Kvalmatch 7: HV71 (FEM) - IKO (noll)

Jävlar va disk du måste ha.:wink::rofl:

3 gillningar

På nåt sätt har man ändå förlikat sig med tanken på att vi åker ur. Vilket gör att man inte är jättenervös ändå. Den tanken har man väl i princip haft hela säsongen då man verkligen sett vad detta lag är gjort av. Så ska försöka vara avslappnad ikväll.
Får se hur bra det går.
Men har aldrkg varit mer säker på nåt. Vi åker ur ikväll. På hemmaplan inför 6800 på läktaren.

Oavsett vad. Vi är Hv fans allihopa.

6 gillningar

Släppt taget. Noll ångest.
Går det åt pipan så gör det, vilket jag är rätt övertygad om.
2-3 år i Allsvenskan, börja om på alla plan är nog vad den här fd elitorganisationen behöver.
Vinner vi så är risken skyhög att pinan fortsätter i flera åt till.
“Lindbom” räddade oss igen… följt av nån slags halvmesyr av “omtag” och styrdokument.
Vill ju inte lida mer som HV-fans.
Dump och syltryggshockey klarar jag fint leva utan.
Så en brakförlust är kanske en jackpot i det långa loppet.
Det får bli glädje även vid förlust med andra ord.
Släpp pöcken!

(och ja, hoppas så klart att jag har fel, att HV vinner och att den ÄNDÅ sker en total utrensning och nystart, men det är väl ingen som riktigt tror kommer ske…)

2 gillningar

Minnen.
Den smala trappan i första rusningen upp till Scandic
Halt, halkigt, ibland blött.
Snubblade men reste sig igen. Damerna i baren på den tiden hade redan ölen upphälld.
Jävlar vad vi sprang.
Sen stängdes dörren ut. Fan va ledsamt.
Men Biljetten räckte ända upp till VIP.
27 ÅR!
27 ÅR PÅ SAMMA STOL!!
Att det verkligen hände…

1 gillning

Ska man vara helt ärlig så förtjänar både HV och IKO att åka ur. De två klart sämsta lagen i SHL.

Jag har gett upp denna säsongen. Orkar inte med kvällens match.

Går inkognito och stänger av telefon och sociala medier ikväll vid 18.15.

Kollar resultatet sent ikväll och kommer in och säger hej efteråt om vi vinner. Annars ses vi i höst. Kanske.

2 gillningar

Idag ser man tyvärr det som en bonus/positiv överraskning om vi går vinnande ur den här matchen. Det hade man inte kunnat tro för ett par månader sedan att man skulle känna så inför en avgörande match emot IKO. Samtidigt så är det rent krasst inte IKO som besegrar oss utan mer HV71 som faller på eget grepp.

Jag hoppas att siffran i den vänstra målkolumnen är större än den högra men jag vetefan asså. Vinner vi idag så är det på grund av fansen och inramningen och inget annat.

1 gillning

“all press på HV”, de klarar det aldrig… men om allas förväntningar är förlust så är det väl bara att släppa handbromsen och köra. Vi har redan åkt ur. Nu spelar vi upp till SHL igen ikväll! Om vi håller oss kvar så får laget vara hjältar för en kväll då alla synder är förlåtna (huvud får rulla en annan dag).

Sen tycker jag fortfarande att systemet är sorgligt där man tjänar på att vara sopsist så man kan ställa in sig på kval hela säsongen. Låt sista laget åka ur bara, vem fan vill se kvalmatcher där alla bara kan förlora egentligen? Det sagt - så syns vi i HG om en stund, nu jävlar ska vi ta det här. Vi på läktaren kommer göra allt vi kan så får vi se var det landar.

KÄMPA HV!

2 gillningar

Kolhydratuppladdning.

3 gillningar

Smyger igång efter att ha satt menyn till imorgon.
HV i mitt :blue_heart::yellow_heart::white_heart: tills dom gräver ner mig!

3 gillningar

För fan! Gillar inte att jag tror på dem trots allt! Brukar bli tvärtom!

Vi har hemmaplan med publiken i ryggen som jag hoppas håller samma nivå som man gör i första period. Lite sisådär med det tycker jag.
Då ska vi sätta press på domarna i varje jävla duell! Pumpa igång boysen publiken för Lindbom verkar inte lösa det.
Då löser vi det!

1 gillning

Nu väntar vi bara på att en osäker laguppställning från swehockey ska komma upp

Lindbom överraskar alla med Ortio i mål!

Oavsett vad så har vi varandra här på forumet. Denna gemenskap som finns är finns ingen annanstans :pray: vi förtjänar att vara lyckliga efter slutsignalen idag… vill höra ” vita gula blå hv blå oss kan ingen slå” eka i HG idag

4 gillningar

Konstant i minst 60 min

1 gillning

Drömmen vore Ortio i mål och Borgy Stakke Petersson som förstakedja

Jag känner just nu ett slags lugn ändå. Hur det än blir så är säsongen över idag. Med publiken i ryggen så borde man kunna prestera på topp o vinna den sista matchen :facepunch::blue_heart::yellow_heart:

4 gillningar

3 gillningar

Vem tror ni håller brandtalet inför denna match?
Hoppas verkligen inte att det är Lindbom!

Hoppas det är Simon Önerud som tar ton med ett håll käften tal där han kräver från samtliga ta i för KUNG OCH FOSTERLAND! Simon är inte värd att vara med och åka ut 2ggr! Kämpa för Simon nu!

5 gillningar

9 gillningar