Tråden om #4 Emil Andrae

Har emil ingen egen tråd?

Skumt, men nu skall han till västervik så då behöver han en tråd, som stöttning, om inte annat…

länk till twitter-nyheten

Jag läste en rolig kommentar på twitter från någon som följer alla prospects för Philadelphia Flyers, den kommenterade nedflyttningen av HV till allsvenskan med något i stil med:

“jag tycker HV71 borde fokusera mer på vad som är bäst för föreningen och inte bara tänka på vad som är bäst för Emils utveckling”

:smiley:

Jag tror detta kan bli Emils år om han väljer att stanna.

Någon mer som har hjärtat i halsgropen när Andrae har pucken i egen zon? Han försöker sig på riktigt svåra grejer och spelar med otroligt små marginaler emellanåt. Jag har inget emot det om vi leder med ett par mål men när det är jämnt och matchen väger hade jag önskat lite mer enkelhet. Han är ung och lär sig av misstagen och förhoppningsvis får vi se mindre av hans valpiga misstag i framtiden. Han har definitivt potential att bli en back i samma klass som exempelvis Pilut.

Andrae är en spelare som ska spela med små marginaler för att vara som bäst. Då kommer det misstag i ung ålder innan han hittar helt rätt i avvägningarna gällande när han ska spela safe eller med risk. Jag skulle säga att Andrae har större offensiv uppsida än Pilut t.o.m. då han har liknande spelsinne men bättre skridskoåkning. Under grundserien så är det ju därför ok att Andrae lär sig avvägningarna. Men i playoff så måste han lärt sig att avväga bättre eller helt enkelt dra ner på risken i sitt spel. Där kommer enskilda misstag i puckkontroll ha större betydelse och defensiven bli viktigare att prioritera.

När t ex Erik Karlsson var något år yngre än Andrae så matchades han bara i PP. Kanske något liknande i känsliga delar av matcher och i playoff om avvägningarna inte sitter där.

Toppar backarna poängliga i HA. Tycker Andrae tagit jättekliv efter en trevande försäsong. Levererar han som han gör nu kan jag se mellan fingrarna om det görs ett och annat misstag i egen zon.

Det snackas om intresse från SHL när det gäller Emil.
Jag skulle inte satsa många kronor på att han spelar i Sverige nästa år oavsett vilken serie HV är i eller vilket lag han skriver kontrakt med.
Dock tror och hoppas jag givetvis att han tar ett år med HV i SHL innan han åker över. Blir nog bäst både för honom och HV. Men jag satsar som sagt inga pengar på det.

// Henrik

Jäkligt svårt att acceptera vår plats I näringskedjan. Kräks lite i munnen när jag hör att Shl-klubbar visar intresse för våra spelare.

Fast nu hände det väl mer än en gång att andra SHL klubbar var och ryckte i HV juniorer även när vi också låg i ettan.
Och vi har väl snott ett par spelare från andra lag. Så det är inte speciellt konstigt.
Men visst, jag förstår vad du menar att skillnaden är.

JVM kapten

youtube.com/watch?v=m9MKqYYp5tk

Provade att klippa ihop en del av hans poäng. Gör ju en riktigt bra säsong, och det hade svidit rejält att se honom spela i en klubb som frölunda om vi inte skulle gå upp.

Snyggt! Jag är väldigt imponerad av utvecklingen på Andraes skott. Man ser på precisionen senaste månaderna att han måste nöta skott nåt extremt.

En av de bästa backar jag någonsin sett i HV71 och snubben är knappt byxmyndig. Hoppas vi får behålla honom i SHL.

Säsongen över för Andrae. Illa. Krya på dig!

Säsongen tyvärr över…

STORT avbräck är väl det minsta man kan säga.

Tror även backkollega Sjöholms spel kommer bli illa drabbat av detta.

Krya Emil

Krya Emil :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

riktigt tråkigt shl platsen kan ha rykigt med denna skada…

Skärp dig. Har tröttnat på att du skall ta alla händelser du ser i livet, kopplat eller ej, och tala om för oss att vi förlorat chansen till shl på grund av detta. Om det är din tanke, håll den för dig själv fortsättningsvis.

Kunde ej sagt de bättre själv, Andrae är såklart grym spelare MEN Ytterell och Norbe kommer ersätta honom väl.

som sagt jag hoppas jag har fel och står fast vid mitt ord att jag då lämnar forumet till allas glädje :smiley:

Jag tror faktiskt inte att det behöver betyda så mycket och absolut inte så att SHLplatsen ryker pga Andraes skada. Hade det varit Billins så hade det varit värre för oss. Inte bra givetvis och trist för Emil men något vi ska kunna hantera utan problem.

Vi har ju Ytterell och Norbe som ersättare så ska inte betyda så mycket. Jag tror inte du behöver oroa dig för just detta iaf.

Värre för Björklöven och deras skadeskjutna backsida som dessutom inte är i närheten av vår bredd. Nu är väl Lindgren tillbaka i nästa match men Vainio verkar vara borta länge. Plant borta säsongen ut sedan tidigare.