Har för mig att campet börjar i augusti / september där nånstans och dom brukar väl missa ett par matcher i början av säsongen innan han " återvänder " ![]()
Enligt denna artikeln är de inte självklart och där säger Emil agenten ska undersöka om möjlighet finns för Ahl spel. Därav frågan. Emil kanske inte vill spela i hv utan hellre inAHL o då antar jag man löser de
Jag läste samma sak, det är bara snack ju. Tveksamheten kommer ifrån okunskap som jag ser det. Samt säkerligen någon agent som snackar skit. Ingen annan har ju “sluppit undan” regelverket, mig veterligen.
– Det är lite regler med ”return policy” som man ska ta hänsyn till så vi får se vad händer framöver. Det är nån ny regel och jag har inte jättebra koll på den. Det är det jag vill att min agent ska undersöka och även GM där borta. Om jag inte platsar i Flyers så måste jag komma tillbaka till Europa. Men om jag har något som säger det eller inte är det som ska undersökas, så vi får se, säger Emil Andrae.
Jag tolkar reglen som dig o jag kan ej se han ta plats i NHL i dagsläget. Är väll bara om Emil verkligen inte vill spela i hv vad händer då. Texten är svammel men hade önskat han sagt att om jag ej tar plats i NHL kommer jag spela i hv nästa år punkt.
Sista vändan av spelare som åker ner brukar vara i oktober. Skulle gissa att Andrae är med HV71 i omgång 8 så han missar ca 13% av säsongen.
Laguppställningen är begränsad till 23 spelare 1 dygn efter slutet av försäsongen i NHL. Om det inte blir skador och annat finns det inte någon rimlig chans att han blir kvar där.
Verkar mer troligt att Emil Andrae inte kommer spela i hv nästa år, även om han inte tar plats i NHL. Vet vad reglerna säger men intervjun han gav och han inte finns med i försäsongsträning som nu pågår så är nog hans plan att spela Ahl nästa år tyvärr……
Även om jag gärna sett Emil i Hv nästa säsong så vill jag absolut inte ha en omotiverad Emil Andrae i truppen. Tyvärr fick vi lära oss det den hårda vägen säsongen 20/21. I så fall är det bättre att vi satsar på någon annan.
Emil tränar i gymmet för fullt
Nu har jag nästan noll koll på både regelverk och NHL/AHL, därav frågan. Men spelade inte Emil för Philadelphias farmarlag i AHL efter att säsongen tog slut i år? Om så, hur går det ihop med regelverket?
De tror jag man kunde göra pga hv hade spelat klart. Hade inte gått om hv fortfarande spelade
Det är bara att kolla:
Här diskuteras kontraktet:
Här är reglerna:
PTO är vad som gäller.
Så, på vad som skrivs här:
provided that after the completion of the PTO, the player has the right to sign a regular AHL contract or a PTO with another AHL team.
Och med vetskapen att Emil inte får signa med en AHL klubb pga “andra rundan”-regeln så verkar det rätt klart vad som gäller.
Tråkigt om Andrae lämnat, tror han mått bra av en säsong till HV i en ledande backroll i SHL. Men men, drar han över pölen önskar jag honom lycka till och jag ser fram emot att se honom i NHL framöver - för jag är övertygad om att han inom någon säsong kommer att vara ordinarie där.
Angående Westerlund hade jag nästan glömt bort honom, räknat bort honom ur truppen för längesen.
Värdelöst. Jag hade verkligen viljat se Emil ett år till. Jag kan inte tillräckligt mycket om hockey för att bedöma vad som hjälper honom bäst i karriären, men kanske är hans spelstil mer uppskattad “over there” och han kan få en skjuts uppåt snabbare genom AHL?
Jag tror det. Hans defensiva brister syns nog inte lika mycket på mindre rink, hans medspelare hinner snabbare dit om han gör offensiva utflykter. Har tänkt det ett tag; att Andrae egentligen är mer av en ”nordamerikansk” spelare.
Att sedan Flyers gjort sig av med Ivan Provorov gjorde det inte bättre för oss heller.
Hoppas SHL går in och bötfäller HV om man bryter kontraktet med Emil. Det underminerar hela ligans förhandlingar.
Rimliga vore att kräva 10 miljoner extra för att släppa honom i år.
vad ska hv göra då? inte bra att ha en spelare i truppen som inte alls vill vara där
Förstår HVs perspektiv men det måste ändå bli konsekvenser från ligan så att inte alternativet finns där såvida inte NHL betalar mer.
Meningslöst att skriva avtal om de sedan inte efterlevs.
Jag trodde inte detta fans på kartan. Vad betyder det för de pengar HV får enligt avtal? Betyder det något alls?
Känns väldigt märkligt det här då han ska tillbaka om han inte tar plats i NHL. Finns ju ingen mening med avtalet annars.