Kvalmatch 6: IK Oskarshamn - HV71

IK Oskarshamn vs HV71


image image

Vända ut invändigt eller vända in utvändigt?
Det är frågan på allas läppar trots en helt obegriplig problemformulering. Precis som spelet och förväntningarna på HVs prestation i denna matchserie. Ut eller in? Mest ut-och-in skulle jag säga, med perioder av in-och-ut. Kvar står vi fans och kliar oss i skallen, helt paralyserade av förvirring och förundran. Spelet och insatserna på isen, förmedlade genom tv-rutan, kan bäst beskrivas som ett mumlande försök till kommunikation medelst rövarspråket. Det enda som haft skärpan nog att skära igenom all BS är Radan’s knak-illi-braxplay-insats.

Detta är rappakalja. Men med sakernas tillstånd finns inte mycket annat att förmedla. Allt är förvirrat med mentala stolpskott av nervositet, hopp, förväntan och förtvivlan. Vi letar alla med ljus och lyckta efter positiva tecken inför kvällens drabbning. Inget sådant återfinns dock, då allas officiella uttalanden går på temat: “Jojagog sosägogeror inongogetot soså hoharor jojagog inonogogetot sosagogtot.” Med det sagt, ikväll kan säsongen vara över. Ett deprimerande och oönskat årligt återkommande önskemål för vårt representationslag. Låt inte detta bli en tradition. Snälla!

Släpp pucken, slå in pucken, blås av, stäng ner.

Johan jiddulerar

FORZA HV71!!

22 gillningar

Urrrk. Annars känns det bra. Tackar som frågar.
(Dock inte lika nervöst som att vara på finalmatchen i Umeå när det började spelas sudden)

3 gillningar

Idag vinner HV71 - så får vi dras med Nubben i alla våra dagar.

Hade klubben lovat en totalrenovering så hade jag nästan tagit en degradering. Problemet är väll att vid en degradering så skulle man stå där med snapsen i HA istället. Jag är hellre med Snapsen i SHL än HA.

Eller borde man börja kalla honom för snapshanen… Vi är ju ändå i Småland.

2 gillningar

Säsongens första bortamatch för mig. Nu jävlar vinner vi och stänger ihop dehär spektaklet.

11 gillningar

Jahaaaaaa, det DÄRFÖR dom har förlorat så många, bra att du äntligen dyker upp nu, i grevens tid! :slight_smile:

Vi har chans att knyta ihop säcken. Med tanke på alla möjligheter vi haft under säsong att undvika detta kval, men ändå lyckats hitta sätt att förlora så ser jag inget som tyder på att det blir annorlunda ikväll. Förbereder mig därför mentalt på långfredagslidande.

Samtidigt, om jag hade varit IKO-fan, så hade jag varit precis lika övertygad om att IKO inte klarar kontraktet.

I de fyra första matcherna tycker jag att IKO vann det mentala spelet både på och utanför plan. Som en lillebror som utan någon respekt som klampar in hos brorsan och förnedrar honom inför hans nya flickvän.

I match 5 och de två dagar som följt tycker jag mig se en förändring där HV känns lite mer mentalt starkare. Vi bryr oss mer om vårt eget spel än alla försök till hets och minimalt med fokus på domaren.

Den sista spiken är svårast att slå in, men visst borde IKO har mer panik? Får vi en bra start så kanske det kan bära hela vägen fram.

11 gillningar

Vinn bara vinn!

4 gillningar

Stäng det här nu. Radan visade senast hur man med en jäkla vilja kan få saker att se enkelt ut. Bara gör, bara vinn.

3 gillningar

idag får Småland ett SHL lag mindre

1 gillning

Jag har tvingat yngste sonen bära HV-tröja hela dagen, spelat HV-låten på repeat och jag förväntar mig att @Jompii lägger fjärrkontrollen i torktumlaren redan vid nedsläpp.

Ikväll spelar vi säsongens sista match, så det så.

6 gillningar

Får hoppas att de ligger nått i de

Tror att borgy fått sig ett samtal av militären i Finland som skrikit på honom att steppa upp. Solo åkning och slagge.

1 gillning

:grinning: :sweat_smile: :crazy_face:

Vete fanken alltså!
Sitter vid havet och filosoferar.
Med tanke på lagets spel under hela året känns det troligtvis som förlust.
Hjärtat säger dock enkel seger.
Får hem och ladda med påsk-bärsen då skall det nog ordna sig ändå!
:+1:

Fan vilken lång väntan… Släpp pucken!!!

kräver fadern nytt blot nu när vi närmar 2000års jubileet? Inte vilken förening som helst som hänger korsfäst på långfredagen…

Det skulle va så otroligt skönt fall detta är sista matchen för denna ses…

Otroligt ickeskönt om det blir en avgörande match 7. vet inte med er, men mitt psyke klarar nog inte av det.
Kanske gå på ett dygns skogspromenad och hoppas att allt löst sig när man är tillbaka!:wink:

5 gillningar

Radan “Soloräden” Lenc hänger den avgörande pucken ikväll! Han går på vatten efter senaste fajten

Snapphanar var faktiskt inga smålänningar utan kvarvarande danskar som härjade i Skåne, Bleking och Halland efter att Danmark förlorst dessa landskap till Sverige.
Mest för ordningens skull!

3 gillningar

Sist vi säkrade ett kontrakt så städade jag toan.

4 gillningar