Kvartsfinal 5: Linköping HC - HV71

LHC får snurra alltför mycke i HV:S zon

LHC har ett jättestort spelövertag just nu. Detta känns riktigt dåligt.

rätt tyst i hallen?

HV är tvåa på pucken. Det ser illa ut.

nära

Bomba på Rautio. Han är darrig.

Synd att Riddarn är iskall.

Första över.
HV har gjort en av de bättre perioderna i slutspelet enligt mig.
Idag står de upp tio meter högre när lhc anfaller. Helt klart en order från AJ (och något jag själv efterlyst).
Dessutom har taktiken lyckats, vilket gjort att lhc inte lyckats skapa så mycket.

HV är klart med!

fy fan vilket viktigt kvitteringsmål… puh!

känslan är att lhc är steget före… men hv har ändå en trend att de är på väg in i matchen.

LHC bättre än HV i första och vi har tur att de står bara 1-1. Men tyckte HV neutraliserade LHC anfall bättre de sista fem minuterna. Kom igen nu i andra o ta över denna match

HVs backar verkar vara specialtränade i att sätta sig själva under press i alla lägen. Även då förutsättningarna för att hamna under press knappt finns så ser man till att hamna där i alla fall. Karalahti, Campoli, Petrasek är duktiga på detta, men Kolan är fan i mig mästerlig. Berglund är den ende som inte riktigt verkar ha tagit till sig denna spelstil men det kanske bara är en tidsfråga.

Om matchbilden som varit i första perioden håller i sig blir det storstryk. HV är inte med fartmässigt, skapar en och annan chans, men dom måste ju göra mål på chanserna. Annars kommer man inte att få ner tempot på LHC.

Har en mycket dålig känsla, men jag har absolut inte gett upp. Tror fortfarande att HV kan ta detta.

Lite för passivt inledningsvis i första i egen zon och lite för långsamma uppspel, Viktig andra period och skjut för fan mer, Rautio ser lite skakig ut.

:open_mouth:

Ös in puckar på mål HV.

jag räknade in mål där…

mkt icing idag

Attans ribba å ligga lågt :smiley:

Vi får inga långa anfall

kuken va de klantar där. holza måste lägga ut pucken där… fy fan

Men dra åt helvete vilket kasst jävla försvarsspel, Petrasek + 4e femman inne, upplagt…