Lagbygget 23/24

Kan du på något säga om vi kommer bli VÄLDIGT tillfredsställda eller bara tillfredsställda?

1 gillning

Sandberg var det ja. Visst han var bra 2017. Men inte efter det. Vill inte ha tillbaka honom.

1 gillning

Värva Växjös försvar så går det skitbra :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Joel Persson :+1:

Försvaret ser ju redan nu ut bli top i SHL inte minsta orolig över det, det är centrarna som måste vara ruskigt bra!

1 gillning

Är Shore klar?

du vet väll att de är en viss Rahm som är backcoach i växjö?

Han gör ett jävligt bra jobb

Som jag förstod det så är det 2 nya centrar klara så kan nog räkna bort han…

Jag vill som sagt se en ny Jämtin/Ledin i HV! Fan att Sylvegård inte kunde värvas

1 gillning

verka bli tikka som tar de där

Så Tikka är en RetsTikka?? :blush:

4 gillningar

Tikka är ju en av de centrarna så vete fan om ja kallar de klass. Han känns verkligen halvbra.

2 gillningar

Det handlar ibland inte bara om klass utan kämparglöd och att få motståndarna att se rött. Ta fajten med tacklingar och tjuvnyp. HV har inget sådant. Helt menlöst.
Ni som var med på tiden när Jämtin och Ledin var i farten vet vad jag menar och det var kul att se hockey då!

1 gillning

Rahm är inte backcoach. Backcoach i Växjö är den där Hellgren som varit med sedan den allsvenska tiden. Rahm är då forwardscoach och ansvarig för pp. Så kan det gå.

1 gillning

Hv måste ha spelare som kan bla styra pp och göra sin omgivning bättre, det var EXAKT det dom saknade denna säsong. Så nej tycker inte det behövs nån halvbra 2a center som kan bli förbannad och retas. Dessa retstickor är snart ett minne bara. Det är en utdöende art av spelare.

HV har kört runt på isen i tron att gud är dess bästa vän i flera år. Funkar inte. In med tacklingar och proppar. Ska man till slutspel och vinna sm-guld så är det det som gäller

Och Marcus Sylvegård gjorde 40 poäng

Nej det är det inte, men du kan tro det. Kolla Lakers och Saik de håller inte på så alls. De spelar disciplinerat med en tajt mittzon kompakt lag med vassa forwards med mkt fart som vänder spelat jätte fort. De där med ut och köra över mm funkar inte längre.

1 gillning

Ja de gjorde han men Malmö lirade även kval med sina tunga tuffa spelare, det blev inte direkt guld där.