Det hoppas jag verkligen. Han har kommit igång mer och mer. Det finns minst en säsong till i honom, med glädje, tjo och tjim. Rätt tränad och i rätt omgivning. Med en bra coach.
tror också han kommer steppa upp och förhoppnignsvis tillbaka till hans 30p~ säsonger igen. tycker inte man ska dra allt för stora växlar över hans prestation denna säsongen, laget har spelat som skit och truppen var klar sent osv, sen är det klart att man förväntade mer av honom, men med bättre lag kommer nog även teden tillbaka till sina rätta former.
Tycker Teden är svår att placera mm dock. Han har en mkt speciell spelstil där han kör mkt solo mm. Jag känner mer att SHL med de duktigt defensiva lagen som finns att det blir för svårt för honom. Han är en mega flopp i mina ögon. Men tror ej HV bryter men har mkt mkt låga förväntningar på honom nu. Hoppas inte HV tex satsar på han i en andra kedja, känns given som vara i en stabil 3e kedja max!
Känner du så över Martinsson med? Menar Petersson som varit borta länge från SHL levererade utan problem. Teden totalt osynlig. Man kan inte skylla bara på laget varit dåligt, bra spelare levererar endå i mina ögon. Shore och Kaski tex som aldrig lirat i SHL har gjort de bra med.
Min högst personliga åsikt är att det är mer rättvist att jämföra andre med Martinsson, eftersom de både antogs vara försteline spelare, teden är ingen försteline spelare utan max andra kedja på sin höjd, oavsett hans lönekostnader (vilket är en annan diskussion) Martinsson förväntades vara en spelare i första backpar med tanke på våra backar in för säsongen, teden ser jag som ett bättre track record på att kunna producera i denna ligan. Så svaret är nej, det gör jag inte. Jag är mer villig att ge teden en säsong till än Martinsson då jag tycker teden har ett bättre facit på vad som kan förväntas än Martinsson. Jag tycker också teden varit osynlig stora delen av säsongen men kommit till sin rätt mer på slutet, teden är en vinnarskalle och har viljan att dra laget framåt, har inte sett några sånna tendenser från Martinsson
Martinsson ska man nog inte jämföra med Andrae. Martinsson var tilltänkt försteback och med lön därefter. Han har misslyckats kapitalt och gjorde en rentav dålig säsong. Han har mer i sig, men man gör rätt som inte chansar. Florerar rykten om att HV ska betala hans hela lön i två år till. Så fungerar det ju inte för då hade vi ju haft kvar honom. Det blir ju en procentuell fördelning på hans lön där HV står för en del och nya klubben (Växjö?) står för (troligen en lite större) del av kakan.
Andre som i AP20
Förlåt mig, såklart! Där håller jag med fullt ut!
Har inget med att jämföra spelare alls, det är inte det jag menar utan sättet du tänker att “det var dåligt lag/säsong” han kommer bli bättre. Jag svårt att tro det bara. SHL är en sanslöst jobbig liga och är du duktig då gör du poäng. Teden har ca 400 matcher i SHL mm vet hur ligan fungerar, men klarar inte alls av att vara bra. Shore mfl kommer från en annan liga och levererar direkt! Det jag menar är du duktig då kommer poängen med. Som jag skrev tidigare, tror SHL är för svår liga för Teden med de duktiga defensiva lagen vi har och på sättet han spelar funkar typ inte längre. Han ska vara i en mer öppen liga. Då är han grym!
Okej, då är jag med. Det är ju min högst personliga åsikt så jag förväntar mig inte att andra ska tycka som jag. Teden spelade dåligt när laget gick dåligt och blev bättre när laget spelade bättre nu på slutet. Jag vet inte, jag kanske bara är naiv mem jag tror det finns mer att hämta
Martinsson var bra säsongen vi åkte ut och då spelade vi dåligt, denna säsongen fanns väl inte så mycket av det kvar och när vi började gå bättre spelade han inte alls
Martinsson har vi sett prestera när vi spelat dåligt men denna säsongen fanns det inte
Teden har vi sett prestera när laget gått ok till bra och då har han varit i linje med det man förväntar sig, jag tycker därför han borde få chansen nästa säsong också, för han verkar vara beroende av hur laget går
Tror inte vi kommer att bryta med Tedenby då jag inte tror någon är beredd att ta över honom tyvärr.
Alternativet är nog en Johan Sundström situation och det lär inte bli aktuellt.
Jag tror han blir kvar i tre år till med sitt monsterkontrakt.
Är väl Schweiz möjligen men har svårt att tro det.
Så bara hoppas han producerar bättre i framtiden men stor risk han hamnar utanför laget tyvärr.
Är nog ett kontrakt som kommer att framstå som ett av de sämre i HV historien tyvärr.
Om Teden kan lära sig att släppa pucken tidigare kan man verkligen nyttja hans fart och spelstil. Nu dribblar han i stort bort sig själv. Nyttja farten, dra ifrån och passa pucken. Då kan vi få enormt fina spelvändningar med honom, men nu kör han in i allt och alla i var och varannat anfall
Du får skriva vad du vill inte ute efter trycka ner dig eller så. Intressant att man ser olika bara och inget fel med det. Självklart hoppas jag teden gör 10+20 nästa år för där borde han ligga. Men tror han kommer få det svårt bara, SHL har blivit mkt bättre sen han var här sist. Sen absolut i ett lag utan den extrema press HV haft kan han säkert lyfta lite, men personligen svårt att se det.
Har hört att det är en stor sponsor från värnamo som betalar tedenbys lön.
Får hoppas att det stämmer.
Välkommen till forumet
Tack
Hoppas jag med! I år gjorde han väl hälften av en “normalsäsong”
Hade inte förvånat mig om det var en sponsor från VMO som går in och pröjsar en stor del, han är väldigt omtyckt i bygden. Vet att sponsorer ville pröjsa för Antonsson i fotbollsallsvenskan och var flera sponsorer som ville vara med för att försöka få kvar honom i laget
Ja det framgick ju från HV själva när nyheten presenterades Läsning - Mattias Tedenby tillbaka i HV71
EAB i Smålandstenar och Axelent i Hillerstorp.
” Värvningen av Mattias Tedenby möjliggörs tack vare HV71:s partnerskap med Axelent och EAB som är med och finansierar nyförvärvet.
– Vi är oerhört tacksamma mot Axelent och EAB som gör det möjligt att kunna genomföra denna värvning. EAB och Axelent har varit viktiga partners till HV71 under många år och stöttat oss i både med- och motgång. Dessutom har de precis som Mattias Tedenby en småländsk förankring och ett stort HV-hjärta, säger Johan Lindbom, klubbdirektör i HV71.”
Sen är det alltid svårt komma tillbaka efter skada sen kanske inte den blev 100% bra och han haft problem. Sånt vi ej vet om och sånt brukar komma fram nu efter säsong.