KVARTSFINAL 1: HV71 - FÄRJESTAD BK

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Hjärtklappning tack HV

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Vad sa jag? HV71 gör 2 mål till och Söderström släpper inga fler puckar. Lyssna på Pappa Knox :smiley:

Vi tackar för den :smiley:

Köp en lott :wink:

Otroligt skön vinst.
FBK gör en riktigt bra bortamatch och det var starkt av HV att vinna denna match.
HV tryckte på bra och förde stora delar av matchen men man spelare nervöst och spänt och symboliserades av Söderströms tabbe. Förhoppningsvis släppte denna nervositet nu och så kör man bara hoppas jag.

Wikegård påpekar alla klubbtacklingar i rygg mm. Undrar varför det tillåts? Håller med, det gynnar fulspelarna i FBK. Hoppas att det kommer en reaktion innan någon blir skadad.
Sen va det bra att avgörandet kom sent så att inte HV kom i underläge av en FBK offensiv.

Jag fick orgasm

to much info

Borgman är riktigt målkåt :laughing:

hoppas det kan ge utdelning så han börjar passa… :unamused:

Som sagt :smiley: ! Härligt HV!

En jävla stor bit berg föll av mina axlar nu när HV lyckades vinna. Nu jävlar tror jag att det blir en uppvisning i tre matcher, sen är träsko- och skinnvästarnas tid över.

Du glömde Dansbandslaget Mot Rock Rocken gäller NU :smiley:

Tror inte bara du bar på det där berget, Diabolics. Torsk idag och det hade nog börjat funderats en hel del i skallarna på HV-spelarna.

Skönt ändå att HV vinner tack vare sina styrkor, bredden och målvakten.

Avslutningsvis vill jag ge en känga till de som på fullaste allvar började prata om målvaktsbyte. En skitmatch mot Örebro i omgång typ 7, och så en tavla, EN tavla, är vad som krävs för att folk ska börja dissa Söderström.

Söderström får gärna göra en tavla per match så länge han inte släpper in fler, som idag, eller att det inte blir avgörande, som idag.

Minnet är kort. Men minns ni PW:s tavla i sudden mot Skellefteå. Det är betydligt värre än dagens.

Ska HV gå långt i årets slutspel är det med Söderström i mål. Dags att börja sluta upp och inse det!

Att det var en rejäl jävla tavla går ju inte snacka bort. Var det verkligen någon som pratade om målvaktsbyte dock?

Skarva nog lite.

Har 96,30 i % idag och ger oss återigen chansen att vinna matchen precis som alltid. Största målvaktstalangen vi någonsin haft. Linus kan bli bland de bästa målvakterna i världen på sikt. Han är 20år. Linus i nuvarande form kommer ge oss chansen till en lång vår!

Så sjukt skön seger och nu lägger vi all press på Färjestad!
PP är en gåta och vi stressar till oss avslut istället för att vänta in rätt läge.

Sjukt tråkigt för Söderström att göra den missen men han verkar inte bry sig och skakade av sig det o gjorde några riktigt bra räddningar.

Tycker annars att vi kan ännu bättre och komma in mer på mål men man får ändå vara nöjd efter dagen.

Matchen i övrigt så tycker jag att Stenlund faller lite ur ramen och måste steppa upp. Såg några positiva tendenser i vårt första pp försök det måste vi bygga vidare på.