Kvartsfinal 3: Skellefteå AIK - HV71

Hv71 måste upp, ser lika dåligt ut som det har gjort hela säsongen.

Vad gör Tedenby?
Vad gör Wentzel?
Vart är Törnberg?

Enda bra än så länge är domaren.

usch

En jämn period där Skellefteå hade lite farliga chanser,var ytterst nära 1-0 med 2 sekunder kvar. Personligen tycker jag Berglund Thörnberg och Emil Johansson ser heta ut. Arla lika osynlig som “vanligt” . Har varit ngn misstänkt fasthållning/tripping från båda håll,men domarna håller en bra hög nivå.

Hoppas HV är med inför 3:e så jag kan gå och köpa öl och ostbågar utan ångest :open_mouth:

Ditt första inlägg,du kan knappast sett matchen eller så trollar du…

Du har inte sett mycket av HVs matcher den här säsongen va? Nominerar till årets mest okunniga inlägg. Grattis!

Skojar du? Har följt HV sedan 1995, då laget hade hjärta…

HV kommer aldrig orka med detta tempo med så lite folk!!
Blir vansinnig på Lindbom… Vad fan tänker han med???

Det räcker med att HV vinner så är jag nöjd :smiley: . Allvarligt talat så är jag varken speciellt missnöjd eller nervös. Jag konstaterar bara att HV gjort en bra period, höll i pucken bra, försöker få matchen dit dom vill osv., men att det varit väldigt chansfattigt. Jag säger inte att man skulle spelat annorlunda, bara att det kommer att krävas fler farliga chanser om man ska kunna vinna.

Och som nån skrev, ZAIK ser rätt ointresserade ut just nu. Vi får hoppas att det fortsätter så.

FÖRTYDLIGANDE: jag sa inte att domarnas insats var felfri, bara att den var bra! Jag söder hellre att dom släpper saker än att dom är för petiga, för det är då det är lätt att man hamnar i rättvisediskussioner.

Håller med! Vi borde kolla på hur LHC matchar sitt lag… Snacka om bredd.

Ja och det är väl den bredden vi saknar. Både nu och under säsongen. Hade vi haft bättre bredd hade vi nog inte slutat 9:a och fått möta ZAIK i kvarten. Lindbom gör nog vad han kan med de resurser man har.

Detta inlägg var så dåligt så jag får slut på ord… Bara dåligt

SAIK drar upp tempot se ifall hv orkar med, hittils ser det oroveckande ut

Gott… :slight_smile:

Varför envisas Lindbom med att spela Almqvist i PP?

Saik börjar köra slut på hv nu …

Det här med utvisningarna som börjar komma nu är ingen väg till framgång. Det får vi hoppas lugnar ner sig.

Nu har ju domarn tappat allt.

STORT JÄVLA GRATTIS DOMAR FAN!

Så spelar man PP…se och lär…

Saik i PP. Oväntat.