Kvartsfinal 4:7 - HV71 - Skellefteå AIK

4 RAKA NU DÅ! :slight_smile:

4 raka har inget lag tagit. Och jag tror inte vi gör det heller. Men om man ska ge det någon som helst chans måste någon exklusive Holzapfel komma tillbaka. Att rubba SAIK i en match utan Campoli och Salmela är lite av ett mission impossible.

4 raka har flera lag tagit, bla HV mot LHC. Men aldrig vänt 0-3 i matcher till 4-3. Men någon gång ska bli den förste!

Dags att kung Davidsson gör comeback och endast spelar PP, lär inte bli sämre iaf…

Hjärnskakning på Jämtin…då kan vi väl räkna med avstängning på Lundberg även om tacklingen i sig såg ok ut, för det är ju trots allt konsekvensen och inte handlingen som bestraffas i SHL.

Blev ingen avstängning.

fan va coolt det vore…

Men dyrt. Alldeles förbannat dyrt. Så jag tror inte det händer.

Det är väl rätt beslut i sig, men mot bakgrund av Holzas avstängning så kan man ju inte låta bli att undra varför två schyssta tacklingar som båda renderar i hjärnskakning på “offret” bestraffas olika av lotterinämnden. Kanske var avstängningslapparna slut i tombolan.

Ärendet anmäldes inte ens till disciplinnämnden, så det är väl fel att vara sarkastisk och anklagande på dom i det här fallet.

Det var som fan, kan ju tyckas märkligt. Känns som en jävla cirkus hela skiten.

Ja, det var riktigt dåligt av mig. Var precis det jag menade, 0-3 till 4-3. Vi får hoppas vi blir först.

Även fast jag tror (egentligen vet) att det är över, så vore det för lagets och fansens skull väldigt skönt med en hemmaseger i morgon. Vi kommer ju med största säkerhet åka ur kvartsfinalserien förr eller senare ändå och det vore roligt att se att man inte viker ner sig och låter Skellefteå vinna med bekväma 4-0.

Ut och kör skiten av er bara och visa resten av hockeysverige att asplövet i SAIK-målet inte är tillräckligt bra för att vinna ett SM-guld åt norrland.

Snygg bild KungKeno, Har du gjort den själv eller hittat den?

Tack ! Knåpade ihop själv igår natt :slight_smile:

HV behöver komma ut och spela bra från första nedsläpp i den 4:e matchen och komma ifrån första perioden med minst lika läge.
Man behöver få höra dom positiva sakerna från dom sista två matcherna.

Det är ett faktum att i 3:e matchen vinner vi dom sista två perioderna med 3-4
I 2:a matchen vann vi dom sista två perioderna med 2-1

Detta är vad spelarna behöver tänka på för att få med sig den vinnande bilden in till matchen!

Vi kan ta SAIK, match för match, ingenting är omöjligt!

Gör dom SAIK osäkra, få DOM att känna sig osäkra på sitt spel.

Jobba HV71!!!

Jag känner att man borde hylla William Karlsson på något sätt i hans kanske sista hemmamatch för säsongen. Han har varit otroligt bra hela säsongen och den dagen han återvänder till SHL kommer han vara fruktansvärt bra. Han har bara gjort två år i HV71 och det har gått sådär för laget, och det är långt ifrån självklart att han återvänder hit. Just därför tycker jag man borde ropa in honom efter matchen, slänga upp en banderoll, bombardera hans twitter eller vadsomhelst för att visa vår uppskattning och ge honom ett sista bra minne från klubben. Åtminstone skandera hans namn innan han åker av isen.

Nu är jag ju HV-supporter på distans sen några år tillbaka och ser bara matcherna på Hovet och resten på tv, så jag kan inte bidra jättemycket själv, men jag hoppas på någon form av extra hyllning efter matchen.

Om SAIK spelar med ett uns smartness, kan de förlora matchen snyggt och inkassera fina pengar på en extra hemmamatch.

Skulle vara kul om HV vann ikväll, men efter de första två torskarna kändes det som att tåget gick.

å tänk om det slår tillbaka och hv vinner 4 raka… jag tror ingen vågar sig på något sådant, eller vill heller för den delen. Man skall inte anta att folk per definition är osportsliga och giriga.