Lagbygget 23/24

Jag tycker också att Shore vore en kanon 2:a center, mycket klok och gör andra bättre tycker jag och ja, Blackberry Smoke äger :slight_smile:

2 gillningar

Så är det. Men… Hittills har det inte kommit några Sam Vigneault-värvningar som på riktigt är tänkta att leda en toppkedja och spela PP. Mest fyllts på underifrån. För inte kan tanken vara att Stakkestad ska spela högra än fjärdekedja och Strandell sjunde/åttondeback?

1 gillning

Nä de kan jag inte tänka mig. Isåfall har man ju inte lärt sig ett dugg från förra säsongen. Räknar kallt med att de är några riktiga kanoner klara. Men man blir la besviken klart.

Nej, det kan jag aldrig tänka mig, allt annat vore hål i huvudet.

Jag vill både se och inte se Bødker i HV nästa säsong. Han har varit kanon förr, men det är väl just det som är problemet, han HAR varit.

Är han kvar så hoppas jag innerligt att han bara hade en dålig säsong och att det berodde på att spelsystemet var helt åt skogen. Kan inte hjälpa att det ändå känns som att han kan bidra med mer så länge han får spela i rätt kedja med en ett system som inte är rymdforskning alá Samuelsson.

1 gillning

Säsongen innan han kom till oss gjorde han fyra mål på 44 matcher i NLA.

1 gillning

Han har aldrig gjort mycket mål och ska inte göra det heller. Tanken med Bödker är puckinnehav och agera drivande/playmaker. När han tar pucken och skyddar den med kroppen kan ha ta 1-3 varv runt motståndarens kasse, MEN detta kapitaliserade vi inte på och Bödker gick ner i varv.

2 gillningar

Hur många Backar dvs. forwards skulle vi ha i truppen?

Jag funderar lite på hur Nubben tänker gällande backar nu när han fick nobben från Pilut :thinking: blir det strålman nu då ? Säppelä är väl klar, men hur som helst känns backlinjen stabil

Välkommen till forumet. Hoppas inte strålderman. :crossed_fingers:

1 gillning

Finns ingen anledning att stressa fram den sista pusselbiten på backsidan. Självklart surt att få nobben från Pilut. Men om Seppälä är klar, och om Andrae kör ytterligare ett år i HV så ser det ändå bra ut. Stor skillnad mot hur det såg ut i början på förra säsongen. Det är forwardsidan som måste spetsas till. Förhoppningsvis kommer det. Laget är byggt bakifrån, precis som man ska göra!

3 gillningar

Tack! Ja jag håller med, Strålman hoppar man gärna.
Får väl hoppas på Lias o Strandberg och att man behåller Shore som andra center

3 gillningar

Svampen?? Är det Strandberg? Vem vill ha tillbaka honom?? Bröderna Strandberg var ju Sämst när det gällde!

Filip Sandberg ja. Och jag håller med dig. Inget som spetsar oss direkt.

2 gillningar

Vilka är bröderna Strandberg? Måste varit före min tid, och då har jag följt HV väldigt länge…

1 gillning

Sandberg.

Sedan har du fel. Filip hade sin poängbästa säsong i vår fina tröja. Han var en av få som klev av den säsongen med full respekt. Han kämpade som ett djur vilket inte kan sägas om personer som tjock-holma. Store-brorsan gjorde dock en slät figur.

Att ställa sig tveksam till svampen är ok, men man får nog ha lite mer sansad analys än det ovan för att få något medhåll. Dessutom behöver man motivera varför en forward i en SM-finalist som lirar i första linan samt första PP, med ett dokumenterat HV-hjärta, inte skulle passa i vårt lagbygge?

5 gillningar

Ursäkta , Sandberg ska det vara :relieved: tycker han har varit helt ok i Skellefteå i år

Men likväl en spelare som konkurrerar ut alla utom AP och Isac i dagens lagbygge.

1 gillning

Lugnt, ett r kan leta sig in. Dessutom: vi ville ju ha in “basse” strandberg hit när vi hamnade i HA. :wink:

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Silly season: Seriösa rykten 23/24