Tråden om #4 Emil Andrae

PP mässigt är jag inte direkt orolig är mer uppspelet från egna zonen onch in i anfallszonen som jag ser ett stort tapp, där är inte norbe eller ytterrell lika bra. I pp kan de vara minst lika bra som point och skjuta mot mål och låta Huthala skymma där är jag lugn men de är mer spelet 5vs5 och uppspelen vi förlorar

Var väl inte ens en tvåa på denna? Vad hände med checking from behind?
Känns som om det varit en HV-spelare som tacklat hade det varit matchstraff och avstängning.
Sen tycker jag samtidigt att flera HV-spelare haft en märklig förmåga att vända ryggen till i sista stund.
Hur som, tack för underhållning i vinter o god bättring!

Kul att Emil förlängde med oss, fast det kändes ganska väntat.

Hoppas han kan ta ytterligare steg ett snäpp upp i seriesystemet och rida vidare på sin fina fjolårssäsong i HA.

Förväntar mig Emil i någon av de två första backparen och kanske även i PP?

Skaderapport på Emil men även Önerud o Gunnar.
Emil ska vara tillbaka till JVM. -Avgipsad o tränar för fullt, säger Kalman.
hockeynews.se/articles/24845/

Helt orolig i JVM just nu.

Så dominant. Blir det inte NHL i många år för den killen i framtiden, käkar jag upp min hatt. Kul att få se honom ett år till hos oss (hoppas dock på fler i framtiden).

Ja fan va grym Emil är. Sjukt kul att se!

I bronsmatchen är han minst lika dominant. Spelar med sånt lugn, pondus och självförtroende.

Säsongen i HA gjorde honom gott. Herregud, denna killen kan bli hur bra som helst!

Grattis Emil till bronspengen.

Emil uttagen i turneringens dream team iihf.com/en/events/2022/wm2 … ld_juniors Grymt!!!

Precis som du säger så var säsongen i HA det bästa som kunde hända för hans utveckling. Han fick mycket speltid och ansvar och blev en av våra ledande backar. Dessutom har han en vinnarskalle som påminner om Petrasek. Jag sa för ett tag sen att han bli lika bra som Pilut, men frågan är om han inte redan är det, vid 20 års ålder. Redan nu spås han bli en ny Erik Karlsson.

Jag tror Emil kan bli en riktig toppspelare på högsta nivå, men det finns många spelare som dominerat i JVM och sedan sett ganska bleka ut i SHL. Mina förväntningar är inte att han ska dominera SHL riktigt än.

Håller inte Emil A så högt som många här inne gör. Han är en stor talang men man måste ta kliv framåt för att bli en bra SHL spelare vilket han inte är idag. Otroligt slarvig och nonchalant och spelar likt Emil Johansson gjorde i HV71. Många indianare och felbeslut i egen zon som ställt till det för oss.

44 är ett mycket bra backnummer även det. Slit det med hälsan Emil!

Nu börjar han växla upp grabben ja jäklar. Från vilse i pankakan i början av säsongen till toppback. Fint att se.

Jag är helt oförstående inför att Andrae kan få speltid i matcher som står och väger. Han fattar konsekvent fel beslut över hela banan och spelar som om han hade tid på sig som i en J20-match. Han är helt hopplös. Han fattar inte vad det är för läge laget är i och vad det måste innebära för hans sätt att spela.

Vissa tycker säkert att det är viktigt att Andrae måste få speltid eftersom han är en spelare under utveckling ”som kan göra det där lilla extra”. Knappast säger jag. Hur många poäng har ”det lilla extra” levererat till laget? Jämfört med hur många poäng ”det lilla extra” eller som jag brukar kalla det ”det totalt naiva” han visar upp i match efter match?

Andraes erfarenhetsbyggande och utvecklingen som spelare är helt underordnad lagets överlevnad i högsta serien. Detta är inte J20. Lagets framgång är viktigare än den individuella utvecklingen.

Därför. Begränsa Andraes speltid maximalt. Eller låna ut till allsvenskan. Han behöver utvecklas och han behöver verkligen mogna. Men som sagt, inte på bekostnad av lagets överlevnad.

Tänkvärt.

“Det är inte där problemet ligger” in 3, 2, …

3 gillningar

3 gillningar

Bra för oss och Emil

Har de läst vårt forum tro? Bland fansen har han trots sina poäng setts som en syndabock (whipping boy), och de skriver ”I’m curious to why that’s the case”.