Tråden om #4 Emil Andrae

Vi kommer sakna Andrae nästa år även om han fått mycket kritik.

Anledningen till AHL-kontraktet är två: skriver han med NHL-klubben får han inte spela i AHL i år efter deadline som passerat. Sedan får de honom ett år längre på rookiekontrakt, hade de gett honom ett i år så hade första året varit förbrukat.

Hade han fått ett rookiekontrakt hade han fått saftigt med stålar och träna med NHL-laget så sugigt för Andrae också.

Ja vad tror ni? Skall Nubben räkna med Andrae nästa säsong? Jag tror ett år till i SHL skulle göra honom gott. Men om jag hade varit sportchef hade jag nog kikat på en plan B.

Jag tycker också han borde ha en plan B. Kanske till och med en plan A, eftersom Andraes defensiv kan vara lite sådär ibland så att säga. Hade gärna haft någon mer tvåvägsback, med bra offensiv såklart, i hans ställe

Nubben vet säkert redan. Flyers och Andrae är säkert överens om upplägget för nästa säsong. I bästa fall kan han gå på lån till HV efter campen, betyder att han kommer in i oktober.
Tror dock att han lär sig mer av att spela i AHL nästa säsong för att komma upp i tempo.

1 gillning

Ja precis, stor skillnad på tempo i SHL kontra NHL

bra genomgång av hans insats so far

1 gillning

Vilket jäkla mål Emil gjorde. Welcome to the Andrae show, tror faktiskt han kommer att komma slå sig in bra i NHL.

https://twitter.com/lvphantoms/status/1642323252008632320?s=46

2 gillningar

Ja det är nog stor risk att han är förlorad för HV många år framöver. Hoppas att Mubben bara ser ett ev utlåningsår som bonus.

1 gillning

Saknar superman-målgesten. Men kanske inte vill vara för kaxig nu i början

det var lite av den… precis när han åker ut mot sargen…

Precis, såg ut som han ville göra den, men avbröt i sista sekund :smile:

Vi kan nog räkna in Emil enligt mrmadhawk. Han får bara spela i NHL eller SHL kommande säsong.

2 gillningar

Diskussion kring Emil, från start. Intervju med Emil en bit in.

https://twitter.com/i/broadcasts/1vOxwMApZAgGB

1 gillning

vid 18.50: coachen om Emil

Vill över så fort det går… hmmmm

Är han inte motiverad att spela här så ska han inte spela här…

2 gillningar

Samtidigt, om han tror att han kommer ha bättre chans att lyckas i NHL med ett år till här i SHL, ja då kan han mycket väl ha bägge de tankarna i huvudet samtidigt. Dock vill vi ju inte se en “Lias” när han sticker mitt i säsong.

Det är bra att ha spelare som vill uppåt. Vill Emil spela i HV så ska han självklart få göra det, även om målet är NHL. Värre att ha spelare på väg neråt i karriären.
Emil kommer heller inte vara en bärande spelare nästa säsong. Så ifall han sticker kommer det inte ha en Lias effekt som man byggde laget runt.

Nä precis, vi har en så pass bra backsidan redan så vi klarar oss utan Andrae om han nu får spela i NHL, men det vore såklart kanon att ha honom kvar ett år till.

om han drar måste i vin med 2 backar till varav eb topp 4 back