Kvartsfinal 2: HV71 - Linköping HC

Satan vilken holmgång!
Me like!

Underbar match,vilket tempo,vilka tacklingar och skridskoåkning :slight_smile:

ja jävlar, nu saknas bara en del mål från HVs sida

Vilket jävla drag det är! Varför kan inte alltid hockey vara såhär? :slight_smile:

då skulle medel-hockeyliraren vara sönderkörd och hockey-pensionär innan 23 års ålder.

Man kan väl få drömma :wink:

Emil har inte haft en bra period.

PP fullständig katastrof :frowning:

PP hackar å puttrar… synd att Laine inte fick iordning på Jämtins pass. Små saker som skiljer katastrof från sm-guld

fy fan va dåligt hv:s PP är

Detta var utan konkurrens det absolut sämsta PP jag beskådat i hela mitt liv, och vart är Brithen och Christensen? Totalt osynliga.

:laughing: Nu har du gjort slut på ammunitionen för denna match!

Hård forechecking av LHC. Ingen tid alls för backarna i HV.

Fan… HV måste få utdelning av en sådan match… helvete…

HV började bäst men tycker LHC kommer mer desto längre perioden gick och fick de 2 farligaste chanserna i matcherna

Mjo…
Vet fortfarande inte om HV gynnas eller inte av detta fysiska spel, känns som det andra blir lidande och vi har bara 4 skott på mål och väldigt få målchanser.

Ah. En ok period av HV.

PP är totalt under isen. Vi måste ju ta upp pucken till back för skott nån gång.
Vi klarar inte att skapa de ytorna i hörnen. Lhc är för bra där.
Dessutom måste vi göra det trångt i mittzon. Att göra det i egen zon är för sent.
Då gör de kaos av oss.

Som underhållning var detta en av de bättre perioderna jag nånsin sett.

Håller inte med alls tycker det var en Dålig förstaperioden, vi kör för fullt men ingen använder nån tanke bakom vad dem gör.

Hv har inte kommit nånstans i 1:a perren.

Tror inte det var med på TV? Men hela arenan stod upp och hoppade(!) före nedsläpp. Det har jag aldrig varit med om innan. :astonished: