Jag kanske skulle vart tydligare att falla ur ramen idag innebär inte riktigt komma upp i normal standard absolut inte under isen på något sätt men måste upp några %. Hv är riktigt tunga att möta just nu.
Jag ville bara poängtera lite hur han var denna match och jag håller med dig han kan stäppa upp lite mer det kan han. Men tyckter han gjorde bra jobb rent fysiskt och det skall han ha cred för
Oj va skönt att vi fick med oss segern idag, rättvist men med marginalerna på vår sida, Men som Stenmark sa ju bättre jag blir destå mer tur har jag …
Tuff konkurrens i dagens HV, Kapten Abott vid sidan mfl
När det gäller Stenlund så tycker jag att han var bra i första delen av matchen men återigen ny kedja denna gång 24 & 28 tre centrar i samma kedja Vet inte vad som hänt med 24 ? Jag med flera har ju rätt höga förväntningar på honom så då blir man ju rätt konfunderad när man ser honom just nu, Fjärdefemman kändes ju bättre med Abbot
Riktigt roligt att Sandberg gör mål
Söderström har det rätta psyket som målis , shit happends, Bara att ta nästa puck som gäller. Håller sedan nollan tyder på stor styrka !!
Häftig inramning, bra tryck i KA och viktig seger.
Lite nervös inledning från HV sida men tyckte de växte in i matchen.
Linus gör en bra match, tavlan berodde nog lite på nervösitet och missförstånd med Lehtonen i det läget men starkt att skaka av sig det skitmålet och stå pall i resten av matchen.
Kedjorna känns bra, lite frågetecken för fjärde med Stenlund/Christense/Bengtsson.
Kanske in med Abbott eller snabbe EA istället fler EC?
PP är sig likt men bra BP idag.
HV har 4-1 i matcher på FBK den här säsongen och att HV kommer förlora 4 av de 6 matcher som återstår i matchserien ser jag som snudd på omöjligt. Tror HV avgör det här redan i match 5.
Linus Söderström är i sitt livs form förutom tavlan på första målet. Backsidan ser otroligt stabil ut. Inför säsongen var jag negativ till att vi inte förlängde med Emil Johansson, Campoli och Eidstedt. Men vilka ersättare vi har fått i Borgman, Persson, Reese, Brännström och Lehtonen! Frågan är om vi inte har slutspelets bästa backbesättning? Lehtonen ser alltmer lugn och stabil ut för varje match och jag hoppas vi kan behålla honom.
Kedjan med Tedendy-Sandberg-Andersson snurrade med FBK hela matchen. Sundh måste vara otroligt jobbig att möta. Ullström ser bättre och bättre ut och Önerud hoppas jag blir vår nästa kapten.
Att det var en tavla FBK:S första mål,absolut, men vilken målvakt i världen har inte gjort tavlor??
Söderström kom tillbaka starkt och gjorde några riktigt fina räddningar.
Tycker alla kedjorna kom igång rätt bra. Visst, PP var inte bra men vad nytt??
Däremot såg BP grymt bra ut och våra backar lyste av självförtroende.
Jag säger så här, efter hur dåligt HV har spelat efter olika uppehåll innan och hur bra ändå FBK har varit i slutet samt hyllade i olika tidningar så såg det riktigt stabilt ut.
Kan man stoppa “det här är klart trollet” så skall man kunna gå till semi rätt säkert