Om då uppgifterna om bara en till center ska kontrakteras blir det i praktiken på detta sätt bland våra “toppar” framåt.
Brännström in-miele ut
Borgström in- shore ut (eller inte)
Tikka in-vigneault ut
OSL in- bödker ut
Är väl bara den sista som är givet bättre förhand.
Övrigt:stakkestad in- vesel och matson ut
Blir till att hitta den ökade poängproduktionen innifrån, någon eller några av de gamla måste bli bättre än senast. Hoppet står till lenc ,foppa och teden men vem som ska slå de öppnande diagonalpassen till dem är ett mysterium.
Centersida+Shore och Borgström=Intressant
Centersida+Shore=Svag framåt
Centersida+Borgström=High Chaparral
Eftersom det inte lutar åt alternativ 1 hoppas jag på Shore. Då vet vi att vi har en okej förstakedja.
Ingen aning om hur jag skulle formera resten, Forsberg behöver en playmaker (saknas), Tedenby kvaddar defensiven, Nättinen usel framåt. Det finns bra spelare men det blir inte mycket till lag:
Nubben snackar ju om att Tikka är i laget ”främst för att tuffa till det, göra en gedigen kämpainsats varje match. Sen kan han göra en del poäng oxå… ”
Fritt sammansatt men det där snacket kan inte vara om en andracenter? Låter helt orimligt i mina öron. I så fall är Nubben från en annan planet…
Enligt aftonbladet petas Isac Brännström från VM-truppen. Tråkigt för Isac, och där rök också en chans för honom att göra ett starkt intryck på en stor internationell scen och borde därmed minimera risken att han får ett NHL-kontrakt.
Det går fort i hockey, men vi bör nu kunna räkna in honom i truppen nästa säsong.
Jag tänkte samma sak när jag såg intervjun med honom nu i efterhand, från HVTV. Att det kanske är skönt om han inte gör dundersuccé där… sen behövde han välborne ha petats just men. Bra att han fått va med så här långt i alla fall.
Ytterst tveksam till detta. A. Nylander draftades som nummer 8, har spelat drygt 100 matcher i världens bästa liga medan Brännström aldrig ens spelat utanför Sverige. Lite svåra att jämföra när de spelar i olika ligor och med olika spelsätt, men jag tvivlar starkt på det du skriver.
Har du sett Nylander spela? Han är totalt håglös. Flyter runt som en gammal bajskorv på isen och undviker närkamper till varje pris. Hade han haft hälften av Brännströms driv hade A Nylander varit en bra NHL-soelare.
Ang. draft betyder det ingenting 7 år (!) efter draften. Sociopaten Tim Murray vägrade lyssna på sina scouter som ville ha Sergachev.
Trots detta har alltså flertalet coacher i världens bästa liga valt att ha med den flytande, gamla bajskorven i laguppställningen och gett honom speltid vid 93 tillfällen…
Nu är inte mitt hockeyöga bra nog att avgöra vem som är bättre än någon annan, det vore mer en gissning från min sida baserat på fåtalet matcher jag sett, men att coacher som under många år huserat i världens bästa ishockeyliga spelar honom i deras matcher, ser jag som ett tecken på att han åtminstone inte är “totalt håglös och undviker närkamper till varje pris”…
Edit: dessutom är jag, lite egoistiskt, småglad att Brännström inte får visa upp sig på VM-scenen så att utländska klubbar får upp ögonen för honom. Jag vill att han spelar för HV.
Bröderna Nylander har en sjukt offensiv skickliga och har en talang utöver de vanliga. Men de är sjukt diviga och William har väll fattat att man måste stäpps upp och därav han är i nhl
Han har 9 NHL-matcher på de tre senaste säsongerna.
Ingen som följer NHL anser att han är en NHL-spelare. Han platsade inte i Buffalo när de var toksämst. Han har gjort ett par ok säsonger i AHL.
Av de 93 nhl-matcherna gjorde han 65 matcher med Chicago 19/20 efter att de gjort misstaget att byta bort Jokiharju mot honom. Tränare? Jeremy Colliton med mer erfarenhet av Mora än NHL…
Tycker det är ett bra beslut att ta med Alexander eftersom det ökar chansen att få med William men Brännström är en väldigt mycket mer användbar spelare. Trist för honom att han inte blev uttagen men förmodligen bra för oss.
Att Maalahti tackades av var nog naturligt eftersom han hade ett existerande kontrakt att återgå till, oavsett om man var intresserade av fortsättning eller inte. Kan tänka mig att HV haft Höglund på bordet, men fått nej därifrån och då gått vidare med Kalle istället. En billigare lösning (än tex Pilut, Högberg) samt ev en junis som andremålvakt bör ju också betyda en del pengar över som man rimligtvis då avser att lägga på en annan lagdel. Läs center. Blir det nu Kalle så tycker jag det är en sund lösning. Blir det Borgström OCH Shore är det riktig lyx.