Lagbygget 23/24

Quilla kommer det nåt nyförvärv idag? Och är Filip Sandberg förlorad till Rögle eller är vi med i matchen firtfarande?

Hade gärna sett Sandberg som sista pusselbiten på forwardssidan. Helst av allt både han och shore. Men får jag välja. Ja då är valet lätt.

Ja Shore alla dagar i veckan.

2 gillningar

Någon som vet nåt om hur det blir med Emil A nästa säsong?
Läste nån artikel om att det gått ganska bra för honom på campen overthere. Fick känslan av att det är 50/50 att han spelar i HV nästa säsong.

Personligen tycker jag han gör grova misstag i mellanåt, vilket nog är helt normalt i den åldern.
Dom misstagen måste han polera bort för att bli en toppback. Men i hans bästa stunder finns det ju en väldigt hög potential.
Så man funderar över om Philadefia tycker det är bättre att han “slipar till sig” i SHL en säsong till eller om dom väljer att plocka han redan nu?

Kolla i Emil-tråden där det just diskuteras flitigt.

Välkommen till forumet.

Här kan du läsa: Tråden om #4 Emil Andrae

Hoppas detta året att det finns en bra plan för att Foppa skall komma tillrätta! Vore magiskt att se han få in 40 baljor kommande säsong! Tomas Ledin i full kareta! :white_heart::yellow_heart::thinking:

3 gillningar

Gör han 40 mål kommer ja skicka en blå/gul Paradis ask till alla på forumet.

12 gillningar

Haha!!Fyboda du måste vara från JKPsG när du säger full kareta…Inte många utanför sta,n som förstår det ordet…Eller mera mot Norrahammar för där användes ordet mycket förr…

1 gillning

Finns dom som säger de i Skåne också kan jag meddela… :wink:

1 gillning

40 med slutspel inräknat?

Alla säger det i min familj men ingen i de senaste två generationerna är från Jönköping. Dessförinnan är ena halvan av släkten från Norrahammar. Visste inte att det var därifrån det kommer.
Tror många av Stockholmarna uttalar det “full karutta” så det har vanställts lite med åren.

Vi sitter här och gissar om det blir någon center utöver Borgström (utgår från att han är klar) eller inte.
Vad tror ni det är som talar för/emot hos Nubben?
Svaret är iofs självklart, för - att vi breddar vår centeruppsättning samt den blir bättre och mot - ekonomin.
Men med den vetskapen, hur resonerar han?

Nu resonerar jag kanske inte som Nubben men jag kan tycka att det är väldigt mycket “Hult” att räkna med/tro att någon av Nättinen, Fisker, Tikka ska kunna axla rollen som andra center, vad finns det för något som tyder på det ? Ingen av dessa har burit en så viktig center roll tidigare så varför ska dom kunna göra det nu ? Om någon av dom utvecklas så finns chansen att dom kan axla den rollen absolut men man kan ALDRIG räkna med att någon ska utvecklas till att ta skit stora steg även om det händer ibland att det lyckas, känns som sagt väldigt mycket Hult. Jag tror och hoppas att Nubben inte är Hult och ser mer när en spelare utvecklas som bonus än något som man räknar med och värvar TVÅ topp centers typ Shore/Borgström istället för att trycka in en tredje center som andra center och hoppas på att han ska ta flera kliv direkt vid start av säsongen

1 gillning

Frågan också är ju hur det blir på backsidan. Letar vi efter en back till och kommer Emil lämna? På nått sett räknar jag redan in Strålman men till en billigare peng och skulle då Emil lämna så bör man använda pengarna man får för honom till en bra tvåvägsback och en som faktiskt är ledig och som jag tycker verkar vara intressant är :

Släggan - Juolevi
Kaski - Seppälä
Strandell - Sjöholm
Strålman - Fransson

Finner det ganska osannolikt att Strålman skulle gå till HV för en roll som 7:e back. Tror det är svårt att hitta motivationen att träna så hårt som krävs, speciellt i den åldern för en undanskymd roll i en förening man inte har några band till.

1 gillning

Nä inte jag heller men visste inte bara var jag skulle stoppa in han i uppställningen då jag inte vet vilken klass han håller längre överhuvudtaget :blush:

Även resten av Sverige

Nubben har ju en budget att förhålla sig till. Har han råd med en spelare som höjer nivån (och inte sabbar balansen/sammanhållning/liknande) värvar han den.

Han har ingen anledning att ha pengar över i budgeten.

Juolevi är långsam och kan få det tufft i SHL