Lagbygget 23/24

Det vet alla :kissing_heart:

:+1:

Jag har ju en helt annan bild men man får tycka helt olika det är oki. Men att du inte skrek huvudet av dig när Martinsson härjade runt är rätt sjukt :wink:

2 gillningar

Är jag en dålig människa? Ja. Är jag dessutom långsint? Ja.

Han havregrynshjärnan:

image

Är detta gravt OT och ett missbruk av mitt ägande av denna domän? Definitivt.

6 gillningar

Ja i det exemplet stämmer det ju verkligen att politik och idrott hör ihop, när spelare tar aktivt stöd för diktatorer! Helt otroligt att NHL inte tagit ett snack med Ovechkin egentligen.

Sen är jag jävligt besviken på Fetisov, tyckte den superfemman verkade helt osannolikt bra(är född 98 :stuck_out_tongue_closed_eyes:) och han kämpade ju för frigörelse då men när Fan blir gammal stöttar han diktatorer och anfallskrig tydligen…

:heart:

Aha vad tror vi nu?
Vem blir ersättaren för Hansson? Önerud?

Kommer Strandell kunna ta andres roll brevid någon mer defensiv.

Tycker nog ändå att en junior ( påhlsson kanske ) kan ta Hermans plats för han är väl ändå 13 forward just nu på pappret? När lagen börjar sätta sig på andra sidan pölen så kanske det blir nån bättre spelare ledig så tycker dom ska ha lite is i magen, vi står ju inte och faller på att Herman är borta till start.

2 gillningar

Tror Lindbäck - lilldansk- ( mer poängspelare)

Hade nog varit bättre än lilldansk bara ihop med 2 brunkare.

2 gillningar

Borgström med assist till avgörandet i övertid, Hershey vinner med 3-2.

3 gillningar

Blir tufft nu att hitta 2 topp 3 backar innan juli. Backsidan gick från topp 4 till botten 4 på en vecka

1 gillning

Enig med Norrland här.
För bara en vecka sedan va vår backsida urstark, vi pratade om den bästa backsidan på flera år.

Plötsligt är den svag, riktigt svag.
Jag vill hävda att det är helt omöjligt för Nubben att hitta backar att ersätta Joey och Andrae med, rent poängmässigt.

Fick Nubben så vansinnigt bra betalt att vi nu kan köpa loss Pudas och Samuel Johannesson? Inte så troligt va…

1 gillning

Andrae tror jag inte blir svår att ersätta. Var brutalt svag bakåt med flera rejäla missar på slutet när HV gick som tåget. Jag har svårt att gilla han faktiskt.

Laleggia går nog inte ersätta poängmässigt men säkert går det att hitta en mer allround back där som är bättre defensivt än Joey.

Efter som han fick betalt i dollar var ju lönen fruktansvärt dyr ( 10,67 ) det här öppnar säkert upp budgeten mycket. Förra säsongen stod väl Timrå för halva lönen va?

2 gillningar

Poängen från LaLeggia och Andrae vill jag påstå va bärande till att HV71 fortsatt spelar i SHL, men det kanske bara är jag.

4 gillningar

Säppelä - Kaski
Sjöholm - Ersättaren
Maalahti - Strålman
Fransson - Strandell

Ser fortfarande mycket bättre ut än förr säsongen. Fransson kan ju kanske redan ta klivet då han var bra redan förra årets försäsong. Precis som Martinsson… :rofl:

2 gillningar

Det säger ju något om hur oerhört skralt det var förra säsongen. :sweat_smile: Men visst, det är en stark defensiv uppsättning vi har.

Saknar en hel det umpf på blålinjen så får hoppas nubben har nått på radarn nu när han verkar frivilligt släppt de två bästa offensiva hoten.

Det är inte bara du.
Det är 70-80 poäng som huxflux ska ersättas.

1 gillning

Som tyckarna på expressen, det luktar play-in, som bäst.

När vi totalt tar udden av back-offensiven med att tappa Emil och Joey, ja då får vi se till vår offensiv och den imponerar inte direkt på pappret just nu.

Sedan, vi tappar två spelare som spelat in sig i HV. De skall ersättas med två som kommer ta MINST en halv säsong att komma in i grejorna.

Så nä. prutt är det.

5 gillningar

Topp 8 är målet, som laget ser ut nu så är jag glad om vi får 2 lag bakom oss när vi summerar kommande säsong. Jag är rädd att vi har för stor övertro på vissa spelare…ibland är det väldigt svårt att välja glädjen…

1 gillning

Vi hade ju äntligen en ledande C men släpper honom och några tror verkligen Nättinen ska steppa upp.
Vi har 2 backar som levererar. Bägge försvinner.

Jag skriker kval direkt, finns inget annat. Glädjande är att MoDo (ännu så länge) ser ännu sämre ut.

5 gillningar