Jävligt tråkig hockey! Behövs ett lag som visar respekt. Det räcker med en retsticka i hv som får motståndarna ur fokus!!
- sätter sig i respekt menar jag
Jovisst men de klarade ett slutspel eller hur? Gjorde hv det?
Han var bättre efter 2017. Är bättre nu.
Hur många i detta forum tycker Svensk Ishockey har blivit tråkig?
Jag tycker den blivit lite profilfattigare känns det som. Finns inte lika många som sticker ut på samma sätt som för 10 år sen. Jag hade starka negativa känslor för rätt många då medans nu känns det rätt neutralt på det mesta.
Exakt! Granström, Tollefsen mm såg ju alla rött på. Likadant med Jämtin mfl. Nu är det bara ballerinor på isen som seglar omkring
Öppna upp tråden om Challe igen:
Edit: såg att du redan postat om det i en annan tråd! ![]()
Den kan gärna vara stängd!! Vi ska inte ha challe som ass. Vi måste ha högre krav än så!!
Då shore, vigneault och av någon mystisk anledning även bödker varken signats eller avtackats är det väl inte alltför långsökt att tro att det som saknas i på fwsidan är två centrar och en ytter och att de tre är tänkta att behållas om inte annat hittas.
Alltså shore om inte lias eller nån liknande kommer,bödker om sandberg/ annan ytter inte flyttar hem osv.
Sedan bör väl en till toppback ha prio när pilut ryktet skjutits i sank och Andrae situationen är osäker, strålman hoppas jag man ser som en ren bonus under sommaren och att norbergs förkärlek till veteranen inte stoppar honom från att ha backlinjen färdig även utan strålman.
Så enkelt tror jag inte att det är.
Hoppas verkligen du har rätt för jag blir rätt orolig när åldrande spelare som inte platsade senast ligger i limbo nu och sillyn stannat av.
Faktiskt liknande läge på backsidan med westerlund, visserligen i spel än, och bengtsson.
Hv var ju bättre och slapp ett kval. Är ju inte direkt framgång att hamna i ett negativt kval för ett lag.
Håller inte med, tycker den blivit bättre. Det är högre fart och mer skill nu än innan. Men det är ju vad men föredrar som person, du gillar ju mer fysiskt-spel och jag gillar mer fart och fläkt. Inte konstigare än så.
Hur ser lagbygget ut än så länge? Känns som att det inget händer och jag har nog missat någon spelare.
Någon som har lista på vilka som är med i laget just nu?
https://www.hv71.se/team/3db0-3db09jXTE/hv711_hv71/squad
Plus Strandell
6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Seriösa rykten 23/24: Diskussioner
Intressant är ju att Westerlund och Bengtsson borttagna, men inte Bödker, Vigneualt och Shore…
Hallå.
Här diskuterar vi lagbygget. Inte rykten. Det finns en tråd för det. Försök hålla ordning bland inläggen, så kan man dessutom kolla bakåt i en tråd för att lista ut vad som sagts.
Ett tips:
Gå till första inlägget i en tråd och klicka på “sammanfatta detta ämne” så får man en väldigt bra och snabb genomgång om vad som är det mest viktiga.
Läser att Nubben säger vi ska ha åtta backar i truppen. Hoppas de väljer att spela sex på match och inte snurra på sju även om det innebär att några inte får speltid.