Lagbygget 23/24

Att Emil skulle vara sjundeback, om han blev kvar, är nog mer din personliga åsikt :wink: 26 poäng av en back sitt första riktiga SHL-år skojar man inte bort.

Sen är det ju så. Vissa spelare har råd att göra misstag så länge de bidrar med annat (läs David Petrasek).

Absolut att Emil har en del att jobba med. Men hans offensiva förmåga väger upp för mycket annat.

Och när HV går in med så många frågetecken på forwardssidan är det viktigt att vi har poängproducerande backar. Lite som Växjö förra säsongen.

Tillägg. Ang. Strandell ser jag nu att Nubben uttalat sig om honom i JP. Jämför honom med Andrae. Och surprise, surprise. Han hade kontakt med Strandell redan när han var sportchef i Timrå. Där har du nog förklaringen till att han värvades. Suck. Det är som att Nubben skitit helt i vilken förening han kommit till och vad föreningen i fråga behöver. Nubben fortsätter bara på det han gjorde i Timrå.

5 gillningar

Kent: one trick pony

1 gillning

Surt Emil drar. Han blockade flest skott i hela hv71, 3e flest tacklingar bla. Många missar detta, visst han fumlade lite ibland men sällan det var hans fel HV losade. Det berode mer på alla dessa spelvändningar Hv fick emot sig hela tiden. Han fyllde 21 i år och var ruskigt bra offensivt, tror ju lätt han lyft sig massor denna säsong med ett stabilt grundspel mm. Inte lätt för någon ung spelare spela med den pressen i ett bottenlag. Han tacklade massor, blockade massa skott och gjorde bra med poäng. Blir svår ersätta.

13 gillningar

Hoppas på att aldrig se Adam A i HV igen. Noll moralisk kompass. Bara pengatänk. Fy fan, jävla *******

Mod: varning. vi kallar inte folk sådant här. Beslut och handlingar kan man ha starka åsikter om, men vi kör inte personangrepp.

Detta är gravt deprimerande. Jag köper att man ärver/tar med sig vissa delar av sin historia när man byter förening, men att köra en copy-paste med en större pengapåse är helt underkänt.

Om man börjar i utgångspunkten att man plockar in f.d. Timrå-anpassade spelare så inser Kent snart att det enda som passar in i det pusslet är andra Timrå-anpassade spelare. Tanken var väl att lägga ett HV-pussel?

Nu är det ju så att vårt lagbygge detta år ser bättre ut än förra året, men man är kapabel till att hålla fler tankar i huvudet samtidigt, så pga det så blir iallfall jag väldigt fundersam när Kent fortsätter att leta i grumligt timrå-vatten.

Fet-syn på hans breda kontaktnät. :rage:

2 gillningar

Just det du nämner. Emil känns verkligen som en spelare som brinner.

1 gillning

Jag hoppades på fyra offensiva stjärnbackar, det sprack när pilut valde utlandet så vi hade då tre i laleggia, kaski och andrae, nu blir det troligen bara de två förstnämnda vilket jag anser är för lite då vi behöver en stark playmaking kapacitet på backplats nu när vi inte ser ut att få det på centersidan.

1 gillning

Syn från mig på lagbygget.
Visst är det klart bättre en föregående år.
Men fortfarande väldigt mycket om och men och alla stjärnor på himmelen måste stå rätt typ för att placeringen ska bli tillfredsställande.
C-sidan där finns många frågetecken.
Ortio kan han hålla en jämnare nivå?
Tränartrojkan flertalet frågetecken som jag klurar på.

Många andra trupper ser på pappret starkare ut.
Med HV71s budget, klubbens svansföring och Nubbens ständiga snack så förväntar jag mig en ramstark trupp när säsongen startar. Allt annat är underkänt.

3 gillningar

Varför? För att han valde KHL? Förstår inte varför folk ska hänga ut spelare som väljer pengar? Jag hade gjort samma sak. Inte direkt så att han indirekt eller direkt bidrar till kriget. Jag säger ta tillbaks Adam om han är sugen. Han kan tillföra en stor uppsida till vår backuppsättning. Blanda inte in politik och sport, det är två skilda saker.

2 gillningar

Synd med Andrae, jag tror han hade varit topp-5 i ligan nästa år. Vore sjukt tråkigt att ersätta en ung back med uppsida mot en 37 åring på väg nedåt.

Jag ser att folk vill ha Fransson på utlån. Jag tycker att han ska få en ordentlig chans på försäsongen och inledningen av säsongen att visa att han är bättre än Strandell. Fransson har varit bra när han fått chansen. Strandell kan vara en Karlström.

1 gillning

Det är det inte alls. Du kan ingalunda bestämma att politik och sport inte hänger ihop. Gör du det är du totalt obildad i ämnet.

6 gillningar

Det är det visst. Jag är fullt bildad i ämnet. Atleter och politiker har inget gemensamt. Change my mind.

1 gillning

Herregud människa??? har du aldrig hört talas om sports-washing?

Jag tror du driver med mig? För om detta är ett jävla trollande så åker du ut med röfven först.

7 gillningar

CSKA är regimens lag. De har non-stop Putin hyllningar på matcher.
Jelena Velbe gammal ”doppad” skidåkerska är Putin fan och förbundskapten för ryskskidåkning.
Flertalet atleter var på Luzhniki stadion i Moskva under Putins parad förra året.

Vi kan fortsätta hur länge du vill.

Kan även vara bra att tillägga att Putins regim har kränkt soverigniteten av flertalet nationer, stark blandat med krigsbrott. Som att våldta, lobba missiler på hyreshus, skolor, sjukhus. De torterar krigsfångar etc.

5 gillningar

Nu är detta otroligt OT. Så vi släpper diskussionen om Adam/KHL/politik i denna tråd

Varför finns ens de här reglerna om spelarna ändå ska tvinga sig bort? Roos i Skellefteå förra året, Andrae i år.

Förstår att unga spelare vill spela i NHL, men det är ju inte som att Emil kommer gå rätt in i Flyers. Tycker det är rätt dåligt av Emil själv, säkert en opopulär åsikt men it is what it is

1 gillning

Självklart hör det ihop.

Har man valt att spela i Putins liga så tror jag nog att man är medveten om vad det innebär så är nog ingen överraskning att man inte är välkommen tillbaka till Sverige.

Däremot så tycker jag inte att man ska använda förnedrande och andra kränkande ord om spelaren och utgå ifrån att han öppet stödjer Putin och hans terroriststat.

Däremot så får man ju ta konsekvenserna av ett sådant oetiskt och enligt mig gravt felaktigt val. Tycker att det är ganska solklart och är helt och hållet medvetet självvalt.

Hoppas innerligt att inga av dessa som valde att spela kvar efter terrorstatens fullskaliga invasion någonsin spelar i SHL, åtminstone inte i HV71.

2 gillningar

Hans tafatthet vid 1-1 för Malmö efter PP för oss kändes ej så lyckat. Andrae har stor potential men han skulle må bra av 1år i HV och sen NA för att nog ha bättre chans i NHL.

Den matchen mådde jag nog som sämst, fyfan. Då trodde jag allsvenskan var säkrat. Fyfan så fel jag hade. :sweat_smile:

Jag lovar att det ska framgå när jag framför någon annans åsikt.

Är ju olika spelartyper och allt det men jag tycker nog att både Sjöholm och Maalahti går före Emil i min bok.

Sen håller jag Kaski och Laleggia högre i hans offensiva kategori av spelare.

Lite impad att Nubben redan i Timrå hade koll på Strandell då han började i hockeyettan den säsongen.

Får se om han blir en ny Karlström eller inte men är nog som sagt väldigt mycket Emils ersättare.

Jag har krav nästa säsong som motsvarar spelarbudgeten, nästan…
Nöjer mig med topp fyra och en finaltorsk för att var nöjd…

3 gillningar