Kvartsfinal 3: Skellefteå AIK - HV71

Hv ser pigga ut…

Ok inledning från HVs sida. Håller hyfsat i pucken, men man har inte skapat några direkta chanser.

kör man på 3 centrar?

Almqvist förlorar varje närkamp

HV kommer inte ens in i SAIKs zon just nu. Deras försvarsspel är sjukt stabilt… :confused:

Gillar vad jag ser av Berglund och Emil Johansson

Inte slarva!!!

Har inte Skellefteå heller gjort förren nyss

Nej men de leder med 2-0 i matcher så det är HV som “måste” vinna. Och med tanke på hur mycket man hållit i pucken och försökt föra matchen så tycker jag att man skapar alldeles för lite. ZAIK behöver ju knappt skapa chanser själva, de tar ju oftast vara på HVs misstag med klinisk effektivitet.

Summa summarum: HV har gjort det bra hittills, men de skapar alldeles för lite chanser för att det “ska bli nåt”.

Hv gör det riktigt bra…men de avgörande passningarna sitter inte riktigt…

Hjärtinfarkt de luxe

pheeeeew

Domarna håller en hög, bra och framförallt jämn nivå hittills. Riktigt bra och fortsätt så!

Arto berömmer HV och säger att dom matchar dom på alla delar.

Nja ZAIK spelar lite ryggsäckshockey med extremt mycket hakningar, fasthållningar och efterslängar. HV borde haft 4 PP som är solklara. HV spelar bara fysiskt, verkar inte som ZAIK gillar det.

Tycker det är en riktigt bra period, måtte vi spela lika bra i nästa period.

Det är sant…Men ibland blir man lite fundersam på hur HV skall spela för att vi här inne skall vara nöjda. Man gör en ok period mot ett bra Skellefteå.VISST , man skall vinna men hade det varit full fart framåt och det hade blivit 3-0 i baken så hade det klagats på defensiven. HV :S lag detta året med alla skador och annat kräver ett annat spel än vad vi kanske önskar men ju längre man spelar så här och håller Skellefteå borta ifrån farligheter så ju större chanser har vi att vinna :slight_smile:

Är fast på jobbet - men ni som ser matchen får gärna lämna en sammanfattning på första perren - hur ser matchbilden ut? Vilka i kvällens hv är extra heta, hur ser vårt försvarsspel ut & framförallt - har vi lyckats checka fast Skellefteås backar i deras zon? :slight_smile:

4 vet jag inte, men jag tycker nog allt att SAIKarna ser lite griniga ut, vid de två tillfällen det har varit lite gurgel vid målburarna är det deras spelare som har tappat fattningen, och nog borde väl Thörnberg haft med sig en tripping åtminstone.

HV gör en riktigt bra period, när sköt ZAIK senast 4 skott på mål i första perioden i en slutspelsmatch hemma? Nu gäller det att orka, och att få in helst ett par eller femton puckar, måste plocka denna matchen!

En av säsongens bästa perioder av HV, defensivt.
Varför har vi inte plockar fram detta spelet tidigare?
Då hade vi inte stått här nu, med 0-2 mot SAIK.

SAIK i sin tur verkar inte intresserade av nånting. De ser loja ut.
Därför står det 0-0.


Förövrigt:

Stort hyckleri när domarna släpper typ allt, i slutspel.
T.o.m. huvudtacklingar slinker igenom DN nu, med krystade motiveringar om “kraft mot huvudet”.
Det var inget vi hörde tidigare.
Patetiskt i världens populäraste bedömningssport.

(Sen är jag för en mer fysisk hockey generellt, men jag hycklar inte.)