Kvalmatch 7: HV71 (FEM) - IKO (noll)

väldigt tacksam att det inte blev förlängning idag, det hade inte nerverna klarat

önskar fler sådana här svar på sådana här dumma frågor

*edit vet inte varför de står fiasko o fylla 45…

Om strålman vill köra en säsong till så hoppas jag man jobbar för att ge honom ett kontrakt

2 gillningar

Dem ställer oftast dumma frågor och spelare/tränare fyller bara i med den en floskeln efter den andra. Allt ska vara så PK. Önskar fler kunde bryta mönstren och svara på samma sätt som Alfie.

TV4s ordinarie uppsättning, Johan inkluderad skall ha kalkon-pris varje år. Samma sak 2017 när de intervjuade bulan. Taktlöst och ointelligent. Pinsamt och skäl för uppsägning i alla andra företag fast inte kloak-tv4.

Fy fan vad jag hatar tv4

10 gillningar

Media i ett nötskal. Ska bara samla så många stories och klick som möjligt. Förstående då det är en del av deras jobb. Men att trycka upp micken hos en bedrövad människa är så okänsligt så att det finns inte. Noll känsla för människan.

1 gillning

Har bara en sak o säga här ikväll. FAN VA FIIIIIIIIINT :heart: :heart: :heart:

2 gillningar

Första inlägget sedan åkte ner i HA förra gången…
Smålänning i Gbg, hjärtat i HV - nu hoppas vi att den vinnarkultur så många saknat de senaste åren
skall få börja växa fram! Kanske inte händer över natt men hoppas nu att föreningen nu får in nytt folk med sportsligt ansvar som förstår vad som krävs för att återigen bli en topp klubb i SHL. Med ödmjukhet, smartness och ett vinnarfokus börja resan mot att inom 4-5 år återigen vara ett topp 3 lag där vi hör hemma🤩

3 gillningar

JAAAAAAAAAAAAAAQAAAAAAAA

Kl är 07.48 här och har bara sett highlights från matchen. Stakkestad! Bäst när det gäller!!! Riktigt roligt slut på lodin stakkestad fejden ändå. Men wow trodde aldrig att de skulle städa av med 5-0. Dichen vilken målvakt!!!

5 gillningar

Jag var där med arvegods. Morsans tröja
Den var som sagt med mot Björklöven.
Inte ens orolig över en eventuell förlust.
Laddade dessutom upp på Dal baffo
Gött så

Riktigt skönt med vinst. Det har varit en sådan bergodalbana hela säsongen. Sådana grova magplask blandade med några riktigt bra matcher där potentialen har lyst igenom. Jag tycker att det varit otroligt frustrerande!
Jag trodde helt ärligt att det negativa satt för starkt i huvudet och att de inte skulle palla trycket. Otroligt skönt att de gjorde det och gjorde en sådan pass bra match ändå!

Nu hoppas jag att man rensar rätt, det behöver byggas rätt men samtidigt med någon form av kontinuitet, det går inte att kicka folk till höger och vänster samtidigt rekrytera fel, då blir det såhär.
Tror att vi får räkna med en svettig säsong nästa år oxå, innan allt förhoppningsvis sätter sig över tid!

Nog om det, nu njuter iaf jag över att vara några 100kg lättare!

3 gillningar

De flesta Hv- fans kommer vakna kallsvettiga inatt och kolla på datorn om nästa match är mot Tingsryd som de nyss mardrömt om

3 gillningar

Vaknade för 1h sen bakfull så in i helvete och tittade igenom sista timmen på tv4 sändningen.

Fan vad jag lider med IKOs supportrar!
Men vilken glädje! :heart_eyes:

6 gillningar

Igår brydde jag mig inte ett dugg om själva spelet. Det liksom spelar mindre roll i en sådan match. Där och då handlar det i mångt och mycket om den som vill mest vinner. HV ville ifrån start och fortsatte så rakt igenom, skulle nog vilja påstå att det är en av säsongens bättre laginsatser. Alla checkande in igår, man arbetade hårt och intensivt över hela banan samt jobbade med detaljer, vara där med klubba och åka hela vägen till pucken. Inget glid igår.

Tycker mig också att det speglar hela matchserien i sig, HV hade enligt ovan beskrivning kunnat göra lidandet kort om dem hade spelat så här från match 1. IKO hade inget att sätta emot dem två matcherna som HV ville mest.

På något sätt så ska ledande i föreningen vara otroligt tacksamma för att spelarna tog hem det här igår. Det är spelarnas förtjänst och ingen annans.

Och en annan sak. Igår va riktigt häftigt att vara på plats, jisses vad denna förening påverkar, det går inte att understryka betydelsen i denna staden. Jag visste om det men det är ändå en sak att faktiskt va i det när det va som igår. En av Sveriges bästa fans

:yellow_heart::blue_heart::heart:

5 gillningar

Brännström gjorde en riktigt bra match igår och var en av dem som inte gömde sig. Kaski likaså, har kanske varit vår bästa back offensivt. En 37-årig Strålman har varit en stålman, lugnet själv.

4 gillningar

Ja för fan, det syns vilka som brytt sig lite extra om klubben.

Såg matchen i repris nu. Tittade knappt på den igår…

Starkt att vinna på det övertygade sättet man gör. Det trodde jag verkligen inte, då det är så pass osymtomatiskt och annorlunda mot hur det tidigare har sett ut.

Jag har aldrig varit så arg och bitter på Hv som denna säsongen. Allt har gått åt helvete och man har medvetet bara låtit det fortgå, utan vilja att förändra nåt.

Jag menar… hade man spelat bara lite smartare från start hade man inte behövt hamna där man hamnade. Tacklas lite t.ex. Dra ner på forecheck. Forwards som bidrar i försvarszon? Det är så dags i ett jävla kval!? Nån måste ju för fan agera och tidigare??

Tack gud för att denna skitsäsong är över och upp till bevis nu Hv. Själv har jag snart inget förtroende kvar.

Helvete!

5 gillningar

Vill ändå hävda att det var prästen som fick det att tippa över åt oss :smiley:

9 gillningar

Kanske inte så mycket han som person, mest hans hår. Ett vinnarhår!

4 gillningar

Ja det burret lattjar man inte bort :rofl::rofl:

2 gillningar