Att Foppa slutat producera får Samuelsson ta på sig, snacka om att bli satt i frysboxen. Det känns inte som att Ledin kommer spelas så mkt mer i Garden. Tror chansen att Forsberg stannar är mindre än att HV skulle ta Sm-guld.
Det är jävligt akut att hitta en bra Center som kan göra laget bättre.
I övrigt är det mest akuta att spela rätt spelate i rätt spelformer och att våga placera underpresterande spelare på läktaren.
Vi pratar om SHL existensen här då kan inte Martinsson och Vesel lalla runt i BP och fel spelare placeras på läktaren för att någon annan har störrre lönekuvert.
Tycker dessutom Mölgaard gått ner sig lite senaste matcherna. Inte samma fart, finess och självklara beslutsamhet som tidigare. Hoppas innerligt att det bara varit tillfälliga hack i maskineriet…
Skulle HV plocka in 3 spelare till??? HV71 är redan för många numerärt och man har ju totalt sprängt allt vad budget heter. Det enda som skulle kunna bli aktuellt är säkert en center. Men jag tror man avvaktar Nättinen och hoppas att han ska prestera.
I de bästa av världar så hade något tagit Martinssons kontrakt och man hade kunnat gå för en annan back. Men det lär inte hände då Martinsson sitter på ett långt och svindyrt kontrakt.
Ja HV har ett lag med många breddspelare. Vesel Glad Vignault Torp och Billins, och nu räknar jag även in Martinsson där. När man sätter ett så mediokert lag som HV gjort från start, då blir det inte bra.
Samuelsson och Nubben säger att det är laget som ska göra det, det blir svårt när laget ser ut som det gör. Jag tror att en center in, och skeppa Vigneault skulle göra stor skillnad, faktiskt. Just nu har vi bara en fungerande kedja, och då har vi spelat snart 40 omgångar. Det är underbetyg till alla inblandade, inte minst till mannen med händerna i byxfickorna.
Jag har svårt att se någon större rörelse på spelare in och ut resten av säsongen. Men fick jag önska så skulle jag ju vilja ha in en riktigt vass center mellan Foppa och Teden. Jag tror det skulle kunna bli en supervass konstellation.
Eftersom jag har hållit på Vegas Golden Knights sedan jag gick i kortbyxor så kommer här ett försök att skamlös kopiera deras emoji-line-up:
Jonas Gunnarsson
Joni Ortio
Emil Andrae
Chad Billins
Daniel Glad
Niklas Hjalmarsson
Oliwer Kaski
Joey LaLeggia
Eric Martinsson
Victor Sjöholm
Nichlas Torp
Mikkel Bødker