Lagbygget 23/24

Står valet i hur man ska fördela pengarna på en andremålvakt, ytterligare back eller Shore så är nog jag också inne på att det kan vara bäst moneymanagement att satsa på Shore. Ortio kommer stå mkt och där kan vi klara oss med ett billigare alternativ. Ytterligare en back behövs nog, men inte nödvändigtvis högt upp i besättningen. En stabil pjäs likt exv. Edvin Hammarlund tror jag hade kunnat fylla en funktion och logga en del minuter till en lön som gör att vi skulle kunna få en del centerpengar över.

1 gillning

Varför skulle han inte bli billig? HV har inte tillräckligt med pengar att erbjuda för att det skulle märkas på Strålmans konto.

Enda anledningen för honom att spela är för att han vill spela.

1 gillning

Det bör ju ändå finnas en del pengar att " handla " för. Vi får ju in 6 miljoner " extra " i år från Cmore som vi inte fick förra året som fallskärm till Brynäs sen till nästa säsong så kommer det ju 15 - 20 miljoner extra per klubb i Cmore pengar så kan tänka mig att det är så som Sanny och Svensson sa att man skriver ett lite " billigare " avtal för denna säsongen som kickar upp i lön till nästa säsong när mer pengar kommer in. På det sättet kan man väl lösa vissa kontrakt med vissa spelare.

Sen är det ju upp till bevis att Nubben kan förhandla kontrakt nu med, han klagade ju en del på Hult att många spelare satt på för hög lön kontra vad dom kanske var värda.

Du tror han tänker pendla och lämna familj/barn ytterligare ett år för att hjälpa hv71 och nubben “gratis” bara för att han kan? Nej såklart kommer han behöva kompenseras, Hjalmarsson kostade 100k+ om jag inte minns fel?
Vilket är dyrt för Strålman om han är otränad/omotiverad.

Niklas Hjalmarsson är en av Sveriges bästa defensiva backar genom tiderna som dessutom råkar ha en koppling till klubben.

Anton Strålman är en 36-årig back som kan se tillbaka på en fantastisk karriär. Men något utöver det vanliga sett till vad han presterat? Näe, va.

Jag köper att man chansade med Hjalmarsson. Men Strålman. Släpp det, Nubben.

11 gillningar

Det alla gjorde det bra MEN den farten mm som de är i SHL nu var det inte då. De hade fått jätte besvär i dagens hockey, det är jag helt säker på. Nästan ett krav backar måste vara bra på rören nu för hålla måttet.

Känner vi oss helt trygga med målvaktssidan? Ortio håller såklart hög klass och kan stå många matcher…men vad tror vi är bästa backupen till honom, allt kan ju hända :grimacing:

Tycker nog nuvarande backsida är nog bra att gå in i säsongen med. Fem etablerade spelare av ganska hög klass där två dessutom är i tjugoårsåldern och lär ta ytterligare kliv. Sen har vi tre yngre spelare där en sån som Westerlund lär vara rejält revanschsugen. Fransson och Strandell är nya på denna nivån men kan mycket väl visa sig kunna göra jobbet redan nu.

Jag tror det räcker inför hösten, sen kan vi fylla på om det uppstår skador eller behöver stabiliseras. Om alternativen är en back till eller Shore så tar jag Shore alla dagar i veckan.

1 gillning

Svårt se Westerlund vill vara kvar dock, men vi får se.

Jag har inte skrivit att han kommer gratis. Men inga HV-pengar kan göra att en omotiverad Strålman “lämnar familj/barn”. Enda anledningen för honom att spela ett år till är för att han i så fall vill spela ett år till.

Man får vara väldigt kär i pengar för att tycka att en extra miljon spelar någon roll med hans bankkonto.

Borde inte en ung målvakt (Erliden) vilja stå många matcher för att utvecklas? Kan ju inte vara optimalt att stå någon match då och då oavsett hur nyttiga träningarna är.

1 gillning

Det är ett problem. Kan kanske stå J20-matcher för att få matchtempo och träning?

1 gillning

Tänker så med men träningarna kanske är så pass mycket bättre att man utvecklas ändå?

2 gillningar

Quilla kommer det nåt nyförvärv idag? Och är Filip Sandberg förlorad till Rögle eller är vi med i matchen firtfarande?

Hade gärna sett Sandberg som sista pusselbiten på forwardssidan. Helst av allt både han och shore. Men får jag välja. Ja då är valet lätt.

Ja Shore alla dagar i veckan.

2 gillningar

Någon som vet nåt om hur det blir med Emil A nästa säsong?
Läste nån artikel om att det gått ganska bra för honom på campen overthere. Fick känslan av att det är 50/50 att han spelar i HV nästa säsong.

Personligen tycker jag han gör grova misstag i mellanåt, vilket nog är helt normalt i den åldern.
Dom misstagen måste han polera bort för att bli en toppback. Men i hans bästa stunder finns det ju en väldigt hög potential.
Så man funderar över om Philadefia tycker det är bättre att han “slipar till sig” i SHL en säsong till eller om dom väljer att plocka han redan nu?

Kolla i Emil-tråden där det just diskuteras flitigt.

Välkommen till forumet.

Här kan du läsa: Tråden om #4 Emil Andrae

Hoppas detta året att det finns en bra plan för att Foppa skall komma tillrätta! Vore magiskt att se han få in 40 baljor kommande säsong! Tomas Ledin i full kareta! :white_heart::yellow_heart::thinking:

3 gillningar