Tråden om #4 Emil Andrae

Någon med koll på NHL här som kan bedöma hur stor risken är att Andrae försvinner ?

Ett alternativ till att du frågar här är att du tar dig till google news, twitter eller andra ställen där du kan söka på nyheter om Andrae. Det är inte så svårt. Ofta dyker amerikansk lokalmedias artiklar upp och så kan du läsa vad de tror. Ibland dyker poddar och videos upp, då får man snällt lyssna igenom dem.

Bara en tanke.

Dessutom hfboards och andra hockeyforum har trådar med åsikter.

1 gillning

Men absolut .

Men nu frägade jag här och du som kan och vet allt kanske skulle kunna svara på min fråga då.

jag sitter inte inne med den infon. jag kan inte bedöma hur amerikanerna tänker.

Dessutom, du ställer jättemånga frågor hela tiden. Det är tröttsamt. Man behöver bidra själv ibland oxå, inte bara hämta info.

4 gillningar

Men det är korrekt att Emil om han inte platsar i Nhl måste återvända hit ?
Ahl är inte ett alternativ?

Min fråga handlade mer om huruvida Emils möjlgheter o ta en tröja i Flyers om ngn här följer NHL och flyers kanske har en uppfattnkng kring.

Jag tror han bli kvar. Philladelphia har en rätt så stark backsida . Jag tror det blir svårt att slå sig in där. Han behöver nog ett till bra år i Shl. Sen vet jag inte om AHL är aktuellt, vad jag läst så är det NHL eller SHL som gäller. Men jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det. I AHL har han ju gjort det så pass bra så att han blir kvar om det inte finns några hinder för det

Jag läste en Artikel förut om Andrae och det framgick att hans agent skulle luska lite i vad som gäller. Sp förmodligen får vi svar på den frågan Snart.

Detta har jag iofs fascinerats av ända sedan detta forum startade. Vissa verkar ha bara detta forum som infokälla. Det finns massor av info ute på det där som kallas Internet. GOOGLA!!

2 gillningar

Du, om du nu prompt känner att du behöver få svar på alla dessa frågor är det ingen smart kombo att vara dryg och kaxig i samma andetag. Skärp dig!

4 gillningar

Om du läser intervjun från hockeynews som ligger i tråden så nämner Emil " return policy " . Får han inte spela i Nhl så ska han skickas tilbaka till Hv men det låter som att han inte är så motiverad för det utan kanske vill spela på andra sidan pölen oavsett. Det lär nog komma fram inom snar framtid hur det blir och tror ingen härinne kan veta riktigt än var han kommer spela då inte Emil själv vet. Men vi står inte och faller med honom och jag själv vill inte ha en omotiverad spelare i Hv som kanske drar efter några matcher ( lex Lias ) för då finns det andra spelare som vill framåt i Hv dressen :blush:

2 gillningar

Jag är snäll denna gång för ovanlighetens skull.

Flyers backsida just nu är rätt stark men kan såklart ändras på båda håll inför nästa säsong via trades. Grejen är att Andrae hade kontrakt med HV och samtidigt draftad av Flyers som gör att de blir endast NHL eller SHL vill jag minnas.

Som de andra herrarna sagt, vet ej din ålder men va med i diskussioner och skaffa egna åsikter som du lägger fram vid rätt tillfälle och så. All info kan ej vanlig person fiska fram men mycket går om man ger de lite tid.

Jag bor 24-25mil ifrån Husqvarna Garden och har bara HVs lokalpress via nätet men snokar upp lite info var som trots allt ändå ibland.

1 gillning

Två faktorer:
Lite osäker på när nya avtalet började gälla. Spelare draftade före nya avtalet gäller det inte. Avtalet skulle förnyas till 2020 men sköts upp pga. covid. Tror ändå Andrae röknas in under nya avtalet.

I praktiken betyder avtalet bara att SHL-klubben ska erbjudas spelaren. Om Andrae säger att han hellre vill spela för Phantoms i AHL gussar jag att man släpper honom.

Ett alternativ här vore om man på SHL-nivå bestämde sig för att alla ska tas tillbaka oavsett vad.
Sedan vet jag inte hur det är gällande campen, gissar att Andrae är i USA till dess att de måste skicka ner honom i oktober så han lär missa starten på säsongen.

Vissa har svårt med engelska och när det gäller avtalsfrågor i NHL är det inte helt lätt att hitta bra information.

Jag skulle gärna ha en frågetråd på forumet där vi även kan ha en guide till källor. Om vi vill ha fler användare så tänker jag att bra hockeyinfo kan hjälpa.

2 gillningar

Den artikeln har jag klistrat in ovan i tråden. Inget nytt.

Google translate löser precis allt i textform.

Men visst. Syftet med detta forum, förutom diskusionerna är ju att samla info och att dela med sig så vi har mer fakta/kunskap när vi diskuterar.

men det är inte hållbart att komma in här och tro att detta forum och alla som är här, är till för att svara på just de frågor “JAG” har. Man får göra en större ansträngning än så. Det är vanligt bonna-hyfs.

Nu blev det OT, men vi är närmare 200 registrerade personer som dagligen interagerar i detta forum och då behövs det lite disciplin och hyfs. (forumet har mellan 30 000 och 50 000 pageviews varje dag, även nu efter säsongen)

Jag hackar inte på dig @Bauerland (du sköter dig bra), detta var bara en generell observation.

1 gillning

Ja, det är nog utifrån vilket avtal han räknas under. Enligt länken nedan ska han skickas hem om det inte blir plats.

1 gillning

Nån som vet om Emil Andrae börjat sommarträna med hv? Är ju indikation om han vill spela i hv elr Ahl?

Enligt uppgift är HV eller Flyers i NHL enda alternativet för honom, svårt att se han ta ordinarie plats där ändå dock…

En snälla önskan. Om något enbart handlar om Emil: skriv det i hans tråd. På så sätt kan folk som är intresserade av Emil och diskussioner kring honom, hitta detta. Leta i 67325 inlägg i tråden om HV är inte så lätt.

1 gillning

Nu till svaret.

Kontraktet för draftade spelare i andra rundan och senare gör det omöjligt för honom att spela i AHL.

Emil kommer, som alla andra spelare under kontrakt med NHL-klubb vara med på deras pre-season camp. Där avgörs vilka som kommer klara sig in i truppen när NHL startar. Om Emil inte tar en plats finns bara ett alternativ: spela i HV.

Jag minns inte riktigt när camp’et är men relativt sent sett till vår säsongsstart.

Min gissning: Om Emil tränar med HV eller inte under sommaren har nästan inget alls med att göra var han kommer spela till hösten. ~Nada.