Kvalmatch 7: HV71 (FEM) - IKO (noll)

Det här betydde något idag. Energi. Kändes hela vägen till TV-soffan.

15 gillningar

Champagne från Jönköping!!
Skål kära vänner!!

8 gillningar

Har sett Andrés intervju nu fyra-fem gånger. Helt underbart.

Det är VI supportrar och medlemmar som ÄR HV71!

Alltså, det här är det bästa som kunde hända. Hade vi inte spelat det här kvalet och den här 7:e avgörande matchen så hade inte banderollerna sett dagens ljus och problemen hade inte fått det strålkastarljus som det får nu. Fantastiskt. Jag är fan gladare idag än jag var 2017

10 gillningar

Lämnar kvällen med denna bild, ha det gött gubbar! Syns i dimman!

25 gillningar

En patetisk intervju från Nubben.
Sorry att jag är otrevlig nu men en sådan loser mentalitet och buhu det är synd om mig attityd ska fanimej långt bort från vår klubb.

10 gillningar

Vilken match!

Påminde väldigt mycket om sjunde finalmatchen mot FBK 2004!

Dichow har vissa likheter med Stefan Liv! Otroligt sympatiska och älskvärda.

Fantastisk stämning och grym banderoll.

Känner mer lättnad än glädje nu faktiskt.

Vi hade all den tur vi behövde även om vi kanske inte förtjänade den.

Två i stolpen innan vårt första mål och sen en stolpe till. Hade blivit en heeelt annan match annars.

Synd om IKO men humlan kan inte flyga hur länge som helst. HV som förening hör hemma i SHL även om klubbens ledning inte ens platsar i allsvenskan.

6 gillningar

Vart nånstans?

Kika min länk längre upp

1 gillning

Nu kan vi äntligen sätta punkt för denna säsongen. Vilken pina det varit. Nu hoppas jag man tar sista tåget och gör det bästa man kan av detta… Rätt personer på rätt platser är ett måste.

5 gillningar

Abrahamsson frågar sig vem som styr HV71. ”Vem är det egentligen som styr HV71?” • Hans Abrahamssons krönika efter SHL-kvalet

Svar: Vi bor i Sverige. Det är MEDLEMMARNA som har möjligheten att välja vem som styr. Nu gör vi det!

3 gillningar

Jag är glad. HV visade vilket lag som är bäst.

4 gillningar

Nu mina vänner kollade jag mobilen och fick se hur det gick…………
Fy fan vad skönt.

20 gillningar

Jag har inte använt matchtröjan 1 enda gång denna säsong men idag åkte den fram, det gick ju bra.

3 gillningar

Hade på mig tröja nr 1 och halsduk här hemma. Det funkade ju också.

1 gillning

Jag var där, 5-0 mot FBK i sjunde avgörande!! Blev många öl på stan sen den kvällen… :slight_smile:

1 gillning

Jag la undan min efter 0-8 mot Malmö. Men gjorde samma sak idag, satte på den och hoppades på det bästa.

Samma här!

1 gillning

Var också där. En av de bättre stunderna i livet.
Siktar på lika många enheter ikväll även om det är ett hårt race.

Typiskt tv4 och Johan Edlund manér.

Hur dåligt jag än tycker om Lindboms sätt att coacha så tvivlar jag inte ett dugg på att han också har mått skit och haft enorm press. Ge honom någon dag att andas.

På samma dåliga sätt får Engsund frågan om var han spelar nästa säsong. 10 minuter efter att han varit med och spelat ut sin moderklubb ur shl.

Pinsamt av tv4. Men inte oväntat.

13 gillningar

Var väl precis samma jävla skit med Rödin förra året.

1 gillning