Fan. Det var nog matchen. HV hänger inte med för 5 öre i egen zon i kombination med att var helt iskalla i anfallszon. Ingen tar tag i spelet. Wesslau är tillsammans med Berglund de enda som kommit till match på riktigt.
Typisk LHC match denna typ av match de är som bäst på. Visst matchen en avgjord men de ser riktigt tungt ut men de var förväntat att de skulle se ut så här. Nu är pressen på hv te nästa match då de i min mening måste vinna
jag lovar att pettan inte spelar en minut mer i denna match eller resten av slutspelet. AJ tog en chansning att Pettan automagiskt skulle hitta nån jävla slutspelsturbo men det har visat sig att det blev skit av det. Jag lägger min döda farmor i potten å satsar allt på att Pilut spelar i tredje å resten av slutspelet.
Tänk om Laine kunde lägga sin energi på att spela istället för att tjura,snacka om olojal lagspelare!!Pc inne på alla tre och Laine och Teden på två bakåt .stabilt
AJ chansar på rutin(Pettan) istället för Pilut, vilket är tragiskt. Om han nu hade tänkt använda Petrasek i slutspelet, varför bänka han sen flera veckor tillbaka? Ologiskt.
Men för all del, fortsätt ge LHC massa powerplay, det verkar ju gå bra osv…
Samtidigt hade de två frilägen som Wesslau räddade. Hade de gjort mål på dessa istället hade inte jag varit förvånad. Så det går på ett ut enligt mig. Sen kan man ju fråga sig varför pucken “turligt” studsar med LHC och “oturligt” emot HV?
MEN FÖR HELVETE PETRASEK, så har jag låtit i två perioder nu, Petrasek (bäst före 2010) är ju helt klart anledningen till att vi ligger under, inte ett rätt på hela matchen och fattar återigen inte varför i helvete gammle gubben spelar… Kan AJ visa lite jäkla stake och sätta honom där han hör hemma.
Mitt inlägg verkade försvinna förra gången jag postade gör ett nytt försök.
Tycker att Emil Johansson är helt ute och cyklar idag, sen om det beror på orutin eller att han inte får nog med hjälp är frågan. Tror dock att han är inne på alla baklängesmål hittills…