Kvalmatch 7: HV71 (FEM) - IKO (noll)

3ekedjan är sämst, vad vill Li ndbom med den? Fegt å mesigt

2 gillningar

Så det är viktigare att ha Hansson på bänken än en sjundeback?

Ja, jag säger då det. Skönt är att den här säsongen snart är över.

Jag kommer avstå matchen på grund av att min mentala hälsa är nere i botten pga de senaste veckornas lidande.

Jag kommer istället försöka bli så full jag kan på folköl, samtidigt som jag ska försöka fungera sällskap till familj och svärföräldrar. De är ytterst medvetna om vad som gäller. Så de får ursäkta när jag tar upp mobilen varannan sekund för att kolla swehockey och se vad som skrivs på forumet.

Styrkekramar till alla er som vågar följa matchen. All kärlek i världen till er som följer eländet på plats. Ni är och kommer alltid vara de riktiga hjältarna. Sjung er hesa för HV, kämpa!

Over and out fram tills 21-tiden.

14 gillningar

Äsch HV i vått och torrt!! Vita gula blå oavsett serie vi hejar ändå.

4 gillningar

Fortnite har sagt sitt, det blir Borgström som avgör.

4 gillningar

Lindbom är en pajas när det kommer till laguttagningar. Han är som en illiterat som satts på att översätta Mao’ lilla röda till Latin. Han är som sandpapper när det borde vara toalettpapper.

JÄTTESUCK.

4 gillningar

Visst är det så! Älskar Hv, men orkar inte med HA igen. Vi kommer bli fast där i flera år om vi åker ner.

Det där är som att spå i kaffesump. Mitt kaffe sa till mig att Tedenby hänger två ikväll.

2 gillningar

Frukosten.
Kör Hv!

2 gillningar

Märkligt att TV4 inte fortsätter i samma anda och kör ett 60 minuters snyftreportage från Oskarshamn :thinking:

ja, vad ska man säga. Oskarhamn har spelat med så mycket mer glädje tycker jag, har en helt annan stämning än vad jag uppfattar HV har, “gott gry” tror jag är skit snack, de är naturligtvis panikslagna, medans Oskarshamn har vänt det till energi.

Tror det är fördel oskarshamn faktiskt, jag tror inte att HV klarar trycket. Hv är så mycket bättre när de vill, men har konstant spelat på 65%, vilket jag tror de kommer fortsätta med.

Äntligen Foppa på bänken i alla fall. Helt obegripligt att han inte varit extra hela serien. I nuläget kommer han in ganska kall på isen oavsett. Rent strategiskt hade det varit bättre om han i vart fall haft tid på isen tidigare matcher. Förslagsvis när stakke in leverar, och/eller man märker att oskarshamn inte längre bllir uppretade.

Hur det här än går är det pest eller kolera. Går vi ned så får vi följa Hv med lite glädje i Hockeyn igen, å andra sidan tror jag inte vi stutsar tillbaka efter detta.

Blir vi kvar är risken att det inte blir någon utrensning i klubben, eller att det skjuts på nästa säsong. Även den fylld av ånger och vemod…

Båda delar har sina för och nackdelar… Finns inget som säger att man lyckas rensa och bygga om heller för den delen.

ursäkta ranten, men det är vad som finns i mitt huvud inför matchen. Jisses. Nu ska jag köpa folköl.

19 gillningar

Marc Bolan!! Spirit in the sky. En favorit bland artister.

1 gillning

Man får ju hoppas att man taggar upp med något liknande om det är känslan man får ifrån gruppen, få dom att släppa alla spärrar!
Kör bara kör!

1 gillning

Kom tillbaka!

Kommer han tillbaka tro?

Jag kommer att göra precis som du med undantaget att svärfar lämnade jordelivet förrförra veckan. Men i stället för folköl får det bli en Ballantines Glenburgie aged 15yr från hans barskåp.

1 gillning

Ser ruskigt “relaxed” ut…

Beklagar!

På plats i HG. Någon annan av er som går idag som är på plats?

2 gillningar

Du kommer tillbringa mer tid med att tömma blåsan än du hinner dricka. Rinner rakt igenom. :sweat_smile:

1 gillning