Kvartsfinal 3: Linköping HC - HV71

JP-femman

5+ Andreas Jämtin. Jobbar stenhårt och banar vägen med sitt fysiska spel till fina målchanser.

4+ Filip Sandberg. Är mycket finurlig och snabb. Sandbergs skymning när Karalahti gjorde 2–1 var mycket bra.

3+ Anton Bengtsson. Spelade i HV:s klart bästa kedja och gjorde ännu en gång ett viktigt mål.

2+ Mattias Karlsson. Backen gör ett kanonjobb bakåt, men är också väldigt spelskicklig i offensiven, bland annat med bra uppspel.

1+ Gustaf Wesslau. HV-målvakten svarade för ett par riktigt kvalificerade räddningar.

Presskonferensen: jnytt.se/hv71-vann-efter-sto … -linkoping

Poängplats: Diabolics. Fint besök på hemmaplan. Vart mindre intensiv i matchtråden för ovanlighetens skull och stavas O’learys.
Torsdag kvartsfinal:4 Ser vi återigen legenden i sitt fulla bruk som går i bräschen mot Sveriges plastlag nr:1 :smiley:

Btw. Var är kvack anka. Mindervärdeskomplex?

:laughing: :laughing:

Är i Australien och kommer vara borta i fem veckor, vilket gör att jag inte kommer följa några matcher live. Tur att forumet finns så jag kan läsa alla “hopp- och förtvivlaninlägg.”

Underbart med bortvinst mot Plastsilverköping! Forza HV!

:laughing:
Jag kollade på plastclubens intervju med killen som gillade att sitta i vårt bås och det slog mig vilket extremt oproffsigt intryck intervjupersonen gjorde. Mange J ville knappt vara med i intervjun :laughing:
Det var mycket projicerande önsketänkande från den intervjuaren. stolpskott.

Ja, det är verkligen stor klasskillnad på HVTV och många andra klubbars motsvarighet.
HVTV är otroligt proffsiga, inte bara i klippandet och filmandet utan även i intervjuerna. I LHCs fall så känns det som att dom gått upp på ståplats och plockat första bästa supporter.

Är väldigt glad för att vi har HVTV

tv4.se/sport/klipp/h%C3%A4r- … 5r-3094912

Detta kan man se hur många gånger som hälst

Ingen blev ju skadad så då kan man ju unna sig ett gott skratt.
:laughing: :laughing: :laughing:

Mange Johansson är det enda sympatiska med lhc.

HVTV är otroligt professionella och snäppet vassare än alla andra klubbars motsvarigheter.
Vissa av dom (t.ex LHC) är det lite “Youtube-nivå” på så att säga. Lite hemmabygge.

Jag gillar starkt att Hult/Davidsson redan nu börjat försöka värva in spelare inför nästkommande säsong. Även om metoderna dom använder kanske är lite kontroversiella. Jag menar att låta Laine sköta värvningsjobbet genom att bokstavligen tvinga in spelarna, Magnus Johansson, i laget kanske inte är den bästa värvningskuppen genom tiderna. Om inte jag minns fel så var Teemu nära ytterligare en värvningskupp i första perioden när en LHC-spelare var ca 80% in i HV-båset :wink: :laughing:

Jag håller med dig Diabolics. Hade inte Magnus Johansson haft en så pass stark “LHC-stämpel” i pannan och varit ett par år yngre så hade jag gärna sett han i HV71. Otroligt sympatisk och trevlig.
Varje gång jag ser Magnus Johansson så tänker jag även på en örn av någon konstig anledning :wink: :unamused:

#TeemuLaineForSportchef

Inte ens kuben kunde stoppa oss! :smiley:

En grej som jag har stört mig på så otroligt mycket på i alla möten med LHC är flinet Broc Little visar efter varje mål och att han fortsätter vara så otroligt lycklig och glad flera minuter efter målet.

Men utvisningen i slutet på kolan är ju pinsa, han puttar honom löst med handsken och åker på 2 a sådana situationer är ju vardag men då tog han den.

Tacklingen som gav Bengtsson 2 minuter hade man förmodligen också kunnat hitta 10 stycken av. Det är ju det som är det absolut största problemet med Kuben, han klarar inte av att hålla en jämn nivå under en hel match utan det ändras hit och dit beroende på läge i matchen osv. Nej tack, bort med honom, han har gjort sitt.

ja vi minns ju för några år sedan då han skickade ett ursäkta sms typ…inte helt bra det heller. Han måste palla trycket. Jag tycker annars domarna varit okej men vissa saker är ju totalt under all kritik.