Jag tror inte vi kommer tappa någon, ingen som känns super nära NHL, både Isak och Andrea behöver MINST en säsong till
Lyrenäs har ju rapporterats ha NHL intresse oxå
Det är väl en lite klurig roll att fylla, tänker jag. Vi har en så tydlig förstamålvakt vilket gör att urvalet blir rätt tunt.
Jag tycker ju exempelvis Carl Lindbom känns perfekt i rollen. Men där fattar man ju Lindbom och hans agent att de vill ha en roll som innebär mycket speltid. Det lär Lindbom inte få i HV, i alla fall inte initialt.
Så lovande unga talanger, samt etablerade SHL-målvakter är nog svårt att få hit. Kvar blir Andreas Andersson-typerna och de orutinerade junismålvakterna som ännu inte testat på A-lagsspel. Och problemet idag är att Andreas Andersson-typerna oftast försvinner till HA eller någon sämre liga i Europa (ta Andrén, Gunnarsson och Rautio som exempel). Så ja, jag tror som sagt att det inte är en helt lätt roll att fylla med tanke på att vi har en sådan tydlig förstakeeper.
Den är väldigt svår. På ett sätt är de kul o satsa på en junior. Man kan ju växla Clifford och erliden så båda får stå mycket i j-20 så de inte bara nöter bänk. Annat alternativ är ju att ha en allvsvensk toppmålvakt som 2, som inte riktigt håller i SHL över tid. Tänker typ Victor Brattström typ, håller god Allsvensk klass men alldeles för svag som en 1 målvakt i SHL. Men kan säkert hålla hyfsad klass i 10 matcher. Men ekonomiskt kan de säkert vara gynnsamt med en junior och sen värvar man en mer etablerad målvakt i Jan-feb om man har chans på nån utan play in elr out platser för säkra upp
Det är sjukt om man tittar på truppen nu, på backsidan ser det helt galet bra ut på alla possitioner.
På FW sidan är det nästan tvärt om, galet tunnt
Hur ska man ställa upp om lias kommer in? blir nog tight en aning
Kommer Lias hem så löser nog Nubben det ![]()
Tycker du överdriver åt båda håll. Tycker inte backsidan ser “galet bra” ut. Den ser stabil ut, betydligt bättre än vad vi gick in med förra. Men den är ju inte helt utan frågetecken. T ex om Seppälä klarar av att överföra sin kapacitet från Liiga till SHL? Hur blir det med Andrae? Osv.
Å andra sidan tycker jag inte forwardssidan är så kass heller. Petersson/Brännström är ett bra par. Forsberg var vår bästa spelare första halvan, innan det blev bekymmer privat. OSL producerade bra i Rögle. Är tämligen säker på att sparkapitalet i både Nättinen och Tedenby är väldigt stort, särskilt med en bra sommar. Lite tuffhet i Tikka tror jag också är viktigt att få in, tycker det var väldigt lamt stundtals förra säsongen. Det behövs lite grit som Tikka och Stakkestad kommer bidra med. Men är väldigt sugen på att se Borgström, tror han kan blomma ut rejält med lite flyt.
Så beror på hur man ser det.
Vill Lias hem så måste dom lösa det, han är ju verkligen en spelare att bygga sitt lag runt i flera år om man vill.
Lias är lite av en dröm, skulle passa grymt mellan AP20 och moppe-musch-Isac.
Om man kapar drömtråden lite: tänk er en Freijd-presentationsvideo av Lias… då kommer denna äldre herre kissa ner sig… och skrika sig hes om SM-guld ![]()
Förväntar mig att det ligger ett fett 5-års kontrakt klart för signering överst i Nubbens skrivbordslåda den dagen Lias vill hem till värmen.
Klart grabben vill bli Kungen av Småland!
Han kan göra en video där Teden startar bumbilåten, då vet vi vad som händer ![]()
Men satan vad fint det hade varit om han kom hem! ![]()
![]()
Är rätt säker vill typ lias, Jesper fast hem till hv tar de fram ekonomiska muskler för detta.
Borgström var tillbaka i förstakedjan i nattens semifinal. De vann med 1-0, så presentationen dröjer ytterligare någon vecka då de är vidare till final.
Blir ingen lång försäsong för Borgström, dock har han ju inte spelat överdrivet många matcher, jämfört med andra.
Det som oroar mig är att han verkar vara en ”olyckskorp”. Han har väl varit sjuk 2 gånger nu på kort tid?
Bara det inte blir en strulig människa som skall vara ”sjuk” till och från.
Hoppas vi vet vad vi gör. ![]()
Sen kommer inte Lias till hv iår, inget att hymla om
Skulle nog säga att jag ser mer uppsida på Borgström än Lias
Det vore kanon, om så är fallet. Välkommen!
Borgström tror jag kommer bli succe! Lias hade varit ett väldigt fint tillskott till våran centersida, man vet vad man får och han kan klubben mm…
Förövrigt hoppas jag att dom siktar in sig på 14 fw i laget till start ![]()
7 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Silly season 23/24: Spelardrömmar