Kvalmatch 6: IK Oskarshamn - HV71

Håller på att gå under av nervositet. Och vem kom på idén att matcherna ska börja en halvtimme senare än vanligt? Känns ju som en evighet till klockan slår halv åtta.

Hoppas nästan att matchstarten blir uppskjuten till 03.00 så att man kan sova sig igenom eländet och få resultatet när man vaknar.

3 gillningar

Städa, städa, städa. När ska städat rent kör du ett varv till. För HVs skull!

4 gillningar

Jag är ENORMT trött på Oskarshamn. För mig är det bara en hamn man tar Gotlandsbåten ifrån. Har INGET med hockey att göra. VINN!

3 gillningar

Ser inte vinsten komma. Vi har inte på en hel säsong spelat bra borta. Att vi ska ta ytterligare en bortamatch ser jag inte komma.

Borta segern mot Örebro va ju dunder😁 kan dom kopiera den så är segern vår

1 gillning

HV är det enda lag som vunnit 2 matcher på raden i det här kvalspelet. :wink:

3 gillningar

Ja, där rann det iväg. Hoppas det gör det ikväll med. Orkar inte med en till jämn tillställning.

Har uppkörning imorgon men vettafan om jag inte är mer nervös för matchen….

11 gillningar

Har ingen bra känsla inför denna match. Tror inte laget klarar av nerverna och det kommer resultera i mycket slarv och individuella misstag som Oskarshamn utnyttjar tyvärr😕 Jag hoppas att jag har fel.

Jag förknippar staden med ett fik med asstora chokladbollar, åt en sådan en gång efter att jag klivit av nämnda gotlandsbåt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mitt enda hopp just nu är Dichow

1 gillning

OSL borta :frowning: å ingen Foppa…

Fattar fan inte. Varför kan man inte spela Foppa och bänka tedenby när OSL ändå är borta…

Tycker man ska välja att tänka positivt även om det såklart är nervigt. Hade varit mkt värre om OIK haft matchbollen. Det är vi som har matchbollen o presen är på dem inte oss!

Synd att Foppa inte får chansen…

Kämpa ! :yellow_heart::blue_heart::muscle:

Fattar ingenting om det där eviga tjatet om den Allsvenska stjärnliraren Foppa.
Är det nån som fattas i laget så är det Träff och evt Hugo.
Träff före Stakkestad 365 dagar om året.
Sen ska ju Teden lira med Önerud.
Det är sen gammalt.

5 gillningar

Foppa har som sagt inte haft någon vidare säsong, men nog ser jag andra spelare som han skulle kunna få gå före i kvällens match eftersom OSL har utgått.
Han saknar matchtempo förvisso, men sätt han som 13:e och släng in honom i PP eller nåt.

Lindbom är tydlig med vilka han inte tror på.

2 gillningar

Vi gick upp till SHL på bortaplan.

1 gillning

Börjar komma i form så sakteliga.
Toast Skagen och en första påsköl.
Strax en silltallrik med två små nubbar Aalborg Juleakvavit årgång 2017!!
Edit
Nu kör vi!
Släpp pucken!

1 gillning

En annorlunda uppladdning… men to each his own :wink:

4 gillningar