna morgon. Summa summarum av säsongen: Vi är sämst i seriespelet, men överlever tackvare att Dichow storspelar och några av våra spetsar kliver fram. Om man ska se en ljusglimt så spelar vi 3 (utsålda) hemmamatcher mer än LHC, vilket ger klirr i kassan. Nu går vi vidare och bygger för framtiden!
Fantastiskt skönt att få “fira” detta med er på plats. Vi bidrog med starka röstresurser för att hjälpa grabbarna till segern. Dom sista 5 minuterna var ett magiskt tryck. Jag är säker på att den ljudkulissen hjälpte spelarna att hålla ut.
Så du menar på fullt allvar att hela styrelsen med valberedning, GM och HC ska bort på samma gång. Därefter skall allt bara fungera.
Det är hål i huvudet att tro det.
Fyfan vad svårt de va o sova i natt, pulsen ville inte gå ned😅 nu blir det en extra stark kopp kaffe och få igenom exakt allt i media och titta på intervjuerna efter matchen en gång till och lite highlights