Rent poängmässigt har jag väldigt låga förväntningar. Förväntar mer han ska bidra med hårt arbete än rent målskytte.
Bra? Nää. Men bästa bsck ett tag i Hv innan alla värvningar. Säger väl iofs mer om hvs backsida
Sen kan man nu också försvara Glad med att han varit helt ok på sistone. Stabilare än Billins och Martinsson t ex. De båda sitter ju också med högre lön än Glad. Men så klart i den bästa av världar så borde ingen av dem spela i HV. Men måste jag välja tar jag den billigare Glad.
Han fick visst chansen i HV71 men tog den inte.
Lite allergisk mot spelare som tycker att dem inte fått chansen. Så är inte fallet här.
Nåväl hoppas klubbarna kan hitta en lösning.
Vill inte se honom lira en sekund till i HV71 på Shl nivå om vi håller oss kvar.
Det är inte alltid så lätt att visa sig från sin bästa sida och Rasmus Bengtsson gjorde inte det på de matcher jag såg.
Faktum är att han spred puckar på vinst och förlust.
Där ser jag inte något fel från HV:s sida - jag var åtminstone en av dem som tyckte han såg rätt dålig ut. så han lurade mig med i så fall.
Behöver inte vara någons fel för att det blir som det blir. Kan hänga ihop med kemin med lagkamrater, spelsysten (eller brist på det) som gör att resultaten inte blir som det är tänkt. Kanske kan Bengtsson komma till sin rätt nästa säsong om man beslutar sig för att behålla honom. Ny tränare och nytt spelsätt avgör hur man ser på det. Den nye tränaren lär vilja ha ett ord med i leken.
En period gjorde HV71 en del tveksamma värvningar från DIF. Om man kollar dagens Djurgårdstrupp se man följande spelare:
- Alexander Ytterell
- Stefan Elliott
- Daniel Glad
Lite kul är det allt.
Jag tycker inte han fick chansen om man jämför med andra spelare som fått 100 chanser mer.
Tänker samma. fjärdekedje-spelare i den HÄR upplagan av HV hade inte tagit plats i en BRA upplaga av HV.
Kanske någon av dem hade kunnat ta en sådan plats på tid och längd, men de är många under kontrakt.
BIllins hade passat in bra där också.
Tänk om man hade tagit vara på Bengtsson…
Kaski- Laleggia
Andrea- sjöholm
Hjalmarsson - Bengtsson
Sen hade torp kunnat vara extraback och martinssons och billins lön kunnat läggas på 1 eller 2 bra centrar…
Tycker definitivt inte Bengtsson fick chansen.
Bra värvning av Nubben som coacherna tyvärr slängde bort.
Tror media, både lokal o nationell, gjorde Hv en björntjänst i all hype.
Den enda han här skriver tveksamt om är den enda som blivit nåt att ha.
Läste denna av Donald igår: Efter utrensningen: ”Signalen är tydlig – HV går upp för att sätta skräck direkt” – Jönköpings-Posten
Några citat:
”
Efter utrensningen: ”Signalen är tydlig – HV går upp för att sätta skräck direkt”
” I klartext betyder det att den som trodde att HV71 inte skulle komma rustade till tänderna i vår högsta hockeyliga kan tänka om.
HV71 nöjer sig inte med att ”greja nytt kontrakt” eller ”etablera oss”. Siktet kommer att vara ställt betydligt högre än så. Man vill sätta skräck i motståndarna omedelbart.
Signalen är tydlig. Tack ska ni ha grabbar för att ni hjälpte till att ta oss tillbaka. Men nu är det nya tider, nya insatser och nya spelare som direkt ska gå in och leverera.”
”
För i det här läget, med en i stora delar helt ny organisation jämfört med förra gången HV var i SHL, med ny ordförande, ny sportchef, ny klubbdirektör och så vidare, så finns det inga heliga kor längre.”
” Vad säger vi då om de nyförvärv som föreningen presenterat så här långt?
Eric Martinsson. En riktig prestigevärvning som kommer att placeras högt upp i hierarkin direkt. Kan HV, kan Jönköping, vill ha revansch och hjälpa klubben igen.
Filip Westerlund. Okänd för många men här tror jag att HV gjort ett riktigt klipp. Var inte bara duktig i Timrå förra säsongen, han var en av lagets bästa backar.
Rasmus Bengtsson. Ytterligare ett skånskt nyförvärv där Landskronafödde Bengtsson fick sin utbildning i Rögle. Var tidigt klar för HV när Djurgården trillade ur SHL. Svårbedömd med tanke på HV:s bredd på backsidan.
Herman Hansson. Ny från Kristianstad och skrällen i HV så här långt. Just nu ser jag inte varför man värvade honom. ”En hårt arbetande forward” säger HV men det har man ju redan i bröderna Davidsson, Törngren, Lindbäck med flera.”
Har nu sagt upp JP. Känns för tunn, journalistiken. Och som nån sagt innan, man ska inte va allt för stor sponsor till elitlagen man skriver om.
Att laget som inledde säsongen inte höll måttet är vi alla överens om. Frågan är dock om poängsnittet och spelet egentligen blivit bättre trots att det på pappret varit bättre spelare som tillkommit än lämnat.
Kollade på aftonbladets entimmes program om hv, där bl.a. nubben är med i en lång intervju. Några intressanta saker som kom ut av det:
-
“Atmosfären i truppen är jättebra… nu… det har varit lite upp och ner. Känslan som är nu är att det inte varit så här bra på hela året, så det lovar gott inför de sista 16 omgångarna”
-
Vill namnge en tredjemålvakt, men det är i princip bara möjligt från något av de 4 sämsta lagen i allsvenskan p.g.a hur spelschemat ser ut.
-
Tänker inte just nu på att ta in en målvakt som ska slåss om förstaspade, men “inget är uteslutet i den här branchen, det handlar om att rädda kvar HV i shl”
-
Har förtroende för tränartrojkan, och bra att de har erfarenhet av kvalspel “om vi skulle hamna där”
-
Beslutet att sparka Fredrik Andersson från timrå vid motsvarande situation ifjol var “ett gemensamt beslut, och kom ursprungligen från spelarna som ville att endast en röst skulle bestämma”.
-
VIll gärna ha in en powerforward i truppen, och har en som “jag vill ha men får inte loss han, ska försöka få honom till nästa år istället”
-
Huhtala har man varit i kontakt med (oklart när detta skedde dock), men han håller på att “bygga upp espoo i finland för avancemang och har sagt att han inte kommer flytta på sig”
-
Almquist kommer man inte ta in “policy beslut från hv att inte ta in KHL spelare”
-
Strålman kommer inte komma hem i år, “han har beslutat att köra hela året därborta”
-
Väldigt viktigt år för hv att hålla sig kvar “då vi kommit långt med nästa års trupp också redan”
fy fan… ännu en kent-trupp from hell, baserat på EP-scoutning genom att filtrera antalet spelade matcher i NHL/KHL. Skit i om det blir 18st vänsterbackar…
Ja, fy fan. Helst trötta 30+sare med fina meriter bakåt i tiden men som inte producerat nämnvärt dom senaste säsongerna.
Jag tänkte gå in och vara Djävulens advokat här lite. Nubben får mycket skit att han inte gör nått men ska man se det krasst så gör han det och de värvningarna han gjort mid season är bra mycket bättre än Hult någonsin gjort.
Vi har idag 1 line som håller bra SHL klass och det är våran 1a som består av 2 ordinarie och 3 mid season värvningar.
Hjalmarsson, Kaski, Laleggia, Shore och Lenc är rätt bra uppsnappat men stora delar av laget i övrigt når inte upp. Vissa delar av laget får även ett väldigt omotiverat förtroende. Martinsson och Vignault är bra exempel på detta.
Värvningen av Challe är ett exempel där Nubben fått en del skit men kollar man till vad som saknas i trion så var det en sån typ som Challe. Challe blev en enkel och smidig lösning som gick att få på plats med snabba ryck. Är jag positiv till den? Nja den andas nepotism och det är sällan lätt att ge en kompis sparken dock så tror jag Challe ger oss nått vi behöver, tror bara kanske inte han var rätt person för det. Om TS får kicken tar Challe över som HC då? Ve och fasa….
Så jag sticker ut hakan lite här och tar nubben lite i försvar. Prove me wrong.
Prove you wrong? Haha. Hur lätt som helst. Kommer en genomgång och summering av Nubbens kaostid under dagen. Stay tuned
Kan hålla med om att värvningarna under säsongen varit bra (iaf på pappret) men de var ju nödvändigt ont med tanke på den trupp vi gick in i säsongen med. Låter det vara osagt om det ligger på Hult eller Nubben
Det var ju i stort sett bara sorgliga punkter i uppräkningen från Nubben och AB. Herregud.
Man börjar så smått nynna på Bob Hund
https://genius.com/Bob-hund-nu-ar-det-val-revolution-pa-gang-lyrics
”Nu är det väl revolution på gång?
Jag tycker att väntan börjar bli lång
Bakfickan är tömd på ess
Nykter i en vecka, oändliga sträcka
Jag kan allting om tristess
Jag går upp i morgon, jag väntar till dess”