Lagbygget 23/24

Håller med. Fyfan va förnedrande att tacka av någon för att sedan erbjuda ett nytt kontrakt när en annan blivit skadad. Sen hade jag gärna viljat se Simon i HV igen.

Hoppas verkligen Nubben har vår käre guldgosse Önerud högst upp på prioriteringslistan. Säkert inte alls dyr, känner HV bättre än de flesta, tar rollen han blir tilldelad och behöver ingen tid för att komma in in klubben igen.

En no-brainer - släng fram ett kontrakt bara!

5 gillningar

Erik Påhlsson j-20? Han redo?

Bödker är redo!

Det måste helt klart in en ersättare, 12 fwds är för tunnt. Några har föreslagit Påhlsson, men tycker inte vi ska ersätta en grinig gnuggare med en poängspelare som har sina styrkor i det offensiva. Även Bödker går ju bort då han pensionerade sig (väl?).

Lediga spelare, som skulle kunna vara intressanta:

• Önerud, känns som den perfekta ersättaren
  • Alvarez
  • Matson
  • Loui Eriksson(?)
  • Wennlund
  • Törngren
    Det är ju ifall man väljer att fylla med en rak ersättare, men hade ju inte varit fel att fylla på med en 2C och flytta ner Nättinen :slight_smile:

Jätteolyckligt för Herman naturligtvis och jag lider med honom.

Men finns det ens ett behov av att ersätta?

Som jag ser det ska Herman inte ens ta en tröja i år. Om HV nu på riktigt vill ta steg framåt.

Så ska han “ersättas” så kan man lika gärna ta in en junior som kan varva mellan läktare och 13:e forward.

Funderar man på allvar att ta in en spelare utifrån. Ja, då ska man ju naturligtvis söka efter en uppgradering. En spelare som kan komma in och göra skillnad. Och där kvalificerar sig nog varken Önerud eller Matson.

Sen som sagt väldigt olyckligt för Herman. Tror detta var slutet på hans SHL-karriär. Redan på förhand så skulle det bli tufft för honom att ta en tröja. Och nu med en halv säsong borta har jag ännu svårare att se honom komma tillbaka in i laget.

4 gillningar

Något som är 100% det är ju att man inte kommer gå in i säsongen med 12 ordinarie forwards. Men tror också Önerud kommer få frågan, sen är det upp till honom.

Men helst hade jag sett Shore, men där är vi nog överens om att det inte kommer ske.

1 gillning

Exakt så jag tänkte med, jag fick inte in Herman i bygget som det var innan han skadade sig, så låt en Junis ta den platsen tillsvidare

Nubben kommenterar i Jnytt idag att dörren inte är stängd för Önerud.

I och med skadan på Hansson blir det en lucka ju. Kan Simon Önerud vara ett alternativ?

– I dagsläget stänger vi inga dörrar alls. Det gör vi inte. Men vi har inte diskuterat allt än utan det ska vi göra i lugn och ro. Vi vet om att Simon tränar på och hela den biten och vi har träffats efter vårt snack där i våras. Men som sagt, vi har inte hunnit fundera än så vi får återkomma med om eller vad vi ska göra framöver.

Det kan bli så att Önerud får frågan?

– Som jag säger så stänger vi inga dörrar alls. Jag, Tomas (Montén), Pelle (Gustafsson) och Johan (Davidsson) ska sätta oss ner och prata igenom situationen så får vi se vad vi kommer fram till.

Betyder översatt från floskler till verklighet att jobbet är Öneruds om han vill.

2 gillningar

Simon är för evig en hjälte, en klubbikon som jag hyser den allra största respekten för, men frågan är ju om han fortfarande har det som krävs för att spela i SHL, dom tre senaste säsongerna har varit kantade av svåra sjukdomar och skador, vete fan om det inte är bättre att komma ihåg Simon för allt han har gjort än att ge honom ett år till.

4 gillningar

Håller med. Ser hellre att man hittar en förstärkning istället

Inte bättre att man ersätter med en spetsforward/center då det öppnar för ytterligare en plats?

Nja, så enkelt är det givetvis inte. Ska man ersätta en av de billigaste spelarna med en spetsspelare som kostar 4-5 gånger mer? När man redan satt laget i övrigt.

Inte säkert att budgeten är fullt använd häller. finns säkert utrymme

Tikka kan ju spela fjärde line nu exempelvis med Nättinen som center i tredje

Nu presenteras Brattström

Bra span av mig. Ok 2 målvakt, ingen 1 målvakt. Nubben fortsätter med sina kompisar

11 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #XX Victor Brattström

Satt faktiskt och tänkte på de när jag läste om Hermans skada… Hade varit vettig lösning.

2 gillningar

Hoppas Önerud blir ersättaren, får han bara vara skadefri så är han bättre en Hansson