Tycker att du drar lite för stora växlar bara för att Nubben hade koll på Strandell. En ung back som var en av de bästa i HA är intressant för alla SHL-lag, spelar ingen roll om det är Timrå, Färjestad eller HV. Så det är klart han har koll, det är ju en del av hans jobb.
Men har inte läst något om att han skulle haft kontakt med honom redan i Timrå, det får du gärna länkka
Får göra det, tack för hjälpen. Antar att det sägs något du inte skrev då? Mtp att du tyckte det var ett starkt påpekande av mig! Hur man nu kan tycka det när du citerar (gissningsvis) det som sägs.
Men också lite kul hur du alltid lyckas vända allt Nubben gör till något negativt. Om han inte hade haft koll på honom hade det väl istället varit dålig scouting och ett undermåligt arbete? Säger inte att jag håller med om allt han gjort, för det gör jag inte (bara att gå tillbaka och kolla), men det är enkelt att “gissa” vad du kommer tycka om saker och ting.
När det kommer till Strandell så var väl typ samtliga SHL lag efter honom eller fått upp ögonen för han vill jag minnas att Höken skrev? Sen att Nubben redan tittat lite på honom i Timrå och hade kontakt med honom är väl sak samma, det var ju en spelare som dom flesta ville ha men vi fick honom
Som vi varit inne på tidigare finns det ingen anledning att söka “brunkare” på marknaden plocka en junior och testa så får vi nog liknande effekt. Så en offensiv “avgörare” hade jag letat efter om jag var Nubben.
Han tacklade mycket men är en usel tacklare. Mest utvisningsminuter pga många av dessa tacklingar kom sent och med dålig timing. Dessutom inte vidare stark i kroppen. Har aldrig under mina år svurit så mycket åt en spelare i HV än EA. Är övertygad om att detta bara är positivt för HV.