Lagbygget 23/24

Hoppas verkligen du har rätt för jag blir rätt orolig när åldrande spelare som inte platsade senast ligger i limbo nu och sillyn stannat av.

Faktiskt liknande läge på backsidan med westerlund, visserligen i spel än, och bengtsson.

Hv var ju bättre och slapp ett kval. Är ju inte direkt framgång att hamna i ett negativt kval för ett lag.

Håller inte med, tycker den blivit bättre. Det är högre fart och mer skill nu än innan. Men det är ju vad men föredrar som person, du gillar ju mer fysiskt-spel och jag gillar mer fart och fläkt. Inte konstigare än så.

Hur ser lagbygget ut än så länge? Känns som att det inget händer och jag har nog missat någon spelare.

Någon som har lista på vilka som är med i laget just nu?

https://www.hv71.se/team/3db0-3db09jXTE/hv711_hv71/squad

Plus Strandell

1 gillning

6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Seriösa rykten 23/24: Diskussioner

Intressant är ju att Westerlund och Bengtsson borttagna, men inte Bödker, Vigneualt och Shore…

1 gillning

Hallå.

Här diskuterar vi lagbygget. Inte rykten. Det finns en tråd för det. Försök hålla ordning bland inläggen, så kan man dessutom kolla bakåt i en tråd för att lista ut vad som sagts.

Ett tips:

Gå till första inlägget i en tråd och klicka på “sammanfatta detta ämne” så får man en väldigt bra och snabb genomgång om vad som är det mest viktiga.

Läser att Nubben säger vi ska ha åtta backar i truppen. Hoppas de väljer att spela sex på match och inte snurra på sju även om det innebär att några inte får speltid.

Alla vinnande lag måste klara av det fysiska spelet för att ha en chans att vinna. Titta bara på vilka lag som vunnit de senaste åren. Det behöver ju inte betyda att man skall ha idioter på banan. Bara fart och fläkt räcker tack och lov inte. Om den dagen kommer (gud förbjuder) så har jag sett min sista hockey match och Wikegård vrider sig i graven. Med det sagt. Sylvegård hade varit årets värvning. Nu fattade som vanlig Växjö detta framför t.ex HV som legat efter när det kommer till denna typ av värvningar de senaste åren, tyvärr.

1 gillning

samtidigt har just lökars nu god chans att vinna SM-guld, efter ha vunnit serien, helt utan det momentet du nämner. Jag tror inte det är nödvändigt alls. Jag tror det är bortkastat, förlegat.
Man behöver folk som gör jobbet, vilket innefattar att texvis buffla framför mål. Men det kan någon som Törngren göra som helt saknar “Sylve-idiot”-gener.

2 gillningar

Jag nämner fysiskt spel som fundamentalt viktigt fortfarande. Växjö klarar att stå upp för sig själva. De har många bra fysiska spelare. Martin Lundberg kan stå upp för sig själv och hela laget som ett exempel. De har flera andra och vill tydligen ha fler av den varan…Men vad vet jag. Jag vet dock att HVs mjuka spel de senaste åren varit helt åt fanders för att utrycka sig milt. Borde vara en No brainer att röra sig åt andra hållet. Wilander verkar ha förstått detta så jag är lite lugnare i år än på länge.

Fast nu blandar vi och ger. Stå upp för sig är inte vad Sylve-klappnackarna gör. Eller Ledda/Jämtin.

Stå upp för sig gör en massa spelare. Dem skall vi ha, vi skall bara ha spelare som står upp för sig. Andrae står upp för sig. Sjöholm ännu mer. Men vi behöver inte folk som Syleröfvarna som historiskt bara grötat. Det visar lökars framgångar. Även andra lag saknar dessa typer av dinosaurier.

1 gillning

Det är ju knappast Hv71 “mjuka spel” senaste åren som varit problemet. Utan att de saknar skill och fart framförallt skill och duktiga centrar samt ett stabilt grundspel. Tycker inte HV spelar mindre fysiskt än andra. När folk börjar parta om “vi behöver en Ledin, Jämtin typ” Då tycker jag man är fel ute, finns typ en sådan spelare i SHL som är sån på riktigt och det är Shinnimin. Som Diabolics är inne på man behöver spelare som gör jobbet och hur får man det? Jo genom bra tränare som får ihop gruppen som tror 100% på det man gör. Får man in rätt inställning och lagkänsla så kommer allt det där av sig självt att man går in 100% och kör.

Det som hände med Tommy nu var att spelarna trodde inte på han alls och de var de tydliga med säga tidigt, en tränare som bara kör sitt egna race utan ha gruppen mm med sig är körd. Så jag hoppas VERKLIGEN Montén pratar med laget mm hur de vill spela sen utgår man mm efter det och sätter ett gemensamt sätt att spela.

2 gillningar

Tror du snöat in dig på Sylvegård. Kanske för att han nästan på egen hand vunnit matcher mot HV och andra lag. Där tycker vi helt olika. Att Andrae skulle stå upp för sig själv och laget likaså. Ja, kanske om det mesta när jag tänker efter:)

Jo jag anser det mjuka spelet kostat väldigt mycket de senaste åren. Ledin, Jämtin men framförallt Ward i all sin ära men jag anser inte heller vi skall kopiera oss själva utan bara ha några karaktärer som ligger lite på gränsen och spelar hårt. Riktigt hårt. Huvudet skall oftast vara med. Huhtala, t.ex en mycket bra spelare i denna rollen. Drömmen är en Huhtala men aningen elakare. Det tar energi från motståndarna.

Den tror jag inte alls på. Det är 2005-tänk. Men visst, jag säger inte att jag har rätt. Det är bara hur jag “läser rummet”.

Där tycker vi lika:)

Håller med om vi ska ha spelare som vågar vara på gränsen, jag kanske misstolkade allt lite med. Snöade för mkt in just på ledin, Jämtin spelare. Självklart måste man ha spelare som står upp, men tycker vi har några redan, Sjöholm, Andrae, Seppälä, Strandell, Hansson, Stakke. Men vi tycker olika helt enkelt i frågan med och så är det ibland =)

1 gillning

Ja jag instämmer, hade blivit besviken om Sylvegård kom in. Vill inte ha den typen av spelare i laget alls.